تفاوت معیار‌های جذابیت و زیبایی مردان در کشورهای مختلف

درحالی که در آمریکای شمالی و جنوبی، استرالیا و برخی کشورهای اروپایی چهره مردانه و هیکل عضلانی از معیارهای جذابیت مردان است، در آسیای شرقی مردان لاغرتر که از مشتری محصولات آرایشی‌اند جذابند و در ایتالیا بیش از حد مردانه بودن جذاب نیست

استانداردهای زیبایی مردانه استرالیایی‌ها مانند آمریکایی‌ها روی ابعاد فیزیکی و عضلانی بودن متمرکز است-AFP

معیارهای زیبایی و جذابیت مردان در نقاط مختلف جهان به اندازه‌ای با هم فاصله دارد که گاه ممکن است یک مرد بسیار جذاب در یک کشور، در کشوری دیگر نه تنها زیبا محسوب نشود، بلکه مورد توجه هم قرار نگیرد. برای مثال استرالیایی‌ها روی هیکل عضلانی متمرکزند اما در کشورهای آسیای شرقی مردان بیشتر به صورت خود اهمیت می‌دهند و مشتری ثابت جراحی‌های زیبایی و محصولات آرایشی به‌شمار می‌روند.

وب‌سایت «برایت ساید» اطلاعاتی را درباره استانداردهای زیبایی مردان در کشورهای مختلف جهان گردآوری کرده است.

آمریکا

بر اساس گزارش مجله پیپل، در سه سال گذشته پل راد، هنرپیشه مرد مورچه‌ای، مایکل بی‌جردن، هنرپیشه پلنگ سیاه و جان لجند، خواننده، جذاب‌ترین مردان آمریکا بوده‌اند.

هنگام صحبت از مردان ایالات متحده آمریکا و کانادا، تعریف معمول زیبایی شامل فیزیک مردانه، هیکل عضلانی و پوست گندمگون است. با این حال در یکی دو سال گذشته، ظاهرهای ظریف‌ به‌ویژه در بین نسل جوان، پرطرفدار شده‌اند.

بریتانیا

در حالی که یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱، تام هاردی، هنرپیشه فیلم اینسپشن را جذاب‌ترین مرد بریتانیا شناخت، ریچارد مدن، هنرپیشه نقش راب استارک در سریال بازی تاج‌وتخت، یکی از جذاب‌ترین مردان بریتانیا در سال ۲۰۲۲ شناخته شد.

داده‌های این تحقیق نشان می‌دهد که تیپ مرد ایده‌آل برای بریتانیایی‌ها کسی است که هیکل ورزشکاری، چشم‌های قهوه‌ای، موهای کوتاه قهوه‌ای تیره و کمی ته‌ریش داشته باشد.

هلند

هلند کشور بلندقدترین مردم جهان است؛ میانگین قد زنان حدود ۱۷۰ سانتی‌متر و برای مردان حدود ۱۸۳ سانتی‌متر است. زنان هلندی به دنبال مردی‌اند که بلندتر از آن‌ها باشد.

آری بومسما، مجری تلویزیون و میشل هویسمن، هنرپیشه، دو نفر از جذاب‌ترین مردان هلندی‌اند که قدشان با استاندارد زیبایی این کشور مطابقت دارد. قد بومسما حدود ۱۹۸ سانتی‌متر و هویسمن حدود ۱۸۶ سانتی‌متر است. قابل‌ذکر است که هر دو این مردها عضلانی‌اند و ریش یا ته‌ریش دارند.

کره جنوبی

در حالی که کشورهای غربی مردانی با بدن‌های عضلانی را ترجیح می‌دهند، در کره جنوبی بدن لاغر و ظریف برای مردان، مجبوب‌تر است. آقایان باید کمی لاغر، با صورت‌های باریک و پوست روشن‌تر باشند و پلک‌های دوتایی (یک پلک با چین روی پلک بالایی) داشته باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مردان مشهور کره جنوبی از آرایش یا رنگ کردن موهای خود ابایی ندارند. در حالی که هنرپیشه‌های مرد موهایشان را سیاه می‌‌کنند تا جوان‌تر برسند، ستاره‌ها از رنگ‌های سرگرم‌کننده‌ای که مثل ایالات متحده سنت‌شکنی محسوب نمی‌شود استفاده می‌کنند.

 

مکزیک

مکزیکی‌ها ظاهر بسیار مردانه را می‌پسندند و برخلاف کره جنوبی هرچه مردی عضلانی‌تر باشد، جذاب‌تر است. در فهرست جذاب‌ترین مردان مکزیک، دیه‌گو بونتا، هنرپیشه سریال لوئیس میگل، و رایان گوزمان، هنرپیشه سریال ۱-۱-۹، در جایگاه اول قرار دارند.

ایتالیا

در ایتالیا بیش‌ازحد مردانه بودن، جذاب نیست. درواقع بسیاری از مردان ایتالیایی به آرایش و حالت دادن موهای بدن خود علاقه‌مندند. آن‌ها از پوشیدن رنگ‌هایی که بیشتر به اسم «دخترانه» شناخته می‌شوند، مانند صورتی یا بنفش ابایی ندارند.

رائول بووا و جولیو بروتی، ازجمله جذاب‌ترین مردان مشهور ایتالیایی‌اند.

آلمان

طبق تحقیقات، زنان آلمانی مردان قدبلند با موهای کوتاه مشکی یا قهوه‌ای را ترجیح می‌دهند. هرچند درصد بالایی از پاسخ‌دهندگان گفتند که دوست دارند مردشان عضلانی باشد، اما مردان لاغر در جایگاه دوم قرار گرفتند.

مارکو رویس، بازیکن فوتبال و ثور شولرمان، هنرپیشه، به‌عنوان جذاب‌ترین مردان آلمانی معرفی شدند.

استرالیا

استانداردهای زیبایی مردانه استرالیایی‌ها نیز بر روی ابعاد فیزیکی و عضلانی بودن متمرکز است. برخلاف بسیاری از زنان که وزن خود را سنگین‌تر از حد ایده‌آل می‌دانند، مردان جذاب استرالیایی فکر می‌کنند خیلی لاغرند.

برادران همسورث، ازجمله جذاب‌ترین‌های استرالیا به حساب می‌آیند.

فیلیپین

جاش کالن سانتوس، از گروه موسیقی پسرانه «اس‌بی ۱۹» (SB19) و آلدن ریچاردز، هنرپیشه، جذاب‌ترین مردان فیلیپین‌‌اند.

استانداردهای زیبایی در فیلیپین تغییر کرده است و مردان به‌جای اینکه ظاهر خشنی داشته باشند، به ظاهر خود اهمیت زیادی می‌دهند و به‌دنبال ظاهر زیباتری‌اند، بنابراین برای انجام آرایش صورت به سالن‌ها مراجعه می‌کنند. دیگر استانداردهای زیبایی مردان در فیلیپین عبارت‌اند از موی تیره، قد حداقل ۱۸۰ سانتی‌متر و ظاهر دورگه‌ای که شبیه سفیدپوستان باشد.

هند

بر اساس این نظرسنجی، شاهرخ‌خان، عامرخان و هیتیک روشن، ستاره‌های بالیوود، جذاب‌ترین مردان هند به شمار می‌روند. اگرچه شاهرخ خان مقام اول این فهرست را دارد، اما او قبلا گفته بود در گذشته «زشت و غیرمتعارف» خوانده می‌شد.

استانداردهای اصلی زیبایی در هند داشتن پوستی روشن‌ است که در تلویزیون زیاد تبلیغ می‌شود. استانداردهای زیبایی هندی‌ها به آمریکایی‌ها بسیار نزدیک است: مرد قدبلند و عضلانی که پوست روشن و موهای پرپشتی دارد.

بیشتر از مُد و زیبایی