جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ عربستان سعودی میزبان ضیافت «زنان در سینما» در کن

عربستان سعودی با حمایت از چهار پروژه که در کن نمایش داده می‌شوند، در هفتادوهفتمین دوره جشنواره فیلم کن نقشی کلیدی ایفا می‌کند

 خانم جومانا راشد در کنار  مهمان‌های شب‌نشینی زنان در سینما در کن/ ایندیپندنت فارسی

هم‌زمان با جشنواره کن، ضیافت «زنان در سینما» به میزبانی جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان مجله ونیتی فیر اروپا، روز شنبه‌ ۱۸ مه در کن و با حضور چهره‌های مشهور از سراسر جهان برگزار شد.

ضیافت مجلل شام پس‌ از آن برگزار شد که جشنواره فیلم دریای سرخ کارگروه «زنان در سینما» را در رویداد گفت‌وگوهای جهانی ورایتی ارائه کرد.

در این برنامه سلما ابو ضیف، بازیگر و مدل مصری، کیارا ادوانی، بازیگر هندی، فرین ساروچا چانکیمها، بازیگر، مدل و خواننده تایلندی ، اضوی فهد، بازیگر سعودی، اصیل عمران، خواننده و بازیگر سعودی و راماتا تولای‌‌سی، کارگردان فرانسوی‌سنگالی، حضور داشتند. این استعدادها در طول این نشست، در مورد مراحل نخست شروع به کار خود، پیشرفت‌های شغلی و منابع الهامشان صحبت کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش عرب نیوز، پس از پایان مراسم، این ستاره‌ها و بسیاری دیگر از چهره‌های شناخته‌شده در ضیافت شامی که در هتل مجلل دو کپ برگزار شد، حضور یافتند.

محمد الترکی، مدیرعامل جشنواره فیلم دریای سرخ، از ابتدای رویداد کن تاکنون، بارها روی فرش قرمز رفته و در کنار جمانا الراشد، مدیرعامل گروه تحقیقات و رسانه‌ عربستان سعودی، روی فرش قرمز شب افتتاحیه نیز حضور یافته است. عربستان سعودی با حمایت از چهار پروژه که در کن نمایش داده می‌شوند، در هفتادوهفتمین دوره جشنواره فیلم کن نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

بنیاد فیلم دریای سرخ در اینستاگرام نوشت: «جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ و ونیتی‌فیر اروپا بار دیگر برای میزبانی شب‌نشینی زنان در سینما همراه شدند تا از دستاوردهای زنان مستعد در هر دو سوی دوربین که در حال تغییر شکل صنعت فیلم در عربستان سعودی، آفریقا، آسیا و جهان عرب‌اند، پشتیبانی کنند.»

«نورا»، «آخر رویاها»، «به سرزمینی ناشناخته» و «حیوان» به عنوان بخشی از برنامه‌های «نگاه معین» در جشنواره کن نمایش داده می‌شوند. بنیاد فیلم دریای سرخ از طریق «صندوق دریای سرخ» و «سوق دریای سرخ» از این پروژه‌ها حمایت کرده است.

رزی هانتینگتون وایتلی، مدل و بازیگر بریتانیایی، در لباسی از تام فورد و جواهرات تیفانی در این رویداد حضور داشت و تورمن با پیراهن حجیم و سرخ خودنمایی می‌کرد؛ اما او تنها ستاره سرخ‌پوش آن شب نبود. یسری، بازیگر مشهور سینمای عرب، نیز در پیراهن قرمزرنگ سافیا با کیف کارتیه در دست درخشید. ایزا گونزالس در پیراهن مشکی یقه‌هفت باز با تزیینات دالبری تور مهمان دیگر این شب بود و کارلا برونی هم در پیراهن سفید تام فورد با یقه جواهرنشان بسیار آراسته به نظر می‌رسید.

نائومی کمپبل در این رویداد با پیراهنی سبز روشن از مجموعه پاییز ۲۰۲۴ لوئوه و اوا لانگوریا در پیراهن طلایی شانه برهنه مهره‌دوزی شده نظرها را به خود جلب کردند. خانم جمانا الراشد هم در لباس مشکی آستین‌بلند سنگ دوزی‌شده سفارشی کنار ستاره‌های جوان و استعدادهای نوظهور ایستاد تا این شب‌نشینی راهی باشد برای پیوند دادن آن‌ها به زنان قدرتمند و باتجربه صنعت سینما.

بیشتر از فیلم