آخرین پیاده‌روی فضانوردان اسپیس ایکس پیش از بازگشت به زمین

این درمجموع دهمین پیاده‌روی این دو فضانورد در فضا و چهارمین پیاده‌روی آن‌ها در یک ماه گذشته بود

فضانوردان سوار بر سفینه پیشتاز اسپیس ایکس برای آخرین بار پیش از بازگشت به زمین در فضا پیاده‌روی کردند.

باب بنکن و کریس کسیدی دو فضانورد ناسا برای انجام دادن مجموعه‌ای از عملیات نگه‌داری شامل تعمیر کابل‌های مسیردهی و مستقرسازی جعبه‌ابزار از ایستگاه فضایی این سازمان خارج شدند.

این درمجموع دهمین پیاده‌روی این دو فضانورد در فضا و چهارمین پیاده‌روی آن‌ها در یک ماه گذشته و از زمانی بود که وارد ایستگاه شده‌اند. 

هم‌چنین آخرین بار است که پیش از بازگشت به زمین از این ایستگاه فضایی خارج می‌شوند. آن‌ها قرار است سوار بر سفینه پیشتاز اسپیس ایکس به زمین برگردند.

این دو فضانورد یک ماه پیش با همین سفینه به فضا رفتند و بدین ترتیب اولین سفر سرنشین دار آزمایشی این سفینه را به فضا رقم زدند. هم‌چنین این اولین بار بود که در حدود یک دهه اخیر فضانوردانی از ایالات‌متحده به فضا رفتند.

کمتر از دو هفته دیگر بنکن و داگ هرلی که از داخل ایستگاه بر پیاده‌روی دو فضانورد دیگر نظارت داشتند از این مجموعه که در مدار زمین می‌گردد جدا خواهند شد و سوار بر همان کپسول دراگون کروی اسپیس ایکس که آن‌ها را به آنجا برد به زمین باز خواهند گشت.

قرار است در ماه اوت اسپیس ایکس در نزدیکی سواحل فلوریدا در آب فرود آید. پس از ۴۵ سال این اولین بار است که فضانوردان در آب فرود می‌آیند.  

در صورت مساعد بودن آب‌وهوا، کپسول دراگون با چتر در خلیج مکزیک در مجاورت منطقه پن‌هندل فلوریدا فرود خواهد آمد.

جیم برایدنشتاین مدیر ناسا گفت به‌محض پایان پیاده‌روی روز سه‌شنبه «تمام توجه فضانوردان به بازگشت به زمین معطوف خواهد شد.»

© The Independent

بیشتر از جهان