کریستیانو رونالدو ۳۹ ساله همچنان پردرآمدترین ورزشکار جهان است

چهار ورزشکار حاضر در فهرست ۱۰ نفره پردرآمدترین ورزشکاران فوربس با شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی عربستان سعودی قرارداد دارند

شادی پس از گل کریستیانو رونالدو در بازی مقابل تیم ابها، ۲ آوریل ۲۰۲۴‌ــ وب‌سایت باشگاه النصر 

مجله معتبر فوربس اعلام کرد درآمد کل سالانه کریستیانو رونالدو در سن ۳۹ سالگی حدود ۲۶۰ میلیون دلار است که نشان می‌دهد او همچنان پردرآمدترین ورزشکار جهان و دارای بالاترین رقم درآمدی در کل تاریخ فوتبال جهان است.

این چهارمین بار است که این فوق‌ستاره پرتغالی و برنده پنج جایزه توپ طلای فوتبال جهان در دوران حرفه‌ای خود در صدر فهرست پردرآمدترین ورزشکاران مجله فوربس قرار می‌گیرد؛ جایگاهی که در سال ۲۰۲۴ حفظ آن بدون ورود به لیگ فوتبال عربستان سعودی و قرارداد با النصر، برای رونالدو دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید.

به گزارش فوربس، جان رام رودریگز، گلف‌باز مطرح اسپانیایی، که او هم در دسامبر ۲۰۲۳ با انعقاد بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ ورزش جهان با سعودی‌ها به توافق رسید، بعد از رونالدو در ردیف دوم فهرست پردرآمدترین ورزشکاران جهان در این مجله قرار دارد. مبلغ قرارداد جان رام با لیگ گلف لیو (LIV) که تحت حمایت ملی گسترده وزارت ورزش و سرگرمی عربستان قرار دارد، ۵۲۰ میلیون یورو است.

درآمد سالانه کریستیانو رونالدو از بازی برای النصر در هر فصل ۲۰۰ میلیون دلار (۱۵۸ میلیون پوند) است و در یک سال اخیر، او از طریق قراردادهای تبلیغاتی‌اش با نشان‌های تجاری مختلف که از ۶۲۹ میلیون دنبال‌کننده رونالدو در اینستاگرام استفاده می‌کنند، ۶۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

جان رام اسپانیایی نیز با درآمد سالانه ۲۱۸ میلیون دلار، در کنار کریستیانو رونالدو تنها ورزشکارانی‌اند که در یک فصل ورزشی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اند.

بر اساس فهرست فوربس، لیونل مسی، برنده هشت توپ طلا که به تیم اینترمیامی در لیگ برتر آمریکا پیوست، در جایگاه سوم پردرآمدترین ورزشکاران جهان قرار داد. این انتقال به مهاجم آرژانتینی برنده جام جهانی کمک کرد در فصل اخیر فوتبالی‌اش ۱۳۵ میلیون دلار درآمد کسب کند. این فوق‌ستاره ۳۶ ساله در این فصل از حضور در زمین بازی ۶۵ میلیون دلار و از طریق قراردادهای تبلیغاتی با شرکت‌های بزرگی مانند آدیداس و اپل، ۷۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

لبرون جیمز، مهاجم تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز با ۱۲۸ میلیون دلار درآمد سالانه در جایگاه چهارم فهرست فوربس قرار گرفت و یانیس آنتتوکومپو، ستاره دیگر ان‌بی‌ای، لیگ بسکتبال ایالات متحده از تیم میلواکی باکس، با ۱۱۱ میلیون دلار درآمد در فصل جاری جایگاه پنجم را از آن خود کرد.

از سوی دیگر کیلیان امباپه، کاپیتان تیم ملی فرانسه و ستاره سابق پاری‌سن‌ژرمن که در حال پیوستن به رئال مادرید است و احتمال دارد به‌زودی بالاترین میزان دستمزد تاریخ فوتبال جهان را به خود اختصاص دهد، با ۱۱۰ میلیون دلار به رتبه ششم سقوط کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیمار که او نیز برای پیوستن به الهلال، به لیگ حرفه‌ای عربستان نقل مکان کرد، با وجود اینکه به دلیل پارگی رباط صلیبی بیشتر فصل را از دست داد، با ۱۰۸ میلیون دلار در جایگاه هفتم پردرآمدترین ورزشکاران جهان در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ قرار گرفت.

در همین حال، کریم بنزما، مهاجم فرانسوی و بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۲۲، که او هم به لیگ عربستان سعودی و باشگاه الاتحاد رفت، با ۱۰۶ میلیون دلار در جایگاه هشتم قرار دارد.

پس از بنزما، استیفن کری، عضو تیم بسکتبال گلدن‌استیت واریرز، با ۱۰۲ میلیون دلار درآمد و سپس لمار جکسون به‌عنوان تنها عضو لیگ فوتبال آمریکایی در ایالات متحده، با ۱۰۱ میلیون دلار درآمد سالانه در جایگاه دهم فوربس است.

بر اساس این فهرست، چهار ورزشکار از ۱۰ ورزشکار پردرآمد جهان در فصل اخیر با شرکت‌ها و سازمان‌های دولت عربستان سعودی قرارداد دارند که نشان‌دهنده حجم بالای سرمایه‌گذاری این کشور واقع در حاشیه خلیج‌ فارس برای کنار گذاشتن سیاست‌های نفتی و جانشین کردن حوزه ورزش و سرگرمی در یک دهه آینده خواهد بود.

بیشتر از ورزش