عملکرد ضعیف بایدن در مناظره اردوی دموکرات‌ها را دستپاچه و هراسان کرد

پاسخ‌های مردد و متزلزل بایدن در ۳۰ دقیقه اول مناظره بیش از هر چیز جلب توجه کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی، و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، در مناظره‌ای که به اضطراب دموکرات‌ها در مورد سلامت روان بایدن دامن زد، به مصاف یکدیگر رفتند.

به نوشته نشریه هیل، هر دو نامزد سعی کردند نظر رای‌دهندگان را جلب کنند اما پاسخ‌های مردد و متزلزل بایدن در ۳۰ دقیقه اول مناظره بیش از هر چیز جلب توجه کرد.

این مناظره در حالی برگزار شد که ترامپ در بیشتر نظرسنجی‌ها با اختلاف اندکی پیشتاز است. نشریه هیل مروری داشته است بر پنج لحظه به‌یادماندنی این مناظره که در ادامه می‌آید.

تپق‌ها و لکنت‌های بایدن در ابتدای مناظره

در لحظه‌ای که شاید بیش از همه تعیین‌کننده روایت مناظره بود، به نظر می‌رسید که بایدن رشته افکارش را از دست داد و موارد مربوط به بیمه سلامت مدیکر و کووید را با هم اشتباه کرد.

بعد، ترامپ به سخنان پراکنده و بریده‌بریده بایدن اشاره کرد و وقتی در مورد موضوع مهاجرت بحث می‌کردند، گفت: «واقعا نمی‌دانم آخر آن جمله چه گفت. فکر نمی‌کنم خودش هم بداند چه گفت.»

بایدن در پاسخ به ترامپ در مورد کهنه‌سربازان تند شد: «پسر من بازنده نبود»

حدود ۳۰ دقیقه از آغاز مناظره گذشته بود و بایدن به انتقاد ترامپ از عملکرد او در مسئله کهنه‌سربازان واکنش تندی نشان داد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بایدن با اشاره به پسر بزرگش بو، گفت: «پسرم در عراق خدمت کرد. او کنار چاله‌های سوزاندن زباله‌ها زندگی می‌کرد. او با گلیوبلاستوم بازگشت... او [ترامپ] کهنه‌سربازان را احمق و بازنده خواند. پسر من بازنده نبود. احمق نبود. تو بازنده‌‌ای. تو احمقی.»

بو بایدن در سال ۲۰۱۵ در اثر سرطان مغز درگذشت که تصور می‌شود ناشی از قرار گرفتن در معرض سوزاندن زباله در دوره خدمتش در عراق بوده است.

ترامپ تکذیب کرد که تاکنون سربازان کشته‌شده را «احمق و بازنده» خطاب کرده باشد و گفت این نقل‌قول ساختگی است.

بایدن و ترامپ یکدیگر را مجرم خطاب کردند

ترامپ بلافاصله پس از آنکه بایدن او را «مجرم محکوم» نامید، پاسخ داد.

بایدن پیش از پاسخ ترامپ، گفته بود: «تنها فرد حاضر در این صحنه که مجرمی محکوم است، مردی است که همین حالا دارم به او نگاه می‌کنم.»

ترامپ در پاسخ ابتدا به جرایم جدی و محکومیت هانتر بایدن اشاره کرد و سپس سراغ خود بایدن رفت و گفت: «جو با تمام کارهایی که کرده می‌تواند یک مجرم محکوم باشد، کارهای وحشتناکی کرده است. این مرد یک مجرم است. تو خوش‌شانسی، تو خوش‌شانسی، من هیچ کار اشتباهی نکردم. ما سیستمی متقلب و نفرت‌انگیز داریم.»

بایدن: ترامپ «اخلاقش مثل یک گربه خیابانی است»

در لحظه‌ای بحث شخصی شد و بایدن به دردسرهای قانونی و ادعای روابط گذشته ترامپ اشاره کرد، و ترامپ مدعی شد که این پرونده‌ها انگیزه‌های سیاسی دارند.

بایدن گفت: «رابطه جنسی با یک ستاره پورن... وقتی همسرت باردار بود؟ درباره چه صحبت می‌کنی؟ تو اخلاق یک گربه خیابانی را داری.»

ترامپ در پاسخ با تکذیب این اتهام، گفت: «ما یک قاضی خیلی بد داشتیم، یک قاضی وحشتناک، دموکرات. دادستان‌ها همه دموکرات‌های بلندپایه، افراد منصوب‌شده بودند. هم دادگاه مدنی و هم کیفری. او [بایدن] در اصل دنبال رقیب سیاسی‌اش رفت زیرا فکر می‌کرد این موضوع به من آسیب خواهد زد.»

ترامپ و بایدن سر مسئله سقط جنین درگیر شدند

دو نامزد سپس درباره مواضعشان در مورد سقط جنین، یکی از بحث‌برانگیزترین موضوع‌های پیش از انتخابات، صحبت کردند.

ترامپ از نقشی که در لغو حکم دیوان عالی در محافظت از حق ملی سقط جنین داشت دفاع کرد. او تاکید کرد که این مسئله باید به ایالت‌ها واگذار شود و تصریح کرد که از سقط جنین در موارد تجاوز، زنای با محارم، و نجات جان مادر حمایت می‌کند.

در همین حال، بایدن بارها بر حمایتش از حکم دیوان عالی تاکید کرد و گفت لغو این حکم تاریخی «کار وحشتناکی» بود.

بیشتر از جهان