ابهام‌های یک دربی بدون تماشاگر

دیاباته، مهاجم پرسپولیس، احتمالا به بازی حساس سه‌شنبه نمی‌رسد و حضور جلالی، مدافع استقلال، مبهم است

دو تیم در تعطیلی طولانی لیگ برتر، به تمرین و بازی‌های دوستانه بسنده کردند تا برای این بازی حساس آماده باشند- ایرنا

با پایان جام جهانی ۲۰۲۲، لیگ برتر فوتبال ایران دوباره شروع می‌شود و مهم‌ترین بازی هفته دوازدهم دربی پایتخت بین استقلال و پرسپولیس است؛ مسابقه‌ای که پس از اعتراضات سراسری در ایران بدون تماشاگر خواهد بود.

دو تیم در تعطیلی طولانی لیگ برتر، به تمرین و بازی‌های دوستانه بسنده کردند تا برای این بازی حساس آماده باشند. این بازی‌ها فرصتی بود تا گل‌محمدی و ساپینتو ترکیب دلخواهشان را برای دربی محک بزنند، ولی مصدومیت‌ بازیکنان احتمالا آن‌ها را به تغییر برنامه‌ مجبور خواهد کرد.

استقلال ممکن است برای بازی سه‌شنبه نتواند از ابوالفضل جلالی، مدافع ملی‌پوشش، استفاده کند. او در نیمه دوم بازی مقابل آمریکا در جام جهانی به زمین رفت و مصدومیت سوغات سفرش به قطر بود. زانوی او در این بازی آسیب دید، ولی به دلیل پایان تعویض‌ها و حساسیت بازی در زمین باقی ماند. او پنجشنبه توانست به تمرینات استقلال بازگردد، ولی مشخص نیست که برای دربی کاملا آماده شود و ساپینتو ممکن است به‌جای او از جعفر سلمانی در پست دفاع چپ استفاده کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیگر بازیکن مصدوم استقلال در روزهای گذشته، عارف غلامی بود که او هم به تمرینات گروهی بازگشته، ولی ترافیک بازیکن در دفاع میانی استقلال شدید است و شاید مربی پرتغالی به‌جای او مرادمند را به زمین بفرستد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شیخ دیاباته هم در آخرین بازی تدارکاتی‌ پرسپولیس مقابل سپاهان آسیب دید و شانس خیلی کمی برای بازی در دربی دارد. حقیقت، پزشک پرسپولیس، درباره آخرین وضعیت او گفت: «دیاباته در دیدار مقابل سپاهان از ناحیه چهارسر ران آسیب‌ دید. این بازیکن فعلا باید برنامه اختصاصی‌اش را دنبال کند. کادر پزشکی تلاش می‌کند دیاباته در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار کادر فنی قرار بگیرد.» پزشک پرسپولیس درباره زمان بازگشت این مهاجم صحبتی نکرد، ولی رسانه‌ها خبر دادند که مهاجم اهل مالی ممکن است یک ماه غایب باشد.

گل‌محمدی در بازی‌های تدارکاتی از زوج لوکادیا – دیاباته در خط حمله استفاده کرده بود و برای دربی تصمیم داشت هر دو مهاجم خارجی‌اش را در ترکیب اصلی قرار بدهد، ولی حالا ممکن است بخواهد با یک مهاجم بازی کند و احتمالا سروش رفیعی به زمین برود.

دیاباته که با ناراحتی از استقلال جدا شده بود، انگیزه زیادی برای گلزنی مقابل تیم سابقش داشت، ولی با این مصدومیت احتمالا باید تا نیم‌فصل دوم و دربی برگشت منتظر بماند. دیاباته در استقلال هم سابقه مصدومیت‌های عضلانی زیادی داشت و پیش‌بینی می‌شد که برای پرسپولیس یک انتخاب پر‌خطر باشد. این دومین مصدومیت دیاباته در دوران کوتاه حضورش در پرسپولیس است. او برای تیم جدیدش تنها در سه بازی به زمین رفته و یک گل زده است.

بیشتر از فوتبال