واکسن فایزر برای تزریق به نوجوانان صددرصد امن است

میلیون‌ها کودک و نوجوان از برنامه واکسیناسیون عمومی کنار گذاشته شده‌اند

 میلیون‌ها کودک در بریتانیا پس از قرنطینه، توانستند به مدرسه برگردند-JUSTIN TALLIS / AFP / POOL

بایون‌تک و فایزر می‌گویند واکسن آن‌ها برای تزریق به نوجوانان مؤثر و امن است.

بایون‌تک و فایزر امروز، چهارشنبه، اعلام کردند که واکسن تولیدی آن‌ها در برابر ویروس کرونا، ۱۰۰ درصد در کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله اثربخشی نشان می‌دهد.

در صورت تائید این ادعا، میلیون‌ها نوجوان می‌توانند قبل از سال تحصیلی بعدی، واکسینه شوند. در حال حاضر نوجوانان و کودکان از برنامه واکسیناسیون عمومی کنار گذاشته‌شده‌اند زیرا تحقیقات کاملی بر روی تأثیر واکسن‌های ضد کرونا بر روی آن‌ها انجام‌نشده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکنون، بیوانتک-فایزر با انتشار بیانیه‌ای گفته است «آزمایش‌های فاز ۳ که روی ۲۲۶۰ نوجوان در ایالات‌متحده انجام‌شده است "۱۰۰ درصد اثربخشی و پاسخ آنتی‌بادی قوی را نشان می‌دهد.» همچنین اعلام کرد: «ما قصد داریم این داده‌ها را به‌عنوان اصلاحیه پیشنهادی در مورد مجوز استفاده اضطراری در هفته‌های آینده و به سایر تنظیم‌کنندگان در سراسر جهان، به FDA ارائه دهیم، با این امید که واکسیناسیون این گروه سنی را آغاز کنیم.»

 واکسن BioNTech / Pfizer بر اساس فناوری جدید mRNA ساخته‌شده است و اولین واکسن کووید ۱۹ بود که در اواخر سال گذشته مجوز تولید گرفت.

ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا استفاده از آن را برای افراد ۱۶ ساله و بالاتر تأیید کرد و پس‌ازآن، در میلیون‌ها بزرگ‌سال در بیش از ۶۵ کشور جهان استفاده‌شده است.

مدرنا نیز در اوایل ماه مارس اعلام کرد که در حال آزمایش واکسن کرونای خود بر روی کودکان بین شش ماه تا ۱۲ سال است. شرکت داروسازی جانسون و جانسون  و آسترازنکا نیز اعلام کردند قصد دارد به‌زودی آزمایش‌های مشابهی را آغاز کند.

بیشتر از جهان