محمود عباس بر لزوم دستیابی به صلح پایدار تاکید کرد

رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی خواست هرچه سریع‌تر با تحت فشار قراردادن اسرائیل، کاری کنند که کریدورهای بشردوستانه ورود به نوار غزه گشوده شود تا کمک‌ها به مردم غزه برسد

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که پنجشنبه در امان با عبدالله دوم، پادشاه اردن، دیدار و گفت‌وگو کرد، در مصاحبه با رسانه‌ها خواهان توقف هرچه سریع‌تر «حملات همه جانبه اسرائیل علیه مردم فلسطین» شد. 

عباس در این دیدار درباره یافتن راه‌کارهای موثر برای دستیابی به صلح و پایان دادن به جنگ غزه، با پادشاه اردن گفت‌و‌گو کرد. 

رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی خواست هرچه سریع‌تر با تحت فشار قراردادن اسرائیل، کاری کنند که کریدورهای بشردوستانه ورود به نوار غزه گشوده شود تا کمک‌ها به مردم غزه برسد. 

محمود عباس در این دیدار تاکید کرد که اهالی غزه در ساعات گذشته آب  وبرق نداشته‌اند و خاطرنشان کرد:«باید هرچه سریع‌تر آب و برق مردم غزه تامین شود.»‌ 

عباس در این دیدار گفت‌:«تمام شدن سوخت تنها نیروگاه تولید برق غزه یک فاجعه واقعی برای تامین خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمود عباس که قراراست جمعه در امان با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات‌ متحده، نیز دیدار و گفت‌وگو کند، « دستیابی به صلح پایدار تاکید کرد.» 

عباس کشتار غیرنظامیان را محکوم‌ کرد و خواستار آزادی «هزاران زندانی فلسطینی از ندامتگاه‌های اسرائیل» شد. رئیس تشکیلات خودگردان در دیدار با پادشاه اردن بر ضرورت «توقف تروریسم شهرک‌نشینان یهودی علیه فلسطینیان در شهرها، روستاها و اردوگاه‌های فلسطینی در کرانه باختری و توقف تهاجم افراط‌گرایان به مسجد‌الاقصی شد.» 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امان بار دیگر خاطرنشان کرد که «سیاست سازمان آزادیبخش فلسطین، تنها نماینده قانونی فلسطینیان، کنار گذاشتن خشونت و احترام به قوانین بین‌المللی و تنها مقاومت مسالمت‌آمیز مردمی برای دستیابی به آزادی و استقلال است». او تاکید کرد که سیاست‌های رهبران فلسطینی در این زمینه هیچ تغییری نکرده‌ است. 

محمود عباس هدف اصلی سفر خود به اردن را «رایزنی برای توقف جنگ ویرانگر علیه فلسطینی‌ها» خواند. 

بیشتر از جهان