دو فرمانده ارشد جبهه آزادی افغانستان در نبرد با طالبان کشته شدند

اکمل امیری و بصیر اندرابی از فرماندهان ویژه و از نیروهای نخبه ارتش دولت پیشین افغانستان بودند

اکمل امیری و بصیر اندرابی پس از چندین ساعت درگیری با طالبان، همراه با شش تن از یاران خود کشته شدند-ارسالی به ایندیپندنت فارسی

اکمل امیری و بصیر اندرابی از فرماندهان ارشد جبهه آزادی افغانستان، دوشنبه شب، ۲۱ فروردین، در نبرد با طالبان در کوه جبل‌السراج در مرز میان استان پروان و پنجشیر همراه با شش تن از نیروهای این جبهه، کشته شدند.

منابع مطلع به ایندیپندنت فارسی گفتند که قرارگاه نظامی اکمل امیری و بصیر اندرابی در یک نقطه مرتفع کوهستانی، از چند جهت آماج حمله اعضای طالبان قرار گرفت و پس از چند ساعت درگیری، امیری و همراهانش کشته شدند. از شمار افراد طالبان که در این درگیری کشته و زخمی شدند، اطلاع دقیقی در دست نیست.

وزارت دفاع طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای گفت عملیات نظامی علیه جبهه آزادی از طرف اعضای این گروه در پادگان «۲۲۱ شهید آفتاب» در سالنگ انجام شد که در نتیجه آن، اکمل امیری همراه با ۸ تن از یارانش کشته شدند. در اطلاعیه وزارت دفاع گروه طالبان، به بصیر اندرابی اشاره‌ای نشده است.

بصیر اندرابی و اکمل امیری از نیروهای ویژه در ارتش دولت پیشین افغانستان بودند که در نبردهای سنگینی علیه طالبان حضور داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک منبع آگاه در شهرستان سالنگ استان پروان گفت شماری از اعضای طالبان که در درگیری با نیروهای جبهه آزادی کشته و زخمی شدند، شب گذشته از طریق آمبولانس‌ها به بیمارستان مرکزی پروان منتقل شدند.

عبدالحمید خراسانی، فرمانده تاجیک‌تبار طالبان که اصالتا اهل پنجشیر است و فعلا به‌عنوان فرماندار احمدآباد در پکتیا در شرق افغانستان کار می‌کند، به ایندیپندنت فارسی گفت بصیر اندرابی نیز در درگیری با افراد این گروه در سالنگ کشته شد.

دو روز پیش، طالبان اعتراف اجباری بابه‌گل نظیری، مدیر مدرسه سالنگ، را منتشر کردند که می‌گوید عضو جبهه آزادی افغانستان است و با چند تن از همراهانش در این جبهه کار می‌کنند.

جبهه آزادی افغانستان در آوریل ۲۰۲۲ و از طرف شماری از نظامیان دولت پیشین افغانستان تاسیس شد و در این مدت، در شماری از استان‌ها از جمله در بغلان، تخار، قندهار، هلمند، کابل، پروان و کاپیسا با طالبان جنگیده‌اند.

حدود دو ماه قبل، داوود خطر از دیگر فرماندهان جبهه آزادی افغانستان، همراه با شماری از یارانش به اسارت طالبان درآمدند.

جبهه آزادی افغانستان و جبهه مقاومت ملی هفته گذشته از انجام عملیات بهاری علیه طالبان در کابل خبر دادند و ادعا کردند که به قرارگاه‌های طالبان در پلچرخی و کابل حمله کردند. این دو جبهه نظامی با انتشار ویدیوهایی از درگیری با طالبان، گفتند که عملیات بهاری خود را علیه این گروه آغاز کرده‌اند و حمله‌های مشابه ادامه خواهند داشت.