فری بیکن: هریس در تحقیقات کنگره درباره روابط آرین طباطبایی با شبکه نفوذ جمهوری اسلامی مانع‌تراشی می‌کند

تام کاتن خطاب به هریس: می‌دانم تشخیص عوامل جمهوری اسلامی از کارمندان شما با ایدئولوژی چپ دشوار است

کامالا هریس و آرین طباطبایی-با استفاده از خبرگزاری فرانسه و هوش مصنوعی

واشینگتن فری بیکن گزارش داد که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴، در راه تحقیقات کنگره درباره روابط مشاور او با شبکه نفوذ جمهوری اسلامی، مانع‌تراشی می‌کند.

سناتور تام کاتن و الیس استفانیک در نامه‌ای که ماه گذشته برای هریس ارسال شد، خواستار توضیح درباره روابط آرین طباطبایی، کارمند پنتاگون با شبکه نفوذ جمهوری اسلامی شدند. آرین طباطبایی با فیل گوردون، مشاور هریس در ارتباط است.

آنها ضرب‌الاجل ۹ آگوست را برای توضیح در این زمینه تعیین کردند. اما هریس پاسخی ارایه نداد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاتن در نامه‌ای که روز پنجشنبه به دفتر هریس ارسال شده، خطاب به او نوشت که «وجود چنین ریسک امنیتی مشهودی در حلقه اطرافیان شما باید بیشترین توجه‌تان را جلب کند.» کاتن در عین حال تاکید کرد: «می‌دانم تشخیص عوامل جمهوری اسلامی از کارمندان شما با ایدئولوژی چپ دشوار است.»

به گزارش فری‌بیکن، گوردون یکی از نزدیک‌ترین مشاوران سیاست خارجی هریس است که در صورت ریاست‌جمهوری او، نقشی کلیدی در کانون امنیت ملی ایفا خواهد کرد. گوردون مقاله‌های مشترک متعددی با آرین طباطبایی با رویکرد ترویج چشم‌اندازها و منافع جمهوری اسلامی منتشر کرده است. در یکی از این مقاله‌ها نوشته شده که ادامه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در خاورمیانه فاجعه ایجاد می‌کند.

آرین طباطبایی متهم به ارتباط با شبکه نفوذ جمهوری اسلامی در آمریکا است که تعدادی از سیاستمداران آمریکایی مرتبط با دولت بایدن از جمله رابرت مالی نیز در آن حضور داشته‌اند. رابرت مالی در حال حاضر به دلیل همین ارتباطات تحت بازرسی اف‌بی‌آی قرار دارد.

به گزارش فری بیکن، طباطبایی پس از متهم شدن به ارتباط با شبکه نفوذ جمهوری اسلامی دست‌کم هشت بار به کاخ سفید رفته است.

کارزار انتخاباتی هریس در حال حاضر تعدادی از مدافعان افزایش دیپلماسی با جمهوری اسلامی شامل اییان گلدنبرگ را به کار گرفته است.