محبوبیت تمام‌نشدنی رونالدو؛ رکورد حضور جیمی‌جامپ در زمین مسابقه شکست

علاقه زیاد هواداران فوتبال برای گرفتن عکس یادگاری با رونالدو به معضلی بزرگ برای یوفا تبدیل شد

تیم ملی فوتبال پرتغال موفق شد در دومین مسابقه از مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا، با سه گل ترکیه را شکست دهد و در مجموع با شش امتیاز، صعودش را به مرحله حذفی قطعی کند اما فراتر از نمایش تماشایی شاگردان روبرتو مارتینز در این مسابقه که نشان دادند از مدعیان اصلی کسب جام قهرمانی محسوب می‌شوند، ورود مداوم هواداران دو تیم به زمین مسابقه برای گرفتن عکس یادگاری با کریستیانو رونالدو، تمامی حواس‌ها را به خود معطوف کرد.

اسطوره فوتبال جهان و عضو باشگاه النصر عربستان سعودی در دیدار برابر ترکیه دست‌کم شش بار با ورود موفقیت‌آمیز «جیمی‌جامپ‌ها» به زمین مسابقه و در آغوش گرفته شدن از سوی هواداران مواجه شد؛ آنچه برای آقای گل ادوار مسابقات یورو رکوردی جدید هم در این زمینه ثبت کرد. جالب اینکه سه نفر از جیمی‌جامپ‌ها از سمت سکوهای هواداران ترکیه به سمت رونالدو دویدند. اتفاقی که تکرار آن و توقف پیاپی جریان بازی، حتی صدای اعتراض گروهی از هواداران پرتغالی و ترکیه‌ای را هم درآورد و مسئولان یوفا را بر آن داشت تا با باز کردن پرونده‌ای برای جیمی‌جامپ‌های دیدار پرتغال و ترکیه، تحقیقاتشان را درباره چگونگی موفقیت‌ پرشمار هواداران کریس رونالدو در ورود به زمین چمن ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک شهر دورتموند آغاز کنند.

در پایان بازی هم نیروهای امنیتی با محافظت خاص از رونالدو او را تا رختکن ورزشگاه همراهی کردند تا دیگر هواداری نتواند به او نزدیک شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فوق‌ستاره ۳۹ ساله و پردرآمدترین ورزشکار حال حاضر جهان در دیدار برابر ترکیه بیست‌وهفتمین حضورش را در مسابقات یورو ثبت کرد تا رکورد منحصربه‌فردش را از این حیث بهبود ببخشد. او که با شش دوره حضور در جام ملت‌های اروپا، از این جهت هم رکورددار است، در دقیقه ۵۵ این بازی فرصت داشت تا در یک موقعیت ۱۰۰ درصد گلزنی، طلسم گل زدن به ترکیه را بشکند و رکوردش در ۱۴ گل‌زده در تاریخ یورو را نیز دست‌نیافتنی‌تر کند، اما او برای موفقیت تیمی فداکاری کرد و به برونو فرناندز پاس داد تا او توپ را وارد دروازه خالی کند.

ترکیه و آلبانی تنها تیم‌های اروپایی‌اند که رونالدو تاکنون نتوانسته است به آن‌ها گل بزند، با وجود این، او با حالا ثبت هفت پاس گل رکورددار بیشترین پاس گل تاریخ جام ملت‌ها نیز شده است.

برونو فرناندز، هافبک پرتغال، با تمجید از فداکاری رونالدو، درباره احساسات شخصی خود پس از گلزنی در این بازی گفت: «مشخص است که همه دوست دارند گل بزنند، اما در صحنه گلزنی من این مهم بود که کریستیانو رونالدو به عنوان بهترین گلزن ما در موقعیت خوبی بود، اما توپ را به من پاس داد. او معنای پیروزی در بازی‌ها و گل نخوردن را به ما نشان می‌دهد. هدف ما از آمدن به اینجا برد است و مهم‌ترین چیز این خواهد بود که در هر بازی پیروز شویم. مقابل گرجستان هم می‌خواهیم پیروز شویم و بالا بودن روحیه تیمی برای ما بسیار مهم است.»

از سوی دیگر روبرتو مارتینز هم در کنفرانس خبری پس از بازی مقابل ترکیه، از فوق‌ستاره تیمش تمجید کرد. مارتینز گفت: «فکر می‌کنم امروز نکته‌ای بسیار ویژه دیدیم. یک مهاجم بزرگ با دروازه‌بان تک‌به‌تک می‌شود و پاس گل می‌دهد. این واقعا فوق‌العاده است. کریس نشان داد که چه بازیکن بزرگی است. این تواضع  اخلاقی و اینکه همیشه به فکر تیم است، باید در آکادمی‌های فوتبال پرتغال به بازیکنان جوان آموزش داده شود.»

سرمربی پرتغال همچنین با اشاره به سطح بالای کیفیت فنی تیمش، عنوان کرد که احتمالا در مسابقه آخر برابر گرجستان با بازیکنان ذخیره‌اش به میدان می‌رود: «فکر می‌کنم در همان سطحی بازی کردیم که مقابل چک بازی کردیم، اما این بار اولین گل بازی را ما به ثمر رساندیم. ترکیه خوب شروع کرد، اما ما مقاومت کردیم و پس از گلزنی بازی را کنترل کردیم. حالا می‌توانیم به برخی دیگر از بازیکنان در رختکن فرصت بازی دهیم. آن‌ها مستحق آن‌اند.»

بیشتر از فوتبال