تد کروز: مجلس نمایندگان استیضاح بایدن را بررسی کند

سناتور جمهوری‌خواه می‌گوید پیامک هانتر بایدن به یک مقام چینی می‌تواند موضوعی برای استیضاح رئیس‌ جمهوری باشد 

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس، خواهان تحقیق کنگره و تصمیم‌گیری در مورد استیضاح جو بایدن، رئیس ‌جمهوری دموکرات، به دلیل پیام‌هایی شد که پسرش به مقام‌های چین فرستاده است. کروز در یک پادکست گفت پیامک‌هایی که کشف شده‌اند، نشان می‌دهند که هانتر بایدن از ارتباط خود با پدرش استفاده کرده است تا به قراردادهایی سودمند در خارج از کشور دست یابد. 

هانتر ۵۳ ساله هفته گذشته با دادستان‌های فدرال در ایالت دلاور آمریکا به توافق رسید و جرم خود را در چند اتهام مربوط به دروغ گفتن در مورد سابقه اعتیادش هنگام درخواست تهیه سلاح و تاخیر در پرداخت مالیات، پذیرفت. اما کروز می‌گوید که احتمال دارد بایدن خود از موقعیتش در جایگاه معاون رئیس‌ جمهوری در دوران اوباما، برای نفع مالی سوء‌استفاده کرده باشد و کنگره باید در این مورد تحقیق کند. 

کروز گفت: «ببینید، این پیام‌‌های واتس‌اپ که پیدا شده‌اند، شواهد مستقیمی‌اند که نشان می‌دهند جو بایدن از قدرت دولتی خود سوء‌استفاده می‌کند تا جیب‌های پسرش را پر کند و می‌توانیم فرض بگیریم که خودش هم ۱۰ درصد می‌گرفته و این‌گونه جیب‌های خودش هم پر می‌شدند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این همه، بعید است که طرح استیضاح بایدن به جایی برسد، چون مجلس سنا در حال حاضر در کنترل حزب دموکرات است. مدت‌ها است که محافظه‌کاران و مخالفان بایدن می‌گویند هانتر بایدن از ارتباطات خانوادگی خود سوء‌استفاده کرده و میلیون‌ها دلار سود برده است. برخی معاملات او در اوکراین و چین هدف تحقیقات است. 

اشاره کروز مشخصا به پیامکی از هانتر است که اخیرا برملا شده است. هانتر در این پیامک واتس‌اپی در ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۷، زمانی که مهمان خانه پدرش در دلاور بود، خطاب به هنری ژائو، رئیس یک گروه سرمایه‌گذاری و از مقام‌های حزب کمونیست چین، از این می‌گوید که کنار پدرش نشسته و خواهان پیروی مقام چینی از دستورهای خود می‌شود. در این زمان البته بایدن مقام رسمی دولتی نداشت و ترامپ، رئیس‌ جمهوری بود. 

مخالفان بایدن می‌گویند که این پیامک نشان می‌دهد که جو بایدن شخصا درگیر مسائل پسرش بوده است. اما وکلای هانتر بایدن ادعا می‌کنند این پیامک در اوج اعتیاد او به مواد مخدر فرستاده شده و مهمل‌گویی‌ است.

بیشتر از جهان