واکنش معاون ترامپ به پیشتازی هریس در نظرسنجی‌ها: جعلی است

جی‌دی ونس مدعی شد رسانه‌ها از نظرسنجی‌های ساختگی به منظور آسیب رساندن به جمهوری‌خواهان استفاده می‌کنند

جی‌دی ونس، معاون منتخب دونالد ترامپ برای دوران ریاست‌جمهوری احتمالی بعدی، نتایج نظرسنجی‌های اخیر را که نشان می‌دهد کامالا هریس از ترامپ پیشی گرفته است، رد کرد و مدعی شد که «رسانه‌ها برای آسیب رساندن به جمهوری‌خواهان از نظرسنجی‌های جعلی استفاده می‌کنند».

به گزارش اکسیوس، این سخنان ونس پس از آن بیان می‌شود که کامالا هریس، معاون کنونی جو بایدن و نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، در برخی نظرسنجی‌های انتخاباتی پیشتاز شده است.

تقریبا همه نظرسنجی‌های بزرگ مدعی شده‌اند که محبوبیت هریس در حال افزایش است؛ اگرچه در ایالت‌های کلیدی و پرنوسان، رقابت بسیار نزدیک است.

بر اساس نظرسنجی جدید واشینگتن‌پست/ ای‌بی‌سی نیوز/ ایپسوس از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده، کامالا هریس چهار امتیاز از رئیس‌جمهوری سابق آمریکا جلوتر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 در میان رای‌دهندگان احتمالی، نیز هریس ۵۱ درصد آرا را کسب کرده است و از ترامپ با ۴۵ درصد محبوبیت، شش امتیاز بیشتر دارد.

در همین حال، بررسی آرای مستقل‌ها نیز نشان داد که اگرچه در ماه ژویيه بیشتر به سمت ترامپ متمایل بودند، اکنون با ورود هریس به کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها، با درصد بیشتری اعلام کرده‌اند از معاون بایدن حمایت می‌کنند. بر اساس برخی آمار منتشرشده، میزان رای مستقل‌ها با گرایش دموکرات از ۷۷ درصد حمایت از بایدن به ۹۲ درصد حمایت از هریس تغییر یافته‌ است.

 نظرسنجی سی‌بی‌اس/ یوگاو نیز که روز یکشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد کامالا هریس در سطح ملی با اختلاف سه امتیاز از ترامپ پیشی گرفته است. تجزیه و تحلیل آمار سی‌بی‌اس نشان می‌دهد که این دو رقیب در سراسر ایالت‌های کلیدی با آرای چرخشی مواجه‌اند.

در این شرایط،‌ جی‌دی ونس در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز ساندی، اعتبار این نظرسنجی‌ها را زیر سوال برد و با تاکید بر اینکه «نظرسنجی ای‌بی‌سی/واشینگتن‌پست در تابستان ۲۰۲۰ یک آمارگیری بسیار نادرست بود»، افزود که احساس می‌کند «بسیار مطمئن است» کارزار انتخاباتی آن‌ها در ماه نوامبر برنده می‌شود.

ونس در ادامه گفت: «به طور مداوم، آنچه در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ دیده‌ایم این بوده که رسانه‌ها از نظرسنجی‌های جعلی برای کاهش حضور جمهوری‌خواهان و ایجاد اختلاف و درگیری با رای‌دهندگان جمهوری‌خواه استفاده می‌کنند.»

 او با بی‌توجهی به نظرسنجی‌های انتخاباتی، تاکید کرد که «کارزار ترامپ در موقعیت بسیار بسیار خوبی قرار دارد و ما در این مسابقه پیروز خواهیم شد».

 در واکنش به این گفته‌ها، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام نکرد که آیا ونس معتقد است نظرسنجی‌ها عمدا آمار نادرست را منتشر می‌کنند یا خیر. با این حال آکسیوس یادداشتی از تونی فابریزیو، کارشناس کارزار ترامپ، مشاهده کرد که با بررسی برخی اعداد، استدلال می‌کند نظرسنجی‌های کنونی بیانگر «پیشتازی ساختگی» کامالا هریس‌اند.

بررسی واقعیت‌های پیشین نشان می‌دهد که نظرسنجی سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ اغلب دونالد ترامپ را در سطح ملی و در ایالت‌های کلیدی دست‌کم می‌گرفت.

نظرسنجی ای‌بی‌سی/واپو (ABC/WaPo) نشان داده بود که بایدن در طول تابستان ۲۰۲۰ با اختلاف دورقمی از ترامپ پیش است و سه هفته قبل از روز انتخابات، بایدن با ۱۲ امتیاز، برتری داشت. این در حالی است که بایدن تنها با ۴.۵ امتیاز بیشتر توانست به ریاست‌جمهوری برسد.

به گفته برخی کارشناسان، اینگونه اشتباه‌ها در نظرسنجی‌ها اعتماد عمومی به داده‌های منتشرشده در ماه‌ها و هفته‌های پیش از انتخابات را متزلزل کرده است.

بیشتر از جهان