باشکوه‌ترین عروس سال؛ جامه‌های رادیکا امبانی در جشن عروسی‌اش

همه‌چیز در جشن‌ ازدواج این زوج در لوکس‌ترین و اغراق‌آمیزترین حالتش بود؛ از جمله خود عروس

جامه‌های رادیکا امبانی در جشن عروسی‌اش-Instagram/Abu Jani Sandeep Khosla

پس از ماه‌ها جشن و سرور، بالاخره روز عروسی بزرگ امبانی‌ها فرا رسید و انانت امبانی و رادیکا مرچنت روز جمعه ۱۲ ژوییه در مراسمی مجلل با حضور بسیاری از چهره‌های مشهور بین‌المللی و هند پیمان ازدواج بستند.

همه‌چیز در جشن‌ ازدواج این زوج در لوکس‌ترین و اغراق‌آمیزترین حالتش بود؛ از جمله خود عروس.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Rhea Kapoor (@rheakapoor)

عروس برای اولین شب عروسی، چوله و لهنگایی از نشان تجاری ابو جانی سندیپ خوسلا (Abu Jani Sandeep Khosla) به تن داشت که جزئیات زیادی داشت.

لباس عروس بنا به سنت‌های گجراتی به رنگ عاجی و قرمز انتخاب شده و مجموعه‌ای شامل یک چوله (سینه‌بند این نوع لباس‌ها)، لهنگای (دامن بلند و پر چین) دنباله‌دار، یک دنباله قابل جدا شدن، یک تور سر پنج متری و یک دوپتا (شال) بود.

لهنگای لباس با سه حاشیه قرمزرنگ می‌درخشید و با بهترین تکنیک‌های گلدوزی هندی و زردوزی با دست، با سنگ‌ و پولک و نخ قرمز «ریشم» (نخ ابریشمی که برای گلدوزی استفاده می‌شود) تزیین شده بود. جواهرات خانوادگی مادربزرگ، مادر و خواهر رادیکا سبک او را تکمیل می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رادیکا در دومین شب از جشن‌های عروسی، باز هم به سراغ ابوجانی سندیپ خوسلا رفت. پیراهن عروس ثروتمندترین مرد آسیا در این شب نمونه کامل یک اثر هنری بود که با همکاری مجسمه‌ساز معاصر هندی جایاشری بورمن (Jayasri Burman) و ریا کاپور (Rhea Kapoor) آماده شد تا هم عشق و علاقه این زوج به هم را نشان دهد و هم ازدواج آن‌ها را با نمادهای مذهبی برجسته کند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Rhea Kapoor (@rheakapoor)

برای به تصویر کشیدن نقاشی‌های جایاشری بورمن، ۱۲ قطعه لنگا (lehenga) به صورت دستی روی یک بوم ایتالیایی خاص نقاشی شدند و با استفاده از زیبایی‌شناسی اساطیری خاص، تصاویری را که برای این دو معانی خاصی داشت، به نمایش گذاشتند؛ اشکال انسانی که زوج خوشبخت را نشان می‌دهند، هاله‌ای آسمانی را منعکس می‌کنند و حیوانات روی آن که به علاقه آنانت به حیوانات، به‌خصوص فیل‌ها که خوش‌یمن در نظر گرفته می‌شوند، اشاره دارند.

این دست‌دوزی‌های بسیار ظریف به صورت زردوزی (Zardozi) یا گلدوزی‌های با رشته‌های طلای واقعی‌ بودند و دریایی درخشان از پولک‌ هم روی دامن لباس دوخته شده بود. بلوز دستباف و دست‌دوز با گلدوزی‌های ابریشم حاصل هنر استادکاران در ابوجانی سندیپ خوسلا، تزیین شد. موهای عروس هم با شکوفه‌های نیلوفر آبی آراسته شده بود که در اندیشه بودایی نماد پاکی‌اند.

سومین روز از جشن‌ امبانی‌ها به جشن پس از ازدواج (شاید بتوان واژه پاتختی را برای آن استفاده کرد) شناخته می‌شد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Hia Magazine (@hiamag)

رادیکا برای این مراسم به سراغ خانه‌ مد‌های غربی رفت و پیراهنی پر از کار دست و گلدوزی و سنگ‌دوزی از نشان تجاری دولچه و گابانا را به تن کرد. شنل طلایی دنباله‌داری که تماما با نخ‌های طلا و نقره گلدوزی شده بود، این لباس را تکمیل می‌کرد.

بیشتر از