شکار بزرگ پرسپولیس؛ سرمربی اینتر و ناپولی به تهران می‌آید؟

ماتزاری با ناپولی قهرمان کوپاایتالیا و نایب‌قهرمان سری‌ آ شد

والتر ماتزاری، سرمربی ایتالیایی‌ــ شبکه‌های اجتماعی

هم‌زمان با اعلام خبر توافق باشگاه پرسپولیس با یک سرمربی نامدار ایتالیایی، برخی خبرنگاران از پیشنهاد این باشگاه به دروازه‌بان تیم ملی مصر برای جایگزینی با بیرانوند خبر دادند.

پس از جدایی اوسمار ویرای برزیلی از قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران، رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس، برای انتخاب سرمربی جدید به سراغ چند گزینه ایرانی و خارجی مانند علی دایی، فنت شیپ هلندی و دراگان اسکوچیچ کروات رفت، اما اکنون به نظر می‌رسد با سرمربی فصل گذشته تیم ناپولی ایتالیا به توافق کامل رسیده است.

جان‌لوکا دی‌مارتزیو، از مشهورترین خبرنگاران ورزشی جهان، در وب‌سایت شخصی خود نوشت:‌ «ماجراجویی جدید برای والتر ماتزاری؛ او سرمربی جدید پرسپولیس، یکی از دو تیم بزرگ ایران خواهد بود.»

والتر ماتزاری ۶۲ ساله که در فصل گذشته سری‌ آ و از نیم‌فصل دوم جایگزین رودی گارسیا در ناپولی شد، پس از کسب عنوان نهمی در لیگ ایتالیا، موفق شد ناپولی را به فینال سوپرجام این کشور برساند. او پیش از ناپولی هم هدایت تیم‌های مطرحی همچون اینتر، سامپدوریا، تورینو، کالیاری، لیورنو و همچنین واتفورد را در لیگ برتر جزیره بر عهده داشت. حالا به نظر برسد که مطرح‌ترین و کارنامه‌دارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران به‌زودی با پرسپولیس تهران قرارداد می‌بندد.

در کارنامه مربیگری ماتزاری یک قهرمانی در کوپاایتالیا با ناپولی، یک نایب‌قهرمانی سری‌ آ با ناپولی، دو نایب‌قهرمانی کوپا‌ایتالیا با ناپولی و سمپدوریا و یک نایب‌قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا با ناپولی به  چشم می‌خورد. او در سال ۲۰۱۲ هم مربی سال فوتبال ایتالیا شد.

هنوز از مدت زمان قرارداد والتر ماتزاری و مبلغ دستمزد او خبری منتشر نشده است، اما وب‌سایت جهانی ترانسفرمارکت پیش از این قیمت این سرمربی مطرح را یک میلیون یورو براورد کرده بود.

جان‌لوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار ایتالیایی، پیش از این هم نخستین منبع خبری بود که توافق آندره‌آ استراماچونی با استقلال تهران را در سال ۲۰۱۹ رسانه‌ای کرد. استراماچونی پس از گذشت چند ماه به دلیل دریافت نکردن مطالبات مالی‌اش از استقلال جدا شد.

سکوت مدیران باشگاه پرسپولیس در مقابل خبر روزنامه‌نگار ایتالیایی و تکذیب نکردن این توافق، می‌تواند به معنای تایید ضمنی خبر ورود احتمالی ماتزاری به تهران در روزهای آینده باشد.

از سوی دیگر، پس از فسخ ناگهانی و یک‌طرفه قرارداد علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش ایرانی با باشگاه پرسپولیس، برخی رسانه‌های داخلی به نقل از روزنامه عاجل‌نیوز مصر، از «پیشنهاد فوری و وسوسه‌کننده یک باشگاه ایرانی» به محمد عواد، سنگربان ملی‌پوش باشگاه الزمالک مصر، خبر دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این گزارش، باشگاه پرسپولیس به محمد عواد پیشنهاد ۶۰۰ هزار دلاری داده و حالا عواد در آستانه جدایی از الزمالک قرار دارد. قرارداد این دروازه‌بان با باشگاهش در پایان فصل جاری فوتبال مصر تمام می‌شود. عواد به‌تازگی با یکی از هم‌تیمی‌هایش درگیر شد و این باعث شد تا الزمالک یک‌چهارم مبلغ قرارداد او را کسر کند تا به جدایی نزدیک‌تر شود.

در نتیجه به نظر می‌رسد برخلاف فصل گذشته که سرمربی و مدیرعامل پرسپولیس پس از شنیدن خبر فسخ قرارداد بیرانوند اشک ریختند، حالا رضا درویش در غیاب گل‌محمدی تصمیم دارد نام دروازه‌بانی را که در دو سال اخیر با افت فنی فاحشی روبرو بود، برای همیشه خط بزند و پس از گذشت سال‌ها، با دیگر سنگر سرخ‌ها را به یک غیرایرانی بسپارد.

بیشتر از فوتبال