آژانس محیط‌زیست اروپا: در ۴۳ سال گذشته فجایع طبیعی جان صدها هزار اروپایی را ‏گرفته است

به گفته آژانس محیط‌زیست اروپا، تغییرات آب‌وهوایی و گرم شدن زمین ممکن است ‏عامل فجایع طبیعی بی‌سابقه در قاره سبز باشد

سیل در بلژیک، ژوئیه ۲۰۲۱- FRANCOIS WALSCHAERTS/AFP

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از آژانس محیط‌ زیست اروپا می‌نویسد که فجایع طبیعی ۴۳ سال اخیر در قاره سبز جان بیش از ۱۹۵ هزار نفر را گرفته است.

آژانس محیط‌زیست اروپا با انتشار تازه‌ترین گزارش در این باره در مورد تغییرات آب‌وهوایی هشدار داد و گفت پیش‌بینی می‌شود در اثر افزایش دمای جو زمین، اروپا شاهد افزایش بی‌سابقه بلاهای طبیعی در آینده باشد.

این آژانس، که وابسته به اتحادیه اروپاست، در گزارشی که روی وب‌سایت خود گذاشت می‌گوید بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۲۱ گرمایش زمین ۵۶۰ میلیارد یورو به شهروندان اروپایی خسارت مالی زده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از کل این میزان خسارت مالی، فقط ۱۷۰ میلیارد یورو، یعنی ۳۰ درصد از کل خسارات، را شرکت‌های بیمه تحت پوشش قرار داده‌اند.

تنها در سال ۲۰۲۱، سیل مرگ‌بار در آلمان و بلژیک ۵۰ میلیارد یورو خسارت مالی به شهروندان زد. الکساندرا کازمیرچاک، کارشناس اقتصادی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تاکید می‌کند که «اروپا به واکنش سریع و طرح‌های عملی فوری برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی نیاز دارد.»

گرمای بی‌سابقه مهم‌ترین عامل تلفات جانی سوانح طبیعی در ۴۳ گذشته در قاره سبز بوده است. در اروپا، ۸۱ درصد از ۱۹۵ هزار نفر، چیزی معادل ۱۵۷ هزار شهروند، قربانی موج‌های گرما در تابستان‌های اروپا شده‌اند. فقط در تابستان گذشته، در جریان موج گرمای بی‌سابقه تابستان، بیش از ۴۶۰۰ نفر در اروپا درگذشتند. در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ نیز موج گرما در تابستان جان ده‌ها هزار اروپایی را گرفت.

بیشتر از جهان