خشم و نگرانی دموکرات‌ها از عملکرد بایدن در مناظره با ترامپ ادامه دارد

بسیاری از طرفداران حزب دموکرات می‌خواهند بایدن ۸۱ ساله کناره‌گیری کند تا نامزد جوان‌تری برای انتخابات معرفی شود

خشم و نگرانی شخصیت‌های رده‌بالای حزب دموکرات ایالات متحده از عملکرد ضعیف جو بایدن در مناظره پنجشنبه‌ با دونالد ترامپ همچنان در حال افزایش است.

به گزارش آسوشیتدپرس، طرفداران حزب دموکرات ایالات متحده معتقدند که رهبران کارزار جو بایدن و اعضای کمیته ملی دموکرات عملکرد نگران‌کننده رئیس‌جمهوری آمریکا در مناظره شبکه‌ سی‌ان‌ان را به اندازه کافی جدی نگرفته‌اند.

به گفته برخی از اعضای رده‌بالای حزب دموکرات، جیمی هریسون، رئیس کمیته ملی این حزب، و جولی چاوز رودریگز، مدیر کارزار انتخاباتی بایدن، بعدازظهر شنبه با آن‌ها تماس تلفنی داشتند، اما در مکالماتشان به نمایش ضعیف رئیس‌جمهوری آمریکا مقابل رقیبش، دونالد ترامپ، و موج انتقادها پس از آن هیچ توجهی نشان ندادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چندین عضو کمیته ملی دموکرات که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که در این مکالمه از آن‌ها خواسته شد وضعیت وخیم حزب را نادیده بگیرند. آن‌ها تاکید کردند که شنیدن چنین جملاتی به آن‌ها احساس بسیار ناخوشایندی داد و احتمالا در میان کمک‌کنندگان مالی نیز ترس و وحشت ایجاد خواهد کرد.

بسیاری از کمک‌کنندگان مالی به حزب دموکرات، استراتژیست‌ها و اعضای رده‌بالای این حزب علنا و خصوصی می‌گویند که می‌خواهند بایدن ۸۱ ساله کناره‌گیری کند تا کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در ماه اوت جایگزین جوان‌تری را برگزیند. با این حال، نزدیک‌ترین متحدان بایدن اصرار دارند که او همچنان برای رقابت با دونالد ترامپ جمهوری‌خواه در موقعیت خوبی قرار دارد و هیچ نشانه‌ای از تمایلشان پایان کارزار انتخاباتی او ارائه نکرده‌اند.

کامالا هریس، معاون جو بایدن، گاوین سام، فرماندار کالیفرنیا، و گرچمن ویتمر، فرماندار میشیگان، پس از مناظره حمایتشان را از جو بایدن تکرار کردند. این در حالی است که همین افراد به‌عنوان جایگزین‌های احتمالی بایدن در حزب دموکرات معرفی می‌شوند.

نظرسنجی‌های سی‌ان‌ان و ایپسوس که بلافاصله پس از مناظره بایدن و ترامپ انجام شد، نشان داد بیشتر ناظران بر این باورند عملکرد ترامپ بهتر از بایدن بوده است. با این حال، میزان محبوبیت این دو رقیب تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است، درست همان‌طور که پس از محکومیت ترامپ در دادگاه تغییری نکرد.

در روزهای پس از مناظره که در آن، رئیس‌جمهوری آمریکا نشان داد از توانایی جسمی و ذهنی کافی برخوردار نیست، کارزارهای بایدن تلاش کرده‌اند بر این کاستی‌ها سرپوش بگذارند.

جو بایدن بیشتر روز شنبه را به دیدار با اهداکنندگان ثروتمند حزب دموکرات در نیویورک گذراند. او درباره مناظره تاکید کرد: «من شب خوبی نداشتم، اما ترامپ هم نداشت. نکته مهم دروغ‌های او بود.»

کارزار بایدن بر نتیجه نظرسنجی‌های انجام‌گرفته تاکید دارد و معتقد است آنچه اهمیت دارد این است که داده‌ها نشان می‌دهند در نگرش مردم آمریکا به رئیس‌جمهوری هیچ تغییری ایجاد نشده است. آن‌ها همچنین مدعی‌اند که گفته‌های دونالد ترامپ در این مناظره بار دیگر یادآوری کرد که چرا این نامزد جمهوری‌خواه نتوانست در انتخابات پیشین موفق باشد.

با این حال بسیاری هم بر این باورند که درباره عملکرد بایدن و ترامپ پس از این جدال کلامی، باید منتظر نظرسنجی‌های بعدی در روزهای آینده بود تا بتوان تحلیلی دقیق‌تر درباره میزان محبوبیت آن‌ها به دست آورد.

بیشتر از جهان