عروس جو بایدن کیست و چطور با هانتر بایدن ازدواج کرد؟

ملیسا و هانتر ظرف یک هفته پس از آشنایی ازدواج کردند اما هانتر می‌گوید هرگز احساس نکرده که تصمیمی «عجولانه یا نابخردانه یا بی‌پروا» بوده است

ملیسا کوهن بایدن در تمام مدت محاکمه فدرال[هانتر بایدن به اتهام حمل غیرقانونی] اسلحه، در کنار شوهرش، و نظاره‌گر بود که هیئت منصفه دادگاه دلاور صبح سه‌شنبه پسر رئیس‌جمهوری را در سه فقره جرم مرتبط با حمل سلاح گناهکار شناخت.

این کنشگر و مستندساز ۳۸ ساله بلندپرواز در سال ۲۰۱۹ با هانتر بایدن‌ــ که اکنون به اتهام خرید سلاح گرم هنگام اعتیاد به کراک کوکایین مجرم شناخته شده است‌ــ ازدواج کرد. ازدواج قبلی او با جیسون لندور، تاجر اهل لس‌آنجلس، پس از دو سال زندگی مشترک در سال ۲۰۱۴ به پایان رسیده بود. ملیسا و هانتر یک پسر ۴ ساله دارند، بو جونیور، که نام برادر بزرگ‌تر هانتر را که فوت کرده است روی او گذاشته‌اند.

هانتر بایدن در کتاب خاطراتش «چیزهای زیبا» (Beautiful Things) نوشته است ملیسا کوهن بایدن در ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی به دنیا آمده و بزرگ شده است، و پیش از آنکه یک زوج یهودی اهل آفریقای جنوبی که سه پسر داشتند او را به فرزندی بپذیرند، مدتی کوتاه در یک «مرکز بهزیستی کودکان» زندگی کرده بود.

آن‌طور که دیلی‌میل در سال ۲۰۱۹ نوشت، ملیسا کوهن بایدن در آفریقای جنوبی در رشته طراحی داخلی درس خواند، و بعد در سن ۲۲ سالگی به لس‌آنجلس نقل مکان کرد تا در دانشگاه یوسی‌ال‌ای (UCLA) تحصیل کند. هانتر بایدن  گفته است که ملیسا به پنج زبان، از جمله ایتالیایی و عبری صحبت می‌کند، و در کتابش نوشته است که او یک «مستندساز بلندپرواز» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او پس از طلاقش تلاش کرد سرمایه ساخت فیلم مستندش درباره جوامع قبیله‌ای را که قرار بود «سرزمین‌های قبیله‌‌ای» نامیده شود، از طریق سرمایه‌گذاری جمعی تامین کند.

به گزارش دلیست (The List)، او در پیش‌پرده فیلم می‌گفت: «من ملیسا هستم و قصد دارم شما را به قاره‌ای ببرم که در آن متولد شده‌ام.»

در بیانیه‌ای درباره فیلم آمده است: «ملیسا به‌عنوان یک زن غربی متولد آفریقا که مردم بومی آفریقا بزرگش کرده‌اند، می‌تواند با‌اطمینان روایتی منحصربه‌فرد از ماجراجویی و کشف به بینندگان ارائه دهد و در عین حال نماینده یک جمعیت قومی و جنسیتی دیگر باشد.»

کنشگری او بر حقوق حیوانات و مبارزه با یهودستیزی متمرکز بوده است، و یکی از دوستانش به دیلی‌میل گفت: «او عاشق حیوانات و حیات وحش و مخالف سرسخت شکار غیرمجاز است، و اخیرا درباره یهودستیزی بسیار صریح صحبت کرده است.»

وقتی آن‌ها در سال ۲۰۱۹ با هم آشنا شدند، هانتر بایدن با سوءمصرف مواد دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد، مشکلی دیرینه که در نهایت به محکومیتش منجر شد.

آشنایی آن‌ها ملاقاتی اتفاقی بود. بایدن که پس از یک مداخله خانوادگی در مورد مصرف مواد مخدر او، به هتلی در لس آنجلس پناه برده بود و هتل او را نپذیرفته بود، با گروهی کنار استخر روی بام صحبت می‌کرد که پیشنهاد دادند یکی از دوستانشان را ملاقات کند: کوهن. آن‌ها فردای همان روز با یکدیگر دیدار کردند.

بایدن در کتاب «چیزهای زیبا» می‌نویسد او آمد در حالی که «عینک آفتابی بزرگی روی موهای بور عسلی‌اش قرار داشت».

بایدن به او گفت که چشم‌های آبی‌اش شبیه بو بایدن، برادر فقیدش، است. سپس، به کوهن گفته بود که عاشقش شده است و بعد اعتراف کرد سوءمصرف مواد دارد.

به گفته بایدن، کوهن گفته بود: «نه دیگر. آن موضوع برای تو تمام شد.»

آن‌طور که در کتاب خاطرات آمده است کوهن در نهایت به بایدن کمک کرد تا ترک کند، تلفن، کلیدهای خودرو، کیف پول، و رایانه او را گرفت، مشخصات تماس همه غیر از اعضای نزدیک خانواده را پاک کرد، و وقتی فروشندگان مواد مخدر دم در می‌آمدند به «فولاد» تبدیل می‌شد و وادارشان می‌کرد آن‌جا را ترک کنند.

به گزارش نیویورکر، بایدن در عرض یک هفته پس از آشنایی با کوهن به او پیشنهاد ازدواج داد.

کوهن تا صبح روز بعد پیشنهاد ازدواج او را پذیرفته بود، و بایدن ساده‌ترین حلقه‌های ازدواجی را که توانست پیدا کند خرید و بعد با خدمات ازدواج تماس گرفت که یک کشیش فرستاد.

بایدن به این مجله گفت: «به پدرم زنگ زدم و گفتم که ما تازه ازدواج کرده‌ایم. پدرم روی بلندگو بود، و به او [ملیسا] گفت متشکرم که به پسرم شجاعت دادی تا دوباره عاشق شود.»

بایدن در کتاب خاطراتش می‌نویسد که ملیسا پیش از آنکه بایدن از او درخواست ازدواج کند، از پس «ناله و گریه و حقه‌بازی من» برآمده بود.

او نوشت: «این تصمیم هرگز عجولانه، نابخردانه یا بی‌پروا به نظر نمی‌رسید. انگار اضطراری بود. احساس می‌کردم انگار به من فرصتی دوباره داده شده است.»

© The Independent

بیشتر از جهان