جو و جیل بایدن چطور از املاکشان پول درمی‌آورند

به گزارش دیلی میل، طبق داده‌های مالی، چهل‌و‌ششمین رئیس‌جمهوری آمریکا و همسر ۷۳ ساله‌اش، خیلی سریع به پول نیاز داشته‌اند و در طول سال‌ها از سرمایه این خانه‌ها، به عنوان پشتوانه اعتباری اصلی استفاده کرده‌اند

عکس تزئینی - جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش جیل بایدن در کنار تصویر خانه‌شان در دلاور - Public Media

تحقیقات دیلی‌میل نشان می‌دهد جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده و همسرش جیل، بانوی اول آمریکا از ‌خانه‌هایشان، درست مانند دستگاه خودپرداز بانک، پول در آورده‌اند و چندین بار وام مسکن گرفته‌اند. بر اساس این گزارش، آنها در مورد بازبینی تامین مالی اعتباری چندین‌باره املاکشان در «دلاور» آمریکا، ۳۵ بار با بانک مذاکره کردند.     

رئیس‌جمهوری ایالات متحده و همسرش از سال ۱۹۷۵، که اولین ملک‌شان را در «ویلمینگتون» خریدند و بعدها در دهه ۱۹۹۰ فروختند، در دو خانه ساکن بوده‌اند. اما شواهد دیلی‌میل می‌گوید که این زوج هر ۱۷ ماه برای هر دو خانه با بانک مذاکرات مالی داشته‌اند. بایدن‌ها در طی دهه‌های متمادی، حدود شش میلیون دلار روی هر دو مسکن وام گرفته‌اند و یکی از خانه‌‌های سه‌خوابه با چهار دست‌شویی و حمام، پس از گذشت سه دهه از خریداری، هنوز ۵۴۱ هزار دلار وام مسکن دارد.   

این تقاضاهای پیاپی بازبینی وام، این سوال را مطرح می‌‌کند که چرا بایدن‌ها که ثروتشان ۱۰ میلیون دلار گزارش شده است، به این گردش دائمی پول نقد اضافی احتیاج داشتند؟ یک متخصص امور مالی به دیلی میل می‌‌گوید: «جز اینکه آنها نیاز مبرم به پول نقد داشته‌اند، منطق دیگری وجود ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اطلاعات مالی در حالی منتشر می‌شود که پرسش‌ها در مورد دخالت رئیس‌جمهوری در معاملات تجاری مبهم پسرش هانتر بایدن با شرکت چینی سی‌ای‌اف‌سی (CEFC) و دیگر نهادهای خارجی رو به افزایش است. 

طبق اسناد و شواهد وام مسکن، رئیس‌جمهور و بانوی اول ملک فعلی‌شان را به قیمت ۳۵۰ هزار دلار در مارس ۱۹۹۶ خریداری کردند و از آن تاریخ تاکنون ۲۰ توافق اعتباری مختلف به ارزش ۴.۲۳ میلیون دلار روی این ملک بسته‌اند. خانه قبلی پنج خوابه این زوج در همان شهر و به قیمت ۱۸۵ هزار دلار در سال ۱۹۷۵ خریداری و در سال ۱۹۹۶ به قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروخته شد و طبق شواهد ۱۵ وام و مدرک اعتباری مالی در ارتباط با این ملک وجود دارد.  

این زوج همچین یک خانه تابستانی در ساحل رهوبوت (Rehoboth) در دلاور دارند که آن را  در ژوئن ۲۰۱۷ و به قیمت ۲ میلیون و ۷۴۴ هزار دلار خریداری کردند. با این حال این ملک، وام مسکن نداشته است و سال گذشته مشخص شد که خرید این ملک، نقدی بوده است.   

طبق داده‌های مالی، چهل‌و‌ششمین رئیس‌جمهوری آمریکا و همسر ۷۳ ساله‌اش، خیلی سریع به پول نیاز داشته‌اند و در طول سال‌ها از سرمایه این خانه‌ها، به عنوان پشتوانه اعتباری اصلی استفاده کرده‌اند. با این حال، ارزش سرمایه جو بایدن، سیاستمدار حرفه‌ای، و جیل، استاد دانشگاه، حدود ۱۰ میلیون دلار ارزیابی شده است و سوابق مالی نشان می‌‌دهد که این زوج در سال ۲۰۲۳ درآمدی بالغ بر ۶۲۰ هزار دلار داشته‌‌اند. 

این زوج اول ایالات متحده، اظهارنامه مالیاتی‌شان را در ماه آوریل منتشر کردند و اعلام کردند که مجموع درآمدشان در سال گذشته ۶۱۹ هزار و ۹۷۶ دلار بوده است و ۱۴۶ هزار و ۶۲۹ دلار مالیات دولتی پرداخته‌اند. طبق سوابق مالی «دفتر اخلاق دولت» آمریکا در ماه گذشته بیشتر بدهی این زوج، بدهی وام خانه در دلاور و وام سهام روی آن ملک است. 

آنها همچنین بدهی‌هایی از جمله وام مدت‌دار۱۵۰ هزار دلاری و وام صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ۵۰ هزار دلاری دارند. براساس این اسناد، بایدن‌ها در مجموع بدهی‌هایی بین ۳۵۰ تا ۸۵۰ هزار دلار گزارش کردند. تونی ماریوتی، مشاور املاک در لس‌آنجلس می‌گوید که بایدن‌ها املاک‌شان را با دستگاه خودپرداز اشتباه گرفته بودند و از آنها پول درمی‌آوردند. 

بیشتر از اقتصاد