امنیت اتومبیل‌‌های خودران بیشتر است؛ به شرطی که دم صبح و غروب نباشد

وسایل نقلیه خودران هنگام رانندگی معمولی مانند حفظ موقعیت خودرو بین خطوط و هماهنگ شدن با جریان ترافیک، امن‌ترند

عکس تزیینی‌ــ تصویر اتومبیل خودران‌ــ‌Canva

بر اساس یک پژوهش جدید، اتومبیل‌های خودران از خودروهایی که انسان آن‌ها را می‌راند، ایمن‌ترند؛ البته نه دم صبح یا هنگام غروب و نه سر پیچ‌ها.

به گزارش اسکای‌نیوز، محققان دانشگاه سنترال فلوریدا دریافتند اتومبیل‌های خودران از خودروهایی که هدایت آن در دست انسان است، کمتر تصادف می‌کنند. با وجود این، موقعیت‌های خاصی وجود دارد که اتومبیل‌های خودران بیشتر با خطر تصادف مواجه می‌شوند. 

تصادف این خودروها در شرایط کم‌نور مانند سپیده‌دم یا هنگام غروب پنج برابر بیشتر از خودروهای معمولی است و موارد تصادف‌ آن‌ها هنگام پیچیدن هم دو برابر بیشتر از اتومبیل‌های عادی گزارش شده است.

باید توجه داشت که تعداد تصادف‌های اتومبیل‌های خودران اصلا کم نیست. یکی از همین خودروها هفته گذشته در کالیفرنیا هنگامی که پلیس در حال بررسی یک تصادف مرگبار بود، با خودرو پلیس برخورد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با تصویب قانونی جدید در ماه مه ۲۰۲۴، احتمال می‌رود تردد اتومبیل‌های خودران در بریتانیا هم تا سال ۲۰۲۶ آزاد شود. 

بنا بر اعلام وزارت حمل‌و‌نقل بریتانیا، این قانون با هدف ایجاد شغل و همچنین ارتقای ایمنی جاده‌ها از طریق «کاهش خطاهای انسانی که عامل ۸۸ درصد تصادف‌ها است»، در نظر گرفته شده است. 

نتایج پژوهشی که موسسه مهندسان مکانیک (Institute of Mechanical Engineers) سال ۲۰۲۳ در بریتانیا انجام داده بود، نشان داد از هر ۱۰ مسافری که با اتومبیل خودران و بدون دخالت انسان جابه‌جا می‌شوند، هفت مسافر احساس ناراحتی می‌کنند. 

محققان این مطالعه داده‌های جمع‌آوری‌شده از دو هزار و ۱۰۰ تصادف وسیله نقلیه خودران و ۳۵ هزار و ۱۳۳ خودرو معمولی را بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۲ مقایسه کردند. نتایج نشان می‌دهد که وسایل نقلیه خودران هنگام رانندگی معمولی مانند حفظ موقعیت خودرو بین خطوط و هماهنگ شدن با جریان ترافیک، امن‌ترند و کمتر از پشت و پهلو تصادف می‌کنند. 

بیشتر از تکنولوژی