جشن‌های پیش از ازدواج پسر میلیاردر هندی؛ ۱۰۰ سرآشپز از مهمانان پذیرایی می‌کنند

در این مراسم آرایشگران و طراحان لباس هندی برای خدمت به مهمانان در نظر گرفته شده‌اند

ایوانکا ترامپ به همراه همسر و دخترش در جشن پیش از عروسی پسر میلیاردر هندی، اول مارس ۲۰۲۴‌- AFP PHOTO/RELIANCE

هواپیماهای چارترشده برای ابرثروتمندان و چهره‌های مشهور، اجرای ویژه‌ای از ریانا، خدمات ویژه آرایش و طراحی لباس و همچنین بازدید از یک مرکز نجات حیوانات با لباس‌های تم جنگل بخشی از برنامه‌هایی‌اند که موکش آمبانی، میلیاردر هندی، برای جشن‌های پیش از ازدواج پسرش تدارک‌ دیده‌ است.

به گزارش الشرق الاوسط، موکش آمبانی، رئیس گروه هندی ریلاینس (Reliance) و ثروتمندترین مرد آسیا با ثروت خالص ۱۱۴ میلیارد دلار، به این شهرت دارد که همیشه مهمانی‌های بزرگ و باشکوه برگزار می‌کند و از هیچ چیز کم نمی‌گذارد. با این حال مهمانی اخیر این میلیاردر هندی نه‌تنها هند را شگفت‌زده کرد که به سرخط اخبار کشورهای دیگر جهان نیز راه یافت.

جشن‌‌های سه‌روزه پیش از ازدواج کوچک‌ترین پسر این میلیاردر سرشناس به نام آنانت آمبانی که ۲۸ سال دارد و با دوست دخترش، رادیکا مرچنت ۲۹ ساله، ازدواج می‌کند، از روز جمعه اول مارس آغاز شده و قرار است یک هزار و ۲۰۰ مهمان در آن حضور داشته باشند.

این زوج در ژانویه ۲۰۲۳ طی مراسمی سنتی در آنتیلیا، اقامتگاه بزرگ آمبانی در بمبئی، نامزد کردند. البته مراسم اصلی ازدواج تا ژوییه آینده برگزار نمی‌شود، اما جشن‌های پیش از ازدواج که یک رویداد اجتماعی مهم در فرهنگ هند شناخته می‌شوند، عملا از روز چهارشنبه آغاز شد که عروس و داماد یک مراسم شام گروهی با حضور ۵۱ هزار نفر را برای روستاییان محل برگزاری مراسم برگزار کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از جمله مهمانان سرشناس جشن‌های سه روزه این خانواده ثروتمند هندی می‌توان به چهره‌هایی چون ایوانکا ترامپ و همسرش، جرد کوشنر، به همراه دخترشان، بیل گیتس،‌ مارک زاکربرگ و همسرش، شاهرخ خان، سلمان خان و بسیاری دیگر از بازیگران هند، چهره‌های سرشناس دنیای ورزش و سرگرمی و میلیاردرهای جهان اشاره کرد.

علاوه بر ریانا، ستاره موسیقی پاپ که پس از اجرا، هند را به مقصد آمریکا ترک کرد، قرار است گروه‌های معروف دیگری نیز موسیقی اجرا کنند. گفته می‌شود ریانا برای حضور در این جشن بین هفت تا هشت میلیون دلار دریافت کرده که البته بخشی از آن برای انتقال تجهیزات اجرا هزینه شده است. این اولین اجرای ریانا در هند بود.

بنابر گزارش‌ها، از مهمانان جشن پیش از ازدواج آنانت آمبانی قرار است با حدود ۵۰۰ نوع غذا که ۱۰۰ سرآشپز تهیه کرده‌اند، پذیرایی شود. خدمات متعدد دیگری هم به مهمانان ارائه می‌شود؛ از جمله آنکه برای آنان آرایشگر و طراحان لباس هندی در نظر گرفته شده است. آن‌ها همچنین از یک مرکز نجات حیوانات که بیش از دو هزار حیوان آنجا نگهداری می‌شوند و یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌ فیل‌ها در جهان را دارد، بازدید خواهند کرد.

به مهمانان توصیه شده برای حضور در این بازدید، لباس‌هایی با موضوع (تم) «تب جنگل» برگزینند و لباس‌های دارای طرح حیوانات یا پیراهن‌های مدل هاوایی بپوشند. گویا عشق داماد به طبیعت الهام‌بخش تم حیات‌وحش جشن پیش از عروسی بوده است. در دعوت‌نامه‌ای که به دست مهمانان رسیده، آمده است: «آنانت این مجموعه را با عشق، به پناهگاهی برای مراقبت از هزاران حیوان نجات‌یافته تبدیل کرده است.»

موکش آمبانی ثروتمندترین مرد آسیا و یک سرمایه‌دار مشهور در صنعت نفت و مخابرات است و خانواده آمبانی مجموعه شرکت‌هایی بزرگ در بخش‌ نفت و بازاریابی آن،‌ خرده‌فروشی، مخابرات و سایر خدمات پخش دیجیتال در هند را اداره می‌کنند. این میلیاردر سرشناس هندی پیش از این‌ در سال ۲۰۱۸ هم با برگزاری مراسم ازدواج دخترش ایشا که برخی آن را یک نشست «داووس کوچک» توصیف کردند، خبرساز شده بود. در آن زمان، هیلاری کلینتون و جان کری از جمله کسانی بودند که با ستاره‌های بالیوود پا به میدان رقص گذاشتند.

بیشتر از زندگی