شروع حملات هوایی به مواضع گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در سوریه و عراق

سنتکام: به ۸۵ هدف مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران حمله کردیم

در آخرین ساعت شامگاه جمعه به وقت ایران، شبکه خبری اسکای‌نیوز به نقل از سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه از موجی از حملات هوایی به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی ایران در حاشیه شهر دیر‌الزور، در شرق سوریه خبر داد.

ساعتی بعد، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در بیانیه‌ای از حملات هوایی علیه «نیروهای نیروی قدس سپاه پاسداران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن در سوریه وعراق» خبر داد. سنتکام در این بیانیه اعلام کرد: «نیروهای ارتش ایالات متحده به بیش از ۸۵ هدف، با هواپیماها، از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده برخاستند، حمله کردند.»سنتکام افزود که در این حملات بیش از ۱۲۵ مهمات دقیق به کار گرفته شده و تاسیساتی از جمله ستاد فرماندهی و کنترل عملیات، مراکز اطلاعاتی، راکت‌ها و موشک‌ها، انبار پهپاد‌ها، تاسیسات زنجیره تامین تدارکات و مهمات گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی هدف قرار داده شده است.

پیشتر شبکه خبری العربیه از پرواز یک جنگنده که احتمالا متعلق به ارتش آمریکا بوده است در آسمان شرق سوریه خبر داده بود.

در همین حال، شبکه خبری العربیه به‌نقل از منابع خود از شنیده شدن صدای چند انفجار در نزدیکی گذرگاه القائم بین عراق و سوریه خبر داد.

به‌گفته منابع دیدبان حقوق بشر سوریه، دست‌کم شش تن در انفجارهای شرق سوریه کشته شدند. به گفته منابع این سازمان، ۱۱ مکان در مرز این کشور با عراق هدف قرار گرفته است.

یک مقام آمریکایی آغاز حملات هوایی در سوریه را تایید کرد

شبکه خبری ای‌بی‌سی‌ نیوز به نقل از یک مقام‌ آمریکایی آغاز حملات نظامی آمریکا در سوریه تایید کرد.

بر اساس این گزارش، یک مقام آمریکایی تایید کرد که حملات ارتش آمریکا در تلافی حمله پهپادی نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی به پایگاه آمریکایی در اردن، هم‌ اکنون در سوریه آغاز شده است.

«حملات هوایی بامداد شنبه شروع مجموعه‌ای از عملیات‌های طولانی است»

شبکه خبری فاکس‌نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد حملات هوایی ارتش آمریکا علیه مواضع شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در سوریه آغاز مجموعه‌ای از عملیات‌های طولانی است.

حملات نیروهای آمریکایی به مواضع حوثی‌ها در یمن

خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی از حملات هوایی نیروهای ‌آمریکایی «به منظور دفاع از خود» به مواضع حوثی‌ها یمن خبر داد.

در همین حال، به گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز، در حملات هوایی به شرق سوریه، مواضع گروه‌های «فاطمیون» و «زینبیون»، از شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران هدف قرار داده شد.

خبرگزاری ایرنا: تاکنون بیش از ۱۰ نفر در حملات گسترده آمریکا به استان دیرالزور کشته شدند

خبرگزاری داخلی ایرنا به نقل از برخی منابع غیر رسمی و محلی در شرق سوریه گزارش داد که تاکنون بیش از ۱۰ نفر در حملات گسترده آمریکا به استان دیرالزور کشته شدند. بر اساس این گزارش، شبکه العهد عراق نیز اعلام کرده است که تاکنون سه تن از نظامیان ارتش سوریه در این حملات کشته شدند.

شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از منابع محلی سوری اعلام کرد مناطق الحیدریه و الشبلی در المیادین در حومه استان دیرالزور نیز هدف حمله هوایی قرار گرفته است. به‌گزارش الجزیره شش تن از عوامل سپاه پاسداران دست‌کم کشته شده‌اند.

 

این خبر تکمیل می‌شود..

بیشتر از جهان