ب۱۲، بوتاکس و آدرال؛ چرا گمانه‌زنی ترامپ درباره «سرپا کردن» بایدن دور از حقیقت نیست

نیویورک پست به نقل از چند پزشک خصوصی افراد مشهور و ثروتمند می‌نویسد که افراد مهم گاهی از معجون‌های دارو و دیگر درمان‌ها برای تقویت خود در آستانه یک رویداد پراهمیت استفاده می‌کنند

جو بایدن-AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با اشاره به غیبت یک هفته‌ای جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا پیش از مناظره پنجشنبه‌شب، این گمانه‌زنی را مطرح کرد که بایدن در کمپ دیوید با انواع داروها در حال تقویت شدن است تا بتواند از پس مناظره دو ساعته بربیاید.

سلامت ذهنی و جسمی بایدن ۸۱ ساله در ماه‌ها و هفته‌های گذشته سوژه رسانه‌ها بوده است و او اخیرا در چند رویداد «خشکش زده» یا با هدایت فیزیکی قادر به حرکت در مسیر درست بوده است.

سپس اعلام شد که بایدن در یک هفته منتهی به مناظره در استراحتگاه کمپ دیوید خواهد بود و در این مدت در دید رسانه‌ها قرار نخواهد داشت.

هرچند اظهارات ترامپ درباره تقویت جسمی و ذهنی بایدن، با واکنش تند دمکرات‌ها مواجه شده، اما نیویورک پست به نقل از چند پزشک خصوصی افراد مشهور و ثروتمند می‌نویسد که افراد مهم گاهی از معجون‌های دارو (drug cocktails) و دیگر درمان‌ها برای تقویت خود در آستانه یک رویداد پراهمیت استفاده می‌کنند.

به گفته این پزشکان، این روش‌ها شامل تزریق پپتاید برای بهبود عملکرد مغز، تزریق بوتاکس برای جلوگیری از عرق کردن و آدرال برای تقویت تمرکز است. گاهی نیز یک تزریق عضلانی انجام می‌شود.

پزشکان افراد ثروتمند می‌گویند که این روش‌ها در مورد برخی افراد صاحب‌نفوذ در بانکداری و وال‌استریت، غول‌های بازار املاک، دانشجویان سطوح علمی بالا و دانشجویان پزشکی انجام می‌شود.

به گفته پزشکان، این افراد، انرژی لازم دارند و نمی‌خواهند با عوارض جانبی کافئین یا مخدرهای غیرقانونی مواجه شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیویورک‌پست درباره استفاده از پپتاید برای شفافیت و عملکرد مغز می‌نویسد: پپتایدها زنجیره‌های کوچکی از آمینو اسیدها هستند که به‌طور طبیعی در بدن وجود دارند و هر کدام نقشی در عملکرد بیولوژیکی بدن از رشد ماهیچه‌ها تا هضم و تولید هورمون و احیای بافت ایفا می‌کنند. پپتایدها مسئولیت هوشیاری مغز را نیز بر عهده دارند.

تزریق پپتاید همچنین می‌تواند به افرادی که سخنرانی می‌کنند برای پیدا کردن کلمات و تمرکز بیشتر کمک کند.

به نوشته نیویورک پست، یکی دیگر از روش‌ها، درمان NAD برای اضطراب است که روی سلول‌ها کار می‌کند و می‌تواند بر سلول‌های مغزی، شخصیت و هوشیاری و تمرکز تاثیر بگذارد. این درمان برای افراد مبتلا به ای‌دی‌اچ‌دی نیز کاربرد دارد.

پزشکان می‌گویند این درمان در افراد مسن می‌تواند به آرامش بیشتر آنها کمک کند.

نیویورک‌پست سپس به نمایش مناظره در تلویزیون‌ها با صفحه بزرگ و کیفیت بالا اشاره می‌کند و می‌نویسد، ظاهر نامزدها در طول مناظره اهمیت زیادی دارد. عرق کردن بیش از حد زیر نور استودیو می‌تواند پیام خشم یا ضعف را به مخاطب مخابره کند. همانگونه که این اتفاق درباره ریچارد نیکسون افتاد. اما تزریق بوتاکس به دست‌ها، پاها و پیشانی می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

تزریق ویتامین ب۱۲ نیز همواره برای افزایش انرژی مطرح بوده است. این ویتامین عملکرد مغز را نیز بهبود می‌بخشد.

نیویورک‌پست به قرص آدرال برای افزایش تمرکز اشاره می‌کند و می‌گوید این قرص در ۳۰ دقیقه اثر می‌کند و اثر آن تا هفت ساعت باقی می‌ماند.

پروویجیل هم برای کاهش خواب‌آلودگی استفاده می‌شود.