پرونده فساد جنسی «دیدی» خواب از چشم چهره‌های تراز اول صنعت موسیقی ربوده است

حداقل وجود یک ویدیو از رابطه جنسی دیدی با یکی از مردان مشهور صنعت سرگرمی تایید شده است

شان جان کمبز، با نام هنری «دیدی» در حال اجرای برنامه / AFP

پرونده شان جان کمبز، با نام هنری «دیدی»، احتمالا به یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های اخلاقی، جنسی و حقوقی صنعت موسیقی ایالات متحده تبدیل می‌شود.

اعلام این خبر که حداقل یک ویدیو از رابطه جنسی دیدی با یکی از مردان مشهور صنعت سرگرمی تایید شده، برخی از بزرگ‌ترین چهره‌های موسیقی آمریکا را وحشت‌زده کرده است.

برایان فریدمن، وکیل ارشد، هشدار داده که در سری جدید شکایات، نام برخی همدستان سرشناس دیدی اعلام شده است که «این نام‌ها شما را شوکه خواهند کرد».

به گزارش نشریه صفحه شش (Page Six) فریدمن گفت: «اکنون خواب از چشمان بسیاری از هنرمندان، تهیه‌کنندگان، مدیران بسیار سطح بالا ربوده شده است. افرادی که آگاهانه این رفتارهای نامناسب را تایید یا تشویق کردند یا در مورد آن‌ها سکوت پیشه کردند، هم باید نگران باشند.»

شوگ نایت، تهیه‌کننده موسیقی سابق و رقیب دیرینه دیدی که اکنون به دلیل قتل عمد در زندان است، ماه گذشته به نیوز نیشن (NewsNation) گفت که توبی هالیدی، کارمند سابق دیدی، تامین‌کننده دختران جوان و زیر سن قانونی برای کسب‌وکار جنسی دیدی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نایت ادعا کرد: «کار این مرد این بود که برای کارمندان و دیگر هنرمندان، دختران زیر سن قانونی یا دختران در دسترس برای فعالیت‌های جنسی بیاورد.»

هالیدی اکنون رئیس شرکت «جاینت رکوردز» (Giant Records) و یکی از بنیان‌گذاران «بلک موزیک اکشن کوالیشن (Black Music Action Coalition) است.

یک منبع حقوقی در هالیوود افزود: «هرکس یکی را می‌شناسد که به مهمانی دیدی رفته باشد. احتمالا حدود پنج‌هزار نفر وجود دارند که ممکن است غیرمستقیم در موقعیت‌هایی بوده‌اند که این رفتارهای نادرست یا نامناسب را مشاهده کرده‌اند و حالا نگران‌اند که چرا آن رفتارها را گزارش نکرده‌اند.»

طبق گفته یکی از کارشناسان حقوقی، هنوز افراد زیادی در صنعت موسیقی وجود دارند که ممکن است پایشان به پرونده دیدی کشیده شود: «او در حرفه‌اش بسیار موفق و شناخته‌شده بود و تعداد زیادی از هنرمندان برتر با شرکت او کار می‌کردند. او با ام‌تی‌وی و چندین نام بزرگ مختلف کار می‌کرد؛ با یونیورسال و سونی قراردادهای پخش داشت و در رویدادهای صنعت موسیقی، چه در مراسم گرمی یا مراسم‌ خیریه شرکت می‌کرد. من مطمئنم در تمام این‌ مجموعه‌ها افرادی بودند که از آنچه جریان داشت آگاه بودند، اما دیدی (این وقایع) را به یک حلقه نسبتا نزدیک که به آن‌ها اعتماد داشت و نزدیک بود، محدود می‌کرد.»

از نوامبر گذشته، کمبز با ۱۲ شکایت مدنی مواجه شده که ۱۱ مورد از آن‌ها او را مستقیما به تجاوز جنسی متهم می‌کردند. دیدی بسیاری از این اتهام‌ها را رد و یک ادعا را حل‌وفصل کرده، اما هنوز به تمام دعاوی جاری پاسخ نداده است.

او در حال حاضر در بازداشتگاه متروپولیتن در بروکلین نیویورک زندانی است؛ جایی که پس از آنکه هیئت منصفه اتهام او را تایید کرد، منتظر محاکمه بابت  سه اتهام جنایی قاچاق جنسی و معامله جنسی است.

همچنین گزارش شده است که او به‌زودی با اتهامات جدیدی از سوی بیش از ۱۰۰ مرد و زن روبرو خواهد شد که قصد دارند در هفته‌های آینده از او شکایت کنند. بسیاری از ادعاها مربوط به مهمانی‌های بدنام کمبز و همچنین اقامت در هتل‌ها و اغلب مرتبط با مواد مخدر است.

قربانیان جدید پیش‌تر به مجریان قانون گفته بودند که تحت آزار جنسی قرارگرفته‌اند و بسیاری از آن‌ها گزارش پزشکی قانونی دارند که ثابت می‌کند به‌ آن‌ها تجاوز جنسی شده یا مواد مخدر به آن‌ها داده شده است.

وکیل قربانیان توضیح داد: «در بدن آن‌ها مواد مخدر یافت شد. داروهای عجیب‌وغریب، داروهایی که احتمالا هرگز نام آن‌ها را هم نشنیده‌اید.»

دیدی متهم است که مردان و زنان تحت تاثیر مواد مخدر را به شرکت در آمیزش‌های جنسی گروهی وادار می‌کرده است.

بر اساس کیفرخواست، بازرسان پس از یورش به خانه‌های دیدی در میامی و لس‌آنجلس، مواد مخدر و اسلحه به همراه یک هزار بطری روغن بچه و مایع روان‌کننده کشف کردند.

کاربران در شبکه‌های اجتماعی بیانسه، جی‌زی، ماریا کری، لئوناردو دی‌کاپریو، اوپرا وینفری، آلن دجنرس و بسیاری دیگر از چهره‌های سرشناس هالیوود را که سال‌ها با دیدی رابطه‌ای نزدیک داشتند و در مهمانی‌های او شرکت می‌کردند، به همدستی با او یا سکوت متهم می‌کنند؛ اما مقام‌های پلیس هنوز از چهره‌های دخیل در این فعالیت‌ها رسما نام نبرده‌اند.

بیشتر از زندگی