تحول در اطلاع‌رسانی اخبار سلطنتی به سبک کیت و ویلیام

به نوشته سرویس جهانی بی‌بی‌سی، خانواده سلطنتی به‌جای روش‌های خبری متعارف یا مصاحبه‌های رسمی، سراغ پیامی صمیمانه و مستقیم و با استفاده از زبان رسانه‌های اجتماعی رفته‌اند

شاهدخت ولز برای به‌روزرسانی در مورد وضعیت سلامت و روند درمانش، ویدیویی منتشر کرده است که مخاطب را به لحظات خصوصی خانوادگی‌اش در نزدیکی خانه‌شان در نورفک می‌برد، لحظاتی که برای او و خانواده‌اش مهم‌اند.

به گزارش اسکای نیوز، دوره شیمی‌درمانی کاترین، همسر ولیعهد بریتانیا، به پایان رسیده است و این ویدیو حسی از آرامش منتقل می‌کند.

اما در کنار تصاویر آرام و شاد دویدنشان در جنگل، کارت‌بازی با فرزندان یا استراحت در ساحل، پیامی جدی درباره آثاری دارد که این دوره بر او و سایر اعضای خانواده گذاشته است.

از این ویدیو می‌توان حس کرد ۹ ماه گذشته کیت را وادار کرده است تا مانند هر فردی که با خطر سلامت جدی مواجه می‌شود، آنچه برایش واقعا اهمیت دارد را دوباره ارزیابی کند.

کیت و ویلیام همواره سعی کرده‌اند فرزندانشان را در اولویت قرار دهند و از این ویدیو مشخص است که بیماری کیت این باور را در او تقویت کرده است و این کار را با جدیت بیشتری انجام می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش اسکای‌نیوز، تاکنون ویدیویی چنین پرمهر از کیت و ویلیام دیده نشده بود؛ آن‌ها به یکدیگر نزدیک‌اند و ویلیام گونه کیت را می‌بوسد.

اگر در مورد تاثیر جسمی و روحی بیماری بر کیت تردیدی وجود داشته باشد، پیام او درباره بازگشت به کار این موضوع را روشن می‌کند. او نیز مانند شاه چارلز احساس می‌کند به تمام افرادی که برایش نوشته‌‌اند و داستانشان را با او در میان گذاشته‌اند مدیون است تا او هم تجربیاتش را به اشتراک بگذارد و آگاهی عمومی را افزایش دهد.

آن‌ها در این مرحله تلاش خواهند کرد تا از شایعه‌پراکنی‌هایی که پیش‌تر در مورد سلامت کیت مطرح شد، و دوره‌ای سیاه برای این خانواده بود، جلوگیری کنند.

ویدیو اول کیت در ماه مارس که ابتلایش به بیماری را تایید کرد حرکتی شجاعانه بود، اما در عین حال سبب شد که رسانه‌ها به‌سرعت عقب‌نشینی کنند و شایعه‌پراکنی‌ها متوقف شود.

اکنون، آن‌ها به دوربین اجازه داده‌اند وارد حریم خصوصی‌شان شود تا نشان بدهد که وقت گذراندن با خانواده چقدر برایشان ارزشمند است.

اما در عین حال، درخواستی ظریف‌تر را مطرح می‌کند، اینکه آن‌ها هنوز به حریم خصوصی‌شان نیاز دارند و می‌خواهند به آن احترام گذاشته شود، زیرا دوره نقاهت کیت تازه آغاز شده است.

به نوشته سرویس جهانی بی‌بی‌سی، این ویدیو همچنین حاکی از تغییر رویکرد خانواده سلطنتی است که از شیوه‌ قدیمی فاصله گرفتند، شیوه‌‌ای که به جزئیات حداقلی و پیام‌های رسمی بسنده می‌کرد. آن‌ها به‌جای روش‌های خبری متعارف یا مصاحبه‌های رسمی، سراغ پیامی صمیمانه و مستقیم و با استفاده از زبان رسانه‌های اجتماعی رفته‌اند.  

این تصاویر خانواده‌ای را نشان می‌دهد که پس از دورانی سخت، در فضایی روستایی آرامش پیدا می‌کنند و پیامی در مورد قدرت شفابخش طبیعت منتقل می‌کند. این همان جایی است که نورفک، هالیوود و اینستاگرام به هم می‌رسند.

و پایان ویدیو تقریبا به یک دعا تبدیل می‌شود، با این عبارت: «برای تمام کسانی که همچنان در مسیر مبارزه با سرطان هستند‌ــ من در کنار شما می‌مانم، شانه به شانه، دست در دست. از دل تاریکی، نور بیرون می‌آید، پس بگذارید آن نور بدرخشد.»

بیشتر از جهان