اشتباه باورنکردنی سمیعی و نکونام؛ مهرداد محمدی تا هفته نهم به بازی‌ها نمی‌رسد

استقلالی‌ها گمان می‌کردند با فسخ قرارداد محمدی هم دوران محرومیت او طی خواهد شد

مهرداد محمدی، بازیکن جداشده از باشگاه استقلال تهران، شهریور ۱۴۰۳‌ــ وب‌سایت استقلال

سرمربی و مدیرعامل باشگاه استقلال تهران با برداشتی اشتباه از قوانین فوتبال ایران موجب شدند میزان محرومیت مهرداد محمدی از حضور در رقابت‌های فوتبال دست‌کم تا هفته نهم لیگ برتر ایران طول بکشد.

این وینگر چپ‌پای آبی‌پوشان پس از پایان آخرین مسابقه تیمش در لیگ فصل گذشته، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با عصبانیت به کلیت فوتبال ایران توهین کرد که محرومیت شش جلسه‌ای او از حضور در رقابت‌ها را به دنبال داشت.

پس از این محرومیت، او اولین مسابقه استقلال در لیگ بیست‌وچهارم را از دست داد و در انتظار گذشت پنج هفته دیگر بود تا به مستطیل سبز بازگردد، اما پیش از دیدار استقلال با ملوان بندرانزلی، با درخواست جواد نکونام و موافقت فرشید سمیعی، ناگهان قرارداد مهرداد محمدی و سه بازیکن دیگر استقلال فسخ شد و بعد نام بلانکو برای دیدارهای بعدی به فهرست اضافه شد و دست‌کم دو بازیکن جدید هم جذب شدند.

این در حالی است که بر اساس قوانین فیفا و فدراسیون فوتبال ایران، محرومیت‌های انضباطی بازیکنان و مربیان در صورتی سپری خواهد شد که نام آن‌ها در فهرست رسمی یک تیم وجود داشته باشد و در شرایطی که یک بازیکن با هیچ تیمی قرارداد ندارد و کارت بازی برای او صادر نشده است، مدت محرومیت انضباطی او نیز طی نمی‌شود.

اتفاقی که بنا بر اعلام چند خبرنگار ورزشی در ایران، اختلاف‌ها و درگیری‌ها میان جواد نکونام و فرشید سمیعی، سرمربی و مدیرعامل استقلال، را بیش از گذشته کرده است و هر یک دیگری را به ارتکاب این اشتباه بزرگ و جبران‌ناپذیر متهم می‌کند.

اولین بار محمدحسین میثاقی، مجری برنامه فوتبال برتر صداوسیما، دوشنبه‌شب اعلام کرد که استقلال قرارداد چهار بازیکن این تیم به نام‌های مهرداد محمدی، محمدحسین مرادمند، منتظر محمد و سینا سعیدی‌فر را یک‌طرفه فسخ کرده است. سپس مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال در واکنش به این خبر مدعی شد که تحلیل و گزارش رسانه‌ها درست نیست و نام محمدی در پایان دوران محرومیت او، به فهرست تیم باز می‌گردد؛ ادعایی که نشان از ناآگاهی مدیران استقلال از قوانین انضباطی مشخص و واضح در فوتبال دنیا و ایران دارد.

بر اساس بند ۶ ماده ۱۱۲ مقررات انضباطی، ادامه محرومیت بازیکن یا مربی از تاریخ فسخ متوقف می‌شود و به تاریخی که بازیکن صلاحیت بازی را کسب کند، یعنی زمانی که کارت بازی بگیرد، منتقل می‌شود. در واقع بازیکنی که کارت بازی ندارد، صلاحیت بازی ندارد و محرومیت درباره او قابل‌اعمال نیست.

مهرداد محمدی یکی از بهترین بازیکنان استقلال در فصل گذشته بود و به همین دلیل خط خوردن نامش از فهرست بازیکنان استقلال، در شرایطی که این تیم از با مشکل نداشتن مهاجم سرعتی و گلزن مواجه است، باورنکردنی به نظر می‌رسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق اسناد منتشرشده در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر، باشگاه استقلال تهران قرارداد مهرداد محمدی را روز ۳۱ مرداد فسخ کرده است. یعنی او تنها در بازی اول استقلال مقابل شمس‌آذر بازیکن این تیم بوده و تنها یک جلسه از محرومیتش را پشت سر گذاشته است و به دلیل اینکه نامش قبل از بازی با ملوان از فهرست خارج شد، در صورت ثبت دوباره قراردادش با استقلال در سازمان لیگ هم باید پنج هفته دیگر بیرون از میدان باشد.

این بدان معنا است که با توجه به نبودن نام محمدی در فهرست کلی استقلال برای بازی با استقلال خوزستان در هفته سوم، حتی در صورتی که مدیران استقلال فورا با این بازیکن قراردادی جدید ببندند، او دست‌کم هفته‌های چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم را از دست خواهد داد و به‌ جای آنکه به دلیل شش جلسه محرومیت انضباطی، از هفته هفتم وارد ترکیب استقلال شود، از هفته نهم وارد لیگ خواهد شد.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه مهرداد محمدی حالا به باشگاه استقلال هیچ تعهدی ندارد، در صورت شکایتش از این باشگاه به دلیل فسخ یک‌طرفه، احتمالا حکمی سنگین علیه این باشگاه صادر می‌شود و محرومیت از پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی را هم در پی داشت.

در همین حال خبرهایی مبنی بر تمایل مدیران باشگاه پرسپولیس برای جذب مهرداد محمدی نیز منتشر شده است. با توجه به ناکامی رضا درویش در جذب علی قلی‌زاده، حالا برخی رسانه‌های داخلی از آغاز مذاکرات سرخپوشان با مهرداد محمدی خبر داده‌اند؛ آنچه احتمال هم‌تیمی شدن دوباره او با برادر دوقلویش، میلاد محمدی، را که او هم به‌تازگی به پرسپولیس پیوسته، بیش از پیش کرده است.

چنین تغییری اگر واقعا رخ دهد، به یک بمب نقل‌وانتقالاتی در فوتبال ایران تبدیل می‌شود که می‌تواند انتقادها از عملکرد فرشید سمیعی را افزایش دهد و او را پیش از موعد مقرر، از روی صندلی مدیرعاملی‌ استقلال بلند کند.

بیشتر از فوتبال