دستمزد شگفت‌انگیز فوق‌ستاره پرتغالی در النصر؛ روزانه ۶۳۴ هزار دلار

با احتساب پاداش‌های جانبی و تبلیغات، درآمد رونالدو طی دو سال و نیم در النصر به یک میلیارد دلار می‌رسد

کریستیانو رونالدو  کنار هم‌تیمی‌هایش در النصر عربستان سعودی، اکتبر ۲۰۲۴‌ــ وب‌سایت النصر

کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی تیم النصر عربستان سعودی و برنده پنج توپ طلای جهان که ۳۹ سال و هشت ماه سن دارد، شامگاه سه‌شنبه بار دیگر در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا و در مقابل استقلال تهران نمایشی تحسین‌برانگیز ارائه کرد و پایه‌گذار گل برتری تیمش شد.

 درخشش این ابرستاره‌ که قراردادش با طلایی‌پوشان ریاض تا تابستان ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد و تاثیرگذاری او در پیروزی‌های این فصل النصر در لیگ عربستان سعودی و لیگ نخبگان موجب شده است تا مدیران النصر به فکر بیفتند قرارداد رونالدو را تا یک فصل دیگر یعنی تا ۴۱ سالگی‌ او تمدید کنند.

انتقال رونالدو بزرگ از منچستریونایتد به النصر در ژانویه ۲۰۲۳ موجب شد نگاه مخاطبان فوتبال در سراسر دنیا به لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی جلب شود و در ادامه‌ ده‌ها ستاره و چهره برتر فوتبال جهان از جمله بازیکنان و مربیان معروف و کارنامه‌دار، بازی در این کشور را به لیگ‌های معتبر جهانی ترجیح دادند.

این تابوشکنی سی‌آر‌سون و تصمیم بزرگ او برای پوشیدن پیراهن النصر عربستان سعودی و اقامت در این کشور حاشیه خلیج‌فارس برای مدیران این باشگاه و البته دولت عربستان سعودی هزینه زیادی داشت اما با توجه به برنامه‌ریزی شاهزاده محمد بن سلمان برای تبدیل کشورش به قطب ورزش و گردشگری جهان تا سال ۲۰۳۰، این میزان هزینه‌کرد منطقی و سودآور به نظر می‌رسد و معامله‌ای دوسر برد برای طرفین بوده که رونالدو را هم به یکی از ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ و البته پردرآمدترین ورزشکار و فوتبالیست حال حاضر جهان تبدیل کرده است.

طبق گزارش‌های متعدد، کریستیانو رونالدو سالانه حدود ۲۱۳ میلیون دلار از النصر دستمزد دریافت می‌کند تا علاوه بر حضور در ترکیب تیم فوتبال النصر، با مشارکت در پروژه‌های تبلیغاتی و معاملات تجاری این باشگاه، به افزایش هواداران طلایی‌پوشان در سراسر جهان و بالا بردن ارزش نشان النصر کمک کند.

بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که در پرداخت دستمزد رونالدو دولت عربستان سعودی نیز به کمک النصر بیاید تا در سایه کمک‌های چشمگیر شرکت نفتی دولتی آرامکو به النصر و دست‌کم چهار باشگاه فوتبال دیگر این کشور، میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۴ هم به سعودی‌ها برسد.

دستمزد سالانه ۲۱۳ میلیون دلاری کریستیانو رونالدو با النصر به این معنا است که او ماهانه ۱۷.۷۵ میلیون دلار یا هفتگی ۴.۴۳ میلیون دلار و روزی ۶۳۴ میلیون دلار، ساعتی ۲۴ هزار و ۴۱۳ دلار، دقیقه‌ای ۴۰۷ دلار و هر ثانیه ۶.۸ دلار تنها بابت قراردادش با این باشگاه درآمد دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از طرفی محاسبه مجموع دستمزد او طی دو سال و نیم قرارداد با النصر در کنار درآمدهای جانبی هنگفت و قراردادهایش با نشان‌های معتبر جهانی، میزان ثروت او در سال‌های حضور در عربستان سعودی به حدود یک میلیارد دلار خواهد رساند؛ درآمدی که به دلیل عطش سیری‌ناپذیر رونالدو برای ادامه فوتبال تا سن ۴۰ سالگی و کسب عنوان‌های بیشتر و نیز بهبود رکوردهای خارق‌العاده در زمین فوتبال به دست آمده است.

اگر قرار باشد رونالدو به‌عنوان سفیر ورزشی عربستان سعودی تا زمان جام جهانی ۲۰۳۴ با دولت این کشور همکاری کند، میزان ثروت او همچنان افزایش خواهد یافت.

قرارداد رونالدو با النصر اکنون از نظر دستمزد سالانه، گران‌ترین قرارداد در تاریخ ورزش جهان است. در حالی که قرارداد قبلی لیونل مسی با پاری‌سن ژرمن فرانسه باعث شده بود تا در مقطعی، او بیش از درآمد فعلی رونالدو در النصر دریافتی داشته باشد، کوچ مسی به لیگ آمریکا موجب شد تا رونالدو به‌تنهایی در صدر جدول پردرآمدترین‌ها بنشیند.

نکته جالب اینکه به گزارش فوربس، رونالدو در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۱۵ میلیون دلار درآمد داشت که به لطف نقل مکان به عربستان سعودی با رشدی چشمگیر در مبلغ قراردادش مواجه شد.

پس از رونالدو و مسی، پاتریک ماهومس، ستاره فوتبال آمریکایی و لیگ ان‌اف‌ال، قرار دارد که طی قراردادی ۱۰ ساله، ۵.۳ میلیون دلار درآمد خواهد داشت.

رونالدو ماه سپتامبر در مصاحبه با ریو فردیناند، هم‌تیمی سابقش در منچستر یونایتد گفته بود که سازگار شدن با عربستان سعودی برای او و خانواده‌اش آسان بود و تاکید کرد که از تماشای جاذبه‌های گردشگری فراوان این کشور مانند دریای سرخ و منطقه باستانی العلا لذت می‌برد.

بیشتر از فوتبال