ادامه همکاری شهریاری با دلال بوسنیایی برای انتخاب سرمربی خارجی استقلال

پائولو تورا، سرگئی جکوروویچ، ریکاردو ساپینتو و کیکه سانچز فلورس جزو گزینه‌های اصلی شهریاری هستند

سهراب بختیاری‌زاده، احمد شهریاری و فرشید سمیعی در تمرین استقلال-۱۱ مهر ۱۴۰۳-وب‌سایت استقلال

یک منبع آگاه در باشگاه استقلال تهران، روز پنجشنبه ۱۲ مهر در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی خبر داد که احمد شهریاری، رئیس هیئت‌مدیره این باشگاه قصد دارد همچنان «با هدف دریافت پورسانت» با دلال و ایجنت بوسنیایی برای انتخاب سرمربی جدید خارجی همکاری کند.

این درحالی است که پیش از این جذب ودران کیوسفسکی و آلمدین زیلیکیچ، ۲ بازیکن گمنام بوسنیایی از سوی احمد شهریاری، فرمانده اسبق سپاه پاسداران و نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج فارس، با اعتراض شدید جواد نکونام مواجه شد و سرمربی مستعفی استقلال ضمن متهم کردن مدیران باشگاه به همکاری با دلال‌ها افشا کرده بود که این دو بازیکن توانایی بازی در هیچ تیم ایرانی را ندارند.

کارمند باشگاه استقلال تهران درباره وضعیت این روزهای تیم پرطرفدار تهرانی می‌گوید: «به نظر نمی‌رسد تا زمانی که امثال شهریاری و سمیعی در این باشگاه باشند، رنگ آرامش را ببینیم. اصلا هیچ درکی از فوتبال ندارند و تنها به فکر جیب و پورسانت خودشان هستند. شهریاری چه در بحث مذاکره و قرداد با بازیکنان خارجی جذب‌شده و چه اکنون برای انتخاب سرمربی خارجی، تنها از طریق معمر ممیشوویچ، ایجنت و دلال بوسنیایی اقدام می‌کند، زیرا پورسانت خوبی به جیب او و سمیعی می‌رود. نکونام هم قصد داشت تا همین نوع فساد مالی و خیانت‌های شهریاری و سمیعی را افشا کند که در نهایت با تهدید او را ساکت کردند.»

معمر ممیشوویچ در زمان مدیرعاملی شهریاری در باشگاه منحل‌شده صبای قم، مترجم لوکا بوناچیچ، سرمربی کروات این تیم بود و از آن زمان رابطه نزدیکی با شهریاری دارد.

رئیس هیئت‌مدیره آبی‌ها روز گذشته همراه با سهراب بختیاری‌زاده، بازیکن باسابقه و سرمربی جدید استقلالی‌ها در تمرین این تیم حضور یافت و تاکید کرد که بختیاری‌زاده تنها تا زمان انتخاب سرمربی خارجی هدایت این تیم را بر عهده دارد و پس از آن به‌عنوان دستیار اول مربی خارجی فعالیت خواهد کرد.

بختیاری‌زاده به دلیل ارتباطات گذشته خود با شهریاری در باشگاه منحل‌شده صبای قم، به گزینه موقت سرمربی‌گری آبی‌ها تبدیل شده است و البته کارنامه ضعیف و پر از ناکامی او در عرصه مربیگری‌، میلیون‌ها هوادار استقلال را نگران کرده است. زیرا به دلیل شرایط بحرانی این روزهای ایران و افزایش تنش‌های جمهوری اسلامی با اسرائیل، مربیان خارجی کمتر به حضور در ایران رغبت دارند و به همین دلیل در صورت ادامه‌دار شدن روند مذاکرات با گزینه‌های خارجی، استقلالی‌ها مجبور به سپری کردن حساس‌ترین مسابقات خود در هفته‌های آینده با یک سرمربی بدون کارنامه مانند بختیاری‌زاده خواهند بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارمند باشگاه استقلال تهران همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگویش با ایندیپندنت فارسی، به بیان اسامی گزینه‌های مدنظر شهریاری و معمر ممیشوویچ برای نیمکت استقلال پرداخت که در این میان نام پائولا تورا برزیلی، سرگئی جکوروویچ کروات، ریکاردو ساپینتو پرتغالی و کیکه سانچز فلورس اسپانیایی به چشم می‌خورد.

به‌جز جکوروویچ که فصل گذشته بهترین مربی لیگ کرواسی شد و به تازگی از هدایت دیناموزاگرب برکنار شده است، به نظر می‌رسد انتخاب باقی گزینه‌ها چندان به سود تیم استقلال نخواهد بود. البته به گفته کارمند باشگاه استقلال، در چند روز گذشته فرهاد مجیدی برای بار دوم و آندره‌آ استراماچونی و اروه رنار نیز به دلیل عدم تفاهم مالی از قبول پیشنهادهای شهریاری سر باز زده‌اند. بر اساس اعلام باشگاه استقلال تهران، مبلغ بودجه این تیم برای انتخاب سرمربی جدید بین ۸۵۰ هزار تا یک میلیون دلار خواهد بود.

بیشتر از فوتبال