«امینم» در عربستان سعودی روی صحنه می‌رود

امینم، خواننده سرشناس موسیقی رپ، با حضور در جشنواره «طوفان صدا» برای اولین بار در ریاض روی صحنه می‌رود

امینم، خواننده سرشناس موسیقی رپـ X/@Eminem

جشنواره موسیقی «طوفان صدا» اعلام کرد که امینم، خواننده مطرح موسیقی رپ، در دسامبر ۲۰۲۴ به ریاض می‌رود تا در تازه‌ترین دوره این رویداد هنری شرکت کند.

به گزارش العربیه، جشنواره موسیقی «ام‌دی‌ال‌بیست طوفان صدا ۲۰۲۴» (MDLBeast's Soundstorm 2024) برای پنجمین دوره در پادشاهی عربستان برگزار خواهد شد. این دوره نیز مانند رویدادهای قبلی شاهد حضور خوانندگان و نوازندگان مطرح جهانی خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امینم، خواننده برنده جایزه گرمی، با حضور در این جشنواره برای اولین بار در عربستان سعودی اجرا خواهد کرد. این خواننده آمریکایی و هنرمندان دیگر از ۱۲ تا ۱۴ دسامبر در ریاض روی صحنه می‌روند.

مارشال بروس مدرز سوم معروف به امینم در محبوبیت بخشیدن به موسیقی هیپ‌هاپ در مرکز آمریکا نقش داشته است و یکی از برترین رپرهای تاریخ است.

امینم با فروش تخمینی آثارش به تعداد بیش از ۲۰۰میلیون، یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی محسوب می‌شود. در آمریکا، امینم پرفروش‌ترین هنرمند موسیقی در دهه ۲۰۰۰ و  پرفروش‌ترین مرد هنرمند موسیقی مرد در دهه ۲۰۱۰ بود. او افتخارات گوناگونی ازجمله  ۱۵ جایزه موسیقی گرمی، هفت جایزه موسیقی آمریکا، ۱۷ جایزه موسیقی بیلبورد و یک جایزه اسکار دارد.

حضور امینم در جشنواره طوفان صدا پس از آن رخ می‌دهد که در دوره‌های پیشین این رویداد هنری چهره‌هایی ازجمله برونو مارس، دی‌جی اسنیک و دیوید گتا در کنار استعدادهای محلی و منطقه‌ای در ریاض کنسرت اجرا کردند.

جشنواره «طوفان صدا»، که «بلندترین صدای موسیقی در منطقه» نامیده می‌شود، از زمان آغاز به کارش در سال ۲۰۱۹ شاهد شکستن بسیاری از سنت‌ها بوده است، ازجمله حضور مشترک زنان و مردان جوان در کنسرت‌های موسیقی که آزادانه با موسیقی غربی می‌رقصند.

برگزاری چنین رویدادهایی از ابتکارات شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، است که از سال ۲۰۱۷ اصلاحات گسترده‌ اجتماعی را در این پادشاهی آغاز کرده است.

عربستان سعودی به دنبال تنوع بخشیدن به اقتصادش به‌دور از نفت است و در سال‌های اخیر در بخش‌های گردشگری، سرگرمی و ورزش سرمایه‌گذاری چشمگیری کرده است. با اینکه از لغو ممنوعیت موسیقی و رقص در عربستان سعودی چند سال بیشتر نمی‌گذرد، قرار است تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۶۵هزار فرصت شغلی در حوزه موسیقی این کشور ایجاد شود.

بیشتر از موسیقی