امی ۲۰۲۴: چه کسانی در شب بزرگ تلویزیون درخشیدند؟

مردان همچنان با کت‌شلوارهای یکسان روی فرش قرمز حضوری کسل‌کننده دارند

تصویر ترکیبی از برخی از برندگان جایزه امی/AFP

بهترین‌های تلویزیون برای جشن گرفتن هفتادوششمین جوایز امی یکشنبه شب (۱۵ سپتامبر) گرد هم آمدند.

از درام آشپزخانه‌ای «خرس» (The Bear) گرفته تا سریال پرطرفدار «بچه گوزن» (Baby Reindeer) که ماجرای واقعی یک مزاحمت دنباله‌دار را روایت می‌کند، بسیاری از سریال‌ها و ستاره‌ها برای بردن جوایز به خانه رقابت می‌کردند.

سریال ژاپنی «شوگان» (Shōgun) امسال در ۲۵ رشته نامزد دریافت جایزه بود و پس از آن «خرس»، «فقط قتل‌های داخل ساختمان» (Only Murders in the Building) و فصل چهارم «کارآگاه واقعی» (True Detective) قرار داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«شوگان» در شبی خاطره‌انگیز با برنده شدن ۱۸ جایزه، بیشترین تعداد جوایز امی را به خانه برد و رکورد تعداد جوایز دریافت‌شده برای یک فصل تلویزیون را شکست.

فهرست برخی از برندگان امی ۲۰۲۴

بهترین سریال درام: «شوگان»

بهترین بازیگر نقش اول زن سریال‌ درام: آنا ساوای (شوگان)

بهترین بازیگر نقش اول مرد سریال‌ درام: هیریوکی سانادا (شوگان)

بهترین کارگردانی سریال درام: فردریک ئی.‌او.توی (شوگان)

بهترین نویسندگی سریال درام: ویل اسمیت (اسب‌های آرام/Slow Horses)

بهترین سریال کمدی: «هک» (Hacks)

بهترین بازیگر نقش اول زن سریال‌ کمدی: جین اسمارت (هک)

بهترین بازیگر نقش اول مرد سریال‌ کمدی: جرمی آلن وایت (خرس)

بهترین سریال کوتاه: بچه گوزن (Baby Reindeer)

بهترین بازیگر نقش اول مرد سریال کوتاه: ریچارد گد (بچه گوزن)

بهترین بازیگر نقش اول زن سریال کوتاه: جودی فاستر (کارآگاه حقیقی؛ فصل چهار)

در حالی که زنان بازیگر برای این فرش قرمز سنگ تمام گذاشته بودند، ستاره‌های مرد چون همیشه با ظاهری یکسان و کمی حوصله‌سربر و با کت‌شلوارهای همیشگی خود ظاهر شدند. این تضاد را می‌توان در تصاویر دو نفره زوج‌ها دید. مانند سبک ادریس البا و همسرش سابرینا آلبا و رابرت داونی جونیور و همسرش سوزان داونی.

در حالی که کیتی اسلتون، بازیگر و تهیه‌کننده، یکی از درخشان‌ترین ظاهرهای شب را که پیراهن نقره‌ای درخشانی از کارهای ماریا لوسیا هوهان (Maria Lucia Hohan) بود، به تن داشت، مارک دوپلاس، همسرش که کارگردان است، به یک کت‌شلوار ساده بسنده کرد.

البته چند استثنا هم وجود داشت؛ مردان خوش‌ذوق اسکاتلندی مانند ریچارد گاد و آلن کامینگ که در ظاهری برگرفته از فرهنگ کشورشان روی فرش قرمز رفتند.

با گذشت بیش از دو سال از محبوبیت مهره و پولک روی فرش قرمز رویدادهای معتبر هنری، همچنان نمایش لباس‌هایی دوخته‌شده با پارچه‌های درخشان و تلالو طرح‌های سنگ‌دوزی‌شده را شاهدیم. در فرش قرمز امی ۲۰۲۴ در لس‌آنجلس هم این سبک همچنان درخشش روزهای اوجش را حفظ کرد.

این سبک با استفاده از پارچه‌های براق، کریستال‌، مهره‌ و پولک‌های درخشان، جلوه‌ای خاص و چشم‌نواز به لباس‌ها می‌بخشد. طراحان مد از این عناصر برای خلق لباس‌هایی با جزئیات پیچیده و هنری استفاده می‌کنند که هر کدام شاهکاری منحصربه‌فردند.

بیشتر از مُد و زیبایی