خودکشی متهم ردیف اول پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی

با گذشت ۲ سال هنوز احکام بازداشتی‌های این پرونده صادر نشده است

شهروندان بازداشتی به اتهام سرقت از بانک ملی ایران در پلیس آگاهی تهران-شبکه‌های اجتماعی

روزنامه اعتماد در شماره روز شنبه ۱۶ تیر گزارش داد که متهم ردیف اول پرونده سرقت از صندوق‌های امانات بانک ملی ایران، با مصرف بیش از اندازه قرص در زندان فشافویه دست به خودکشی زده است.

بر اساس گزارش بهاره شبانکارئیان، این جوان متهم به سرقت، پس از اقدام به خودکشی در اعتراض به اتهام سنگین و طولانی شدن روند دادرسی، به بیمارستان منتقل شد و از خطر مرگ نجات یافته است.

پیش از این تعداد زیادی از شهروندان زندانی در زندان فشافویه تهران، از وضعیت بحرانی این زندان، نبود غذای سالم و امکانات اولیه بهداشتی، کمبود جا برای زندانیان یا ضرب‌وشتم مداوم شهروندان به دست ماموران زندان سخن گفته و دلیل آمار بالای خودکشی در زندان فشافویه را نیز همین موارد عنوان کردند.

درحالی که بیش از ۲ سال از ماجرای سرقت موفقیت‌آمیز از شعبه دانشگاه بانک ملی ایران در تهران می‌گذرد، حالا اعتماد خبر داده است که آرمین، «سارق اصلی بانک» در تاریخ دهم تیر سال جاری در یکی از بندهای زندان فشافویه دست به خودکشی زد و وقتی هم‌بندی او وقتی وارد اتاق شد، آرمین را کف اتفاق دید.

مقدار زیادی قرص هم در این اتاق پیدا شد که مشخص نیست چگونه در اختیار این زندانی قرار گرفته است. یک منبع آگاه در مورد این حادثه به خبرنگار اعتماد گفت: «آرمین از همان ابتدا با صدور کیفرخواست و مواجهه با اتهام افساد فی‌الارض، خود را در بن‌بست دید. همچنین مدت زمان بازداشت موقت این متهمان نیز طولانی شده و آرمین به دلیل همین موضوع و عدم رسیدگی به پرونده‌شان، دست به خودکشی زد که البته با اقدام به ‌موقع افسر نگهبان، نجات پیدا کرد.»

در نهایت آرمین را به بهداری زندان منتقل کردند، اما پزشک بهداری تشخیص داد که وضعیت او وخیم و اورژانسی است تا به همین دلیل به بیمارستان لقمان حکیم در تهران منتقل شود. او حدود ساعت ۱۹ آن روز و پس از آن‌که سموم از بدنش خارج شد، در بخش عمومی این بیمارستان بستری و ۲ روز بعد به زندان تهران بزرگ بازگردانده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرونده سرقت از بانک ملی ایران، یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین سرقت‌های سال‌های اخیر در ایران محسوب می‌شود. به گزارش مقامات این بانک، دزدها در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ از ۲۵۰ صندوق امانات شعبه دانشگاه بانک ملی، ۱۶۲ صندوق را با دیلم و آهن شکستند و تمام صندوق‌هایی که حاوی طلا یا دلار بودند را خالی کردند. مدیران بانک ملی ایران همچنین توضیح دادند که اگرچه صندوق‌ها مجهز به سیستم‌های امنیتی بودند، اما تیم سارقانی که وارد شعبه مرکزی شدند، «بسیار ماهر و کارکشته بودند» و توانستند سیستم‌های حفاظتی را از کار بی‌اندازند.

سارقان از طریق در پشتی ساختمان و با تخریب و بریدن قفل، وارد ساختمان شده و بعد از برش دادن در گاوصندوق بزرگ و هک رمز آن، به محوطه صندوق امانات بانک رسیدند. این پرونده در نهایت به بازداشت ۲۶ نفر منجر شد.

حسین رحیمی، فرمانده وقت نیروی انتظامی تهران، روز ۲۴ خرداد مدعی شده بود که سارقان یک روز بعد از سرقت، برای برداشتن لوازم خود که داخل شعبه بانک جا مانده بود، به محل سرقت بازگشتند و آن‌جا را پاکسازی کردند.

*اگر شما یا یکی از نزدیکان‌تان به خودکشی فکر می‌کنید، حتما با شماره‌ تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در ایران، شماره ۱۲۰ در افغانستان، شماره ۱۱۲ در سراسر اروپا و شماره ۹۱۱ در آمریکا و کانادا تماس بگیرید تا از حمایت‌های لازم و مشاوره برخوردار شوید.