حضور بیش از ۴۰۰ زن تاثیرگذار در نشست فوربس در ریاض

در این رویداد سه‌روزه، زنان موفق از جمله مدیران ارشد، چهره‌های ورزشی و فرهنگی شرکت می‌کنند

هدف این اجلاس بررسی موضوع‌های مرتبط با جنسیت و شکل دادن شبکه‌ای از زنان نوآور است‌ــ Forbes_MENA

اجلاس زنان خاورمیانه فوربس ۲۰۲۳ روز یکشنبه ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت) در ریاض آغاز شد. در این رویداد سه‌روزه به ریاست شاهدخت نورا بنت فیصل آل سعود، بیش از ۴۰۰ نفر از بااستعدادترین و موفق‌ترین زنان منطقه در زمینه‌های مختلف گرد هم آمده‌اند.

به گزارش عرب نیوز، هدف از برگزاری این اجلاس، بررسی مهم‌ترین موضوع‌های مرتبط با جنسیت، تاکید بر رد کلیشه‌های منسوخ و تشکیل یک شبکه جهانی چندنسلی از زنان نوآور است. این نشست می‌کوشد موقعیتی را برای زنان فراهم کند تا نقش خود را در خاورمیانه به عنوان یک مرکز جهانی بالقوه برای نوآوری در کسب‌وکار، کشف کنند.

در نشست ریاض، جلساتی برای به اشتراک گذاشتن تجربه زنان موفق برگزار می‌شود و کارگاه‌های آموزشی هم برای حمایت از زنان در تجارت طراحی شده است. در کنار آن، فرهنگ عربستان سعودی نیز برای حاضران در این اجلاس بیش‌ازپیش معرفی خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنرانانی که در اجلاس فوربس ریاض شرکت خواهند کرد، چهره‌های شناخته‌شده‌ای‌اند؛ از جمله لمی العریمان، فضانورد، یسری ماردینی، شناگر، حلیمه عدن، مدل و فعال اجتماعی، دانیا آکیل، ورزشکار رشته موتورسواری و همچنین ماغی بو غصن، بازیگر.

از زنان موفق حوزه تجارت و کسب‌وکار که در اجلاس ریاض شرکت می‌کنند، می‌توان به شایسته آصف، مدیر ارشد اجرایی شرکت پیورهلت و دکتر سعیده جعفر و پاکینام کفافی، از مدیران ارشد در عربستان سعودی، اشاره کرد. در کنار آن‌ها، بسیاری دیگر از چهره‌های موفق و بانفود نیز برای شرکت در  اجلاس ریاض به این همایش خواهند آمد.

عربستان سعودی در سال‌های گذشته برای پیشرفت زنان و جوانان در عرصه‌های مختلف گام‌های بزرگی برداشته است.

روز یکشنبه نیز اعلام شد که مرکز علمی تحت مدیریت شاهدخت ساره بنت مشهور بن عبدالعزیز، همسر ولیعهد عربستان سعودی، برای توانمندسازی و الهام‌بخشی به نسل بعدی متفکران و مبتکران در عربستان سعودی تاسیس می‌شود. به گزارش العربیه، «مرکز علمی برای اکتشافات و نوآوری‌ها» دارای طراحی‌های شهری پایدار و مبتنی بر محیط زیست و طبیعت عربستان سعودی است و با سرمایه‌گذاری بر ذهن‌ها و افکار جوانان قرار است نسل‌های نوظهور را به خلاقیت، پرسشگری، و مقابله با چالش‌هایی که بشر با آن‌ها مواجه است، ترغیب کند. 

بیشتر از جهان