هداکووا، استعداد نوظهور مد، برنده جایزه گروه تجاری ال‌و‌ام‌اش شد

با انتخاب لباس کیت بلانشت در هفته‌های اخیر، توجه علاقه‌مندان مد به این طراح جوان بیشتر جلب شد

الن هداکووا لارسون زراح مد همراه دو مدل، LVMHPrize

هداکووا، طراح سوئدی، جایزه سال گروه تجاری «ال‌و‌ام‌اش» (LVMH) را که جایزه‌ای معتبر به‌منظور شناسایی و حمایت از استعدادهای نوظهور طراحی مد، است، برنده شد.

خانه مد هداکووا که الن هداکووا لارسون سال ۲۰۲۱ تاسیس کرد و بیشتر به دلیل تمرکز بر پایداری و شوخ‌طبعی بازیگوشانه‌ آن شناخته می‌شود، برای این جایزه با هفت خانه مد و طراح جوان دیگر از جمله پائولو کارزانا، فیدان نوروزوا و کارولین ویتو در رقابت بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با انتخاب لباس کیت بلانشت در هفته‌های اخیر، توجه علاقه‌مندان مد به این طراح جوان بیشتر جلب شد. بلانشت ۵۵ ساله در اولین نمایش فیلم جدیدش به نام «سرزمین‌های مرزی» (Borderlands) در لس‌آنجلس در روز سه‌شنبه ۶ اوت، با لباس سفارشی از این طراح خلاق که از ۱۰۲ قاشق نقره‌ای درست شده بود، روی فرش قرمز رفت. بلانشت در جشنواره فیلم تورنتو نیز کت‌شلواری تزیین‌شده با قاشق از کارهای همین طراح را برگزید.

برندگان این جایزه علاوه بر پاداش نقدی، از راهنمایی‌های تیم متخصصان ال‌و‌ام‌اش هم که به آن‌ها در پیشرفت در صنعت مد کمک خواهد کرد، بهره‌مند می‌شوند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by LVMHPrize (@lvmhprize)

دیگر برندگان امسال این جوایز عبارت‌اند از دوران لانتینک، طراح هلندی، که جایزه ویژه هیئت داوران کارل لاگرفلد را دریافت کرد. استندینگ گراند هم اولین جایزه مهارت (Savoir Faire) را که با هدف ارتقای مهارت‌های هنری تعریف شده است، از آن خود کرد.

لارسون اولین طراح سوئدی است که جایزه ال‌و‌ام‌اش را برنده می‌شود. او که در یک مزرعه اسب در سوئد بزرگ شده، عمیقا تحت تاثیر مادرش قرار داشت که یک خیاط متخصص در رفوی خز بود. این موضوع رویکرد کاربردی و مدبرانه‌ به لباس را در لارسون تقویت کرد و به مشخصه کار او تبدیل شد. طرح‌های او عناصر متعهد به اصل اخلاقی سودمندی را در خود جای داده است و در خلق آن‌ها فقط از مواد تغییرکاربری‌داده‌شده استفاده می‌شود.

از معروف‌ترین برندگان جایزه ال‌و‌ام‌اش می‌توان به ژاکوموس در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by HODAKOVA (@hoda_kova)

برندگان جایزه ال‌و‌ام‌اش مبلغ ۳۰۰ هزار یورو و برندگان جایزه کارل لاگرفلد/ ویژه هیئت داوران مبلغ ۱۵۰ هزار یورو دریافت می‌کنند و یک گروه اختصاصی از ال‌و‌ام‌اش به مدت یک سال متناسب با نیازهایشان به آن‌ها مشاوره می‌دهد و آن‌ها را در مسیرشان هدایت می‌کند.

برنارد آرنو، مالک گروه تجاری لوکس ال‌وام‌اش، حامی المپیک پاریس ۲۰۲۴، سومین مرد ثروتمند جهان است. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، دارایی‌های او بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار است.

آرنو ۷۳ ساله که رئیس و مدیر اجرایی لویی ویتون است، مالک ابرشرکت تولیدکننده کالاهای لوکس، مالک خانه‌ مد لویی ویتون، کریستین دیور، ژیوانشی، مارک جاکوبز و غیره است. شرکت او در ژانویه ۲۰۲۱ خانه جواهر تیفانی را به مبلغ ۱۵.۸ میلیارد دلار خریداری کرد.

بیشتر از مُد و زیبایی