متخصصان زبان بدن از مناظره ترامپ و بایدن چه می‌گویند؟

بایدن که در مناظره‌های قبلی‌اش با ترامپ در سال ۲۰۲۰ به دلیل «همدلی» با آمریکایی‌های در مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹، پیروز میدان شده بود، در مناظره پنج‌شنبه ناکام ماند

گروه‌های مطبوعاتی، در اتاق مطبوعات در جورجیا پیش از اولین مناظره ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ - Reuters

اولین رویارویی مجدد دو نامزد ریاست‌جمهوری در ایالات متحده آمریکا پس از ۶۸ سال برگزار شد و به گفته کارشناسان نکات تازه‌ای که بتوان از مناظره روز پنج‌شنبه درمورد دونالد ترامپ و جو بایدن به‌ دست آورد بسیار اندک بود. 

به گزارش نیویورک‌پست، اندازه این مناظره برای جو بایدن ۸۱ ساله، که مسیر حرکتش به سمت تریبون سخنرانی را با دشواری طی می‌کرد، بیش از حد بزرگ بود. میسو وی کارشناس زبان بدن و استاد نمایش در «کارنگی ملون» می‌گوید: «براساس زبان بدن، برای جو بایدن انجام حرکات بدنی متعدد برای تغییر حالت بدن بسیار دشوار است، مگر اینکه او منظم وزنه‌برداری یا تمرینات عضلانی داشته باشد. در غیر این صورت، این خشکی و کندی حرکات بدن واقعا به‌دلیل سن و سال اوست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در ادامه گفت که بایدن فقط سه سال و هفت ماه بزرگ‌تر از دونالد ترامپ است، اما بسیار مسن‌تر و ضعیف‌تر از او به نظر می‌رسد. این کارشناس زبان بدن گفت: «این‌طور که بایدن صحبت می‌کند و توان و وضعیت جسمی او در حال حاضر جایی برای پنهان‌کردن سن‌وسالش باقی نمی‌‌گذارد.» صدای بایدن بی‌رمق بود و نفس‌نفس می‌زد و باعث می‌شد که سالخوردگی‌اش به چشم بیاید. به گفته او، بایدن در طول مناظره «بی‌نفس» به نظر می‌رسید که البته کاخ سفید دلیلش را به سرماخوردگی او نسبت داد.   

میسو وی می‌گوید: «من او را تشویق می‌کنم که پیری‌اش را نشان دهد و به جای تلاش برای پنهان‌کردن سنش به ما بگوید که خب من پیرم، اما سن و سالم مزیت‌هایی دارد؛ من خرد، آگاهی و تجربه بیشتری دارم.»

کارول لیبرمن، روان‌پزشک و متخصص زبان بدن، هم می‌گوید که ترامپ سخنانش را با صدایی رسا، که بر قامت و صدایی مقتدرانه‌تر استوار بود، بیان کرد. لیبرمن، که قصد دارد در نوامبر امسال برای انتخاب چهل‌وپنجمین رییس‌جمهوری ایالات متحده رای دهد، گفت که با آنکه ترامپ بی‌نقص نبود از کاری که کرد خوشم آمد. 

به گفته این روان‌پزشک، بایدن، که در مناظره‌های قبلی‌اش با ترامپ در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل «همدلی» با آمریکایی‌ها در مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹، پیروز میدان شد، در مناظره پنج‌شنبه ناکام ماند. او گفت: «به نظر می‌رسید که بایدن از رنجی که آمریکایی‌های می‌کشند بی‌خبر است و فقط گفت که ما کارها را عالی انجام می‌دهیم و حرف‌هایی از این دست زد. در حالی که مردم به شکل‌های مختلف در رنج و گرفتاری‌اند، اما بایدن حتی وجود مشکلات را تایید نکرد.» 

لیبرمن همچنین گفت: «با اینکه من طرفدار ترامپم، اما نمی‌توانم از بیان احساس ناراحتی که درمورد بایدن دارم خودداری کنم. او درست مثل پدربزرگ‌ها بود و مدام جملاتش را یکی پس از دیگری فراموش می‌کرد. آدم واقعا برایش ناراحت می‌شد.»

بیشتر از جهان