گوگل: جمهوری اسلامی در تلاش مداوم برای هک‌ کارزار‌های انتخاباتی ترامپ و هریس است

گروه تحلیل تهدید گوگل طی این گزارش اعلام کرد که عملیات رمزگیری «کوچک اما پیوسته» را که از جانب این گروه هکری مرتبط با سپاه پاسداران انجام می‌شد، مختل کرده است

تصویر از ChatGPT

گوگل روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه، طی یک گزارش تحلیلی از شناسایی اقدامات گروه هکری APT42 مرتبط با جمهوری اسلامی ایران برای هک کردن کارزار‌های انتخاباتی ترامپ، بایدن و هریس در ماه‌های مه و ژوئن خبر داد و اعلام کرد که این اقدامات همچنان ادامه دارند.

کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، با استناد به گزارش مایکروسافت مبنی بر این‌که هکرهای جمهوری اسلامی در ماه ژوئن یک ایمیل فیشینگ (رمزگیری) را برای یک مقام عالی‌رتبه یک ستاد انتخاباتی فرستاده‌اند، «منابع خارجی متخاصم با ایالات متحده» را مقصر این هک اسناد داخلی دانست.

استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ گفت: «گزارش جدید مایکروسافت که روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد که هکرهای جمهوری اسلامی در ماه ژوئن به حساب کاربری یک مقام عالی‌رتبه در یکی از ستاد‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده نفوذ کرده‌اند. این نفوذ مصادف است با نفوذی که به ستاد دونالد ترامپ صورت گرفته است.»

گزارش جدید گوگل بر این ادعای کارزار دونالد ترامپ اعتبار می‌بخشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروه تحلیل تهدید گوگل طی این گزارش اعلام کرد که عملیات فیشینگ «کوچک اما پیوسته» را که از جانب این گروه هکری مرتبط با سپاه پاسداران انجام می‌شد، مختل کرده است.

در این گزارش آمده است: «اهداف حملات هکر‌ها در ماه مه و ژوئن شامل حساب‌های ایمیل شخصی تقریبا ۱۲ نفر از افراد وابسته به جو بایدن و دونالد ترامپ، از جمله مقامات فعلی و سابق در دولت ایالات متحده و افراد مرتبط با کارزارهای مربوطه بود.»

گوگل همچنین افزود که تعدادی از این اقدامات را خنثی کرده است. این شرکت همچنین گفت که هکر‌ها در ماه ژوئیه به جی‌میل یکی از مشاوران برجسته نفوذ کردند. اما گوگل ضمن ایمن‌سازی حساب کاربری مزبور، مراتب را به مقام‌های قضایی گزارش داده است.

این غول اینترنتی تاکید کرد که اقدامات هکر‌های مرتبط با جمهوری اسلامی برای نفوذ به حساب‌های کاربران نزدیک به دونالد ترامپ، جو بایدن و کامالا هریس همچنان ادامه دارند.

به گفته گوگل، این اقدامات بخشی از اقدامات بزرگتر هکر‌های جمهوری اسلامی برای نفوذ به اهداف آمریکایی و اسرائیلی با استفاده از محصولات گوگل از جمله وبسایت‌ها، «گوگل درایو» و «جی‌میل» است.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تحقیقات اف‌بی‌آی گفت: «آن‌ها کارشان را بسیار حرفه‌ای انجام می‌دهند و این موضوع را بررسی می‌کنند. اما به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران پشت این قضیه باشد.»

ترامپ افزود: «چون جمهوری اسلامی ایران دوست من نیست و سیگنال‌های بد زیادی هم فرستاده است. به نظر می‌رسد که جمهوری اسلامی پشت این قضیه است. دلیلش هم این است که من با جمهوری اسلامی از موضع قدرت برخورد کردم و من از مردم خاورمیانه محافظت می‌کردم و شاید آن‌ها زیاد از این موضوع خوشحال نبودند. برای همین هم به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران پشت این قضیه باشد.»

بیشتر از جهان