عربستان سعودی استادیوم ۹۲ هزار نفری در ریاض می‌سازد

این ورزشگاه که با در نظر گرفتن الزامات فیفا و استانداردهای معماری پایدار ساخته می‌شود، قرار است در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۹ تکمیل شود

تصویر منتشرشده از طرح ورزشگاه ۹۲ هزار نفری ملک سلمان‌ــ  X/@Spa_Eng

عربستان سعودی اعلام کرد که قصد دارد یک استادیوم ۹۲ هزار نفری در ریاض بسازد تا بتواند با امکانات گسترده‌اش میزبان رویدادهای بین‌المللی مهم باشد.

به گزارش العربیه، وزارت ورزش عربستان سعودی از طرح تایید‌شده این ورزشگاه رونمایی و اعلام کرد که استادیوم ملک سلمان در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۹ تکمیل می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این استادیوم که قرار است ورزشگاه اصلی تیم ملی عربستان سعودی باشد، بخشی از یک مجموعه ورزشی جامع با سالن ورزشی سرپوشیده، استخر و سایر امکانات خواهد بود.

بنا بر اعلام وزارت ورزش عربستان سعودی، طرح ورزشگاه ملک سلمان از بین چندین طرح ارسالی انتخاب شد و در آن الزامات فیفا به همراه استانداردهای معماری پایدار و منطبق با محیط زیست، در نظر گرفته خواهد شد.

پس از آنکه عربستان سعودی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ اعلام تمایل کرد، در ماه نوامبر ۲۰۲۳ با تایید جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، میزبانی این رویداد ورزشی رسما به عربستان سعودی رسید.

کسب میزبانی جام جهانی بخشی از سیاست‌های توسعه غیرنفتی شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، است و اکنون ساخت ورزشگاه ۹۲ هزار نفری جدیدترین گام عربستان سعودی برای تحکیم جایگاه این کشور در دنیای ورزش خواهد بود.

در ماه ژانویه نیز شرکت سرمایه‌گذاری قدیه اعلام کرد که شهر آینده‌نگر قدیه میزبان ورزشگاهی ۴۵ هزار نفری خواهد بود؛ ورزشگاهی که قرار است اولین ورزشگاه تلفیقی جهان باشد که به سقف متحرک و دیوار ال‌ئی‌دی غول‌پیکر مجهز می‌شود.

آن ورزشگاه چندمنظوره که به اسم شاهزاده محمد بن سلمان نامگذاری شده، پس از افتتاح، خانه باشگاه‌های فوتبال لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی، الهلال و النصر، خواهد بود و یکی از مکان‌های پیشنهادی برای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴ است.

بیشتر از ورزش