زلزله در کاشمر دو کشته و دست‌کم ۳۰ مصدوم به جا گذاشت

یک کودک در روستایی از توابع کاشمر زنده از زیر آوار بیرون آمد

خودرویی که در اثر آوار ناشی از زمین‌لرزه تخریب شده است‌ــ ایرنا

گزارش‌های محلی از استان خراسان رضوی حاکی از آن است که زمین‌لرزه ظهر سه‌شنبه در شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد و روستاهای اطراف آن‌ها در استان خراسان رضوی دست‌کم دو کشته و ۳۰ مصدوم به جا گذاشته است.

این زلزله‌ به بزرگی ۵ روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ساعت ۱۳:۲۴ در منطقه‌ای بین دو شهرستان کاشمر و خلیل‌آباد رخ داد.

حجت‌الله شریعتمداری، فرماندار کاشمر، به خبرگزاری دولتی ایرنا گفت که دو فرد جان‌باخته در این زلزله به دلیل ریزش نمای یک ساختمان تجاری روی آن‌‌ها در حاشیه میدان شهدای ناجا این شهر کشته شدند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرماندار کاشمر تایید کرد که در اثر زلزله ظهر سه‌شنبه و پس‌لرزه‌های آن شماری از خانه‌های مسکونی و خودروها تخریب شده‌اند. او اضافه کرد که خانه‌های آسیب‌دیده از زلزله «کلنگی» بوده‌اند.

این مقام استانی ضمن تایید مصدوم شدن شماری از مردم در اثر این زمین‌لرزه، از نجات یک کودک از زیر آوار در روستای زنده‌جان خبر داد و گفت که نیروهای امدادی در حال آواربرداری از ساختمان‌های تخریب‌شده‌اند.  

شریعتمداری همچنین گفت که اکنون یک زوج در روستای زنده‌جان هم زیر آوار مانده‌اند و تلاش‌ها برای نجات آنان ادامه دارد.

هم‌زمان محمدرضا خوشنویس، فرماندار شهرستان خلیل‌آباد، نیز اعلام کرد که در حال حاضر گزارشی از خسارت جانی در این شهرستان گزارش نشده است.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های داخلی، روستاهای زنده‌جان، محمدیه و کسرینه نزدیک‌ترین روستاها به کانون زمین‌لرزه‌ بوده‌اند.

به گفته مقام‌های محلی، در حال حاضر نیروهای امدادی و انتظامی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و در سطح دو شهرستان کاشمر و خلیل‌آباد حضور دارند. جمعیت هلال‌احمر نیز از اعزام تیم‌های امداد و نجات به محل حادثه خبر داد.

جمعیت کاشمر، بر مبنای آمار خدمات‌رسانی مراکز بهداشت این شهرستان، ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است. از این تعداد ۱۱۵ هزار نفر در شهرهای کاشمر و فرگ قلعه و مابقی در ۲۵ روستای این شهرستان سکونت دارند.

کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد واقع است.