هدیه لباس به همسر نخست‌وزیر بریتانیا مناقشه‌برانگیز شد

دفتر نخست‌وزیر اعلام کرد که در مورد هدایای دریافتی همسر کی‌یر استارمر تحقیق نخواهد شد

ویکتوریا استارمر، همسر نخست‌وزیر بریتانیا، کی‌یر استارمر‌ــ AFP and Neil Mockford 

دفتر نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که ناظر مقررات پارلمان تحقیق نخواهد کرد که آیا سر کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر، با اعلام نکردن لباس‌هایی که لرد وحید علی، حامی حزب کارگر، به همسرش هدیه کرده بود، قوانین را نقض کرده است یا خیر.

به گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی، محافظه‌کاران از دنیل گرین‌برگ، کمیسیونر مقررات پارلمان، درخواست کرده بودند که بررسی کند چرا هدایایی شامل مشاور خرید شخصی و تغییر اندازه لباس اعلام نشده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این هدایای لرد علی، حامی حزب کارگر، لباس‌ها و تغییر اندازه لباس‌های ویکتوریا، همسر استارمر، را شامل می‌شد که پیش و پس از پیروزی انتخاباتی حزب کارگر در ماه ژوییه اهدا شده بود. طبق قانون، نمایندگان پارلمان ملزم‌اند هدایای اهدایی را ظرف ۲۸ روز پس از دریافت اعلام کنند.

به گزارش ساندی تایمز، نخست‌وزیر با مقام‌های پارلمانی تماس گرفته است تا اعلام با تاخیر صورت بگیرد و گفته که مهم است «شفافیت داشته باشیم».

لرد علی، که مرتب هدایایی به رهبر حزب کارگر اهدا کرده است، در مرکز مناقشه قرار دارد. در ماه اوت مشخص شد که او بدون داشتن پست رسمی دولتی، کارت امنیتی موقت دفتر نخست‌وزیری را دریافت کرده بود.

این مدیر تلویزیونی لباس‌ها و عینک‌هایی برای سر استارمر خریده بود که در فهرست مزایای نمایندگان مجلس ثبت شده است.

استارمر اخیرا اعلام کرده است که لرد علی محلی برای اقامت چند هفته‌ای او فراهم کرده بود که بیش از ۲۰ هزار پوند هزینه داشته است.

اندرو گریفیث، نماینده محافظه‌کار پارلمان، در واکنش به این موضوع گفت: «باورکردنی نیست نخست‌وزیر فکر می‌کند پذیرفتنی است که بازنشستگان با درآمد سالانه ۱۳ هزار پوند استطاعت گرم کردن خانه‌هایشان را دارند، در حالی که او ۱۲ برابر درآمد دارد اما ظاهرا استطاعت تامین لباس خودش و همسرش را ندارد.»

بیشتر از جهان