افزایش دو برابری حقوق و پاداش سربازان روس برای حضور در جنگ اوکراین

به نظر می‌رسد پوتین فعلا تصمیم ندارد جنگ با اوکراین را متوقف کند

ولادیمیر پوتین در میان سربازان روسیه‌ــ خبرگزاری تاس

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در تلاش است تا با پرداخت مبالغی بالاتر، داوطلبان بیشتری را برای پیوستن به جبهه جنگ این کشور علیه اوکراین ترغیب کند.

در فرمانی دولتی به امضای پوتین که روز چهارشنبه اعلام شد، هر فردی که از تاریخ یکم تا ۳۱ دسامبر قرارداد حضور در جبهه‌های جنگ را امضا کند، همان ابتدا ۴۰۰ هزار روبل (تقریبا معادل چهار هزار و ۶۵۰ دلار) دریافت خواهد کرد که بیش از دو برابر مبلغ قبلی است که ۱۹۵ هزار روبل بود. علاوه بر این، حقوق ماهانه سربازان نیز از میانگین درآمد شهروندان روسیه به‌طور قابل‌توجهی بالاتر شده است.

به گزارش رویترز، از زمانی که روسیه به عنوان بخشی از یک برنامه بحث‌برانگیز بسیج عمومی در سال ۲۰۲۲ جذب اجباری سرباز برای تکمیل نیروهای ذخیره ارتش این کشور را آغاز کرد، در درجه اول بر انگیزه‌های مالی برای استخدام سربازان جنگی متکی بود و پادگان‌ها در بسیاری از مناطق روسیه بابت امضای قرارداد، پاداش‌های مادی متنوعی ارائه می‌دادند.

به عنوان مثال در مسکو، پایتخت روسیه، بابت قراردادهای استخدام سرباز به مدت یک‌ سال یا بیشتر، حق بیمه به مبلغ ۱.۹ میلیون روبل ( معادل ۲۲ هزار دلار) در ماه تعیین شد و در هفته‌های اخیر نیز در چندین منطقه دیگر روسیه، مبلغ پرداخت‌های ویژه به متقاضیان برای شرکت در جنگ افزایش یافت که باعث شد این سربازان در مقایسه با سایر نیروهای دولتی درآمد بالاتری داشته باشند.

در همین راستا کرملین در سنت‌پترزبورگ، بیمه ۱.۸ میلیون روبلی، در روستوف، بیمه ۱.۲ میلیون روبلی و در استان سوردلوفسک نیز بیمه ۴۰۰ هزار روبلی را به‌عنوان حدقل پاداش در نظر گرفت و حالا در مسکو و دیگر شهرهای روسیه، انواع پوسترهای تبلیغاتی در اماکن عمومی به نمایش گذاشته می‌شوند که با وعده پرداخت مبالغی وسوسه‌انگیز، زنان و مردان را به حضور در جبهه‌های جنگ تشویق می‌کنند.

از آنجا که درآمد‌ بسیاری از مردم روسیه، به‌ویژه در استان‌های دورتر از پایتخت، بسیار پایین است، شرکت در جنگ برای آنان به‌عنوان یک راه نسبتا آسان برای کسب سریع مقدار قابل‌توجهی پول تلقی می‌شود.

وزارت دفاع روسیه در ژوییه ۲۰۲۴ اعلام کرد که فقط از ابتدای امسال، ۱۹۰ هزار شهروند غیرنظامی روسیه برای پیوستن به جنگ قرارداد امضا کرده‌اند.

سربازگیری اجباری و تکمیل کردن گردان‌های نیروهای ذخیره جنگ به دستور پوتین در پاییز ۲۰۲۲، اعتراض‌ها و موج مهاجرت گسترده به خارج از روسیه را در پی داشت. بنابراین دولت روسیه حالا در تلاش است تا مشکل کمبود نیروهای نظامی و خدماتی برای ادامه جنگ اوکراین را با پول حل کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبر برنامه پوتین برای افزایش تعداد سربازهای این کشور در جنگ با اوکراین با پرداخت دستمزدهای چشمگیر، در حالی مطرح می‌شود که او روز یکشنبه ۲۸ ژوییه (هفتم مرداد) به ایالات متحده هشدار داده بود که اگر موشک‌های دوربرد در آلمان مستقر کند، مسکو نیز موشک‌هایی مشابه را در فاصله‌ای نه‌چندان زیاد از غرب، مستقر خواهد کرد.

به گزارش رویترز، این هشدار پوتین در پی آن است که ایالات متحده روز دهم ژوییه اعلام کرد از سال ۲۰۲۶، استقرار موشک‌های دوربرد در آلمان را شامل اس‌ام ۶، موشک‌های کروز تاماهاوک و سلاح‌های مافوق صوت را آغاز می‌کند.

از سوی دیگر اوکراین و متحدانش نیز وعده داده‌اند روسیه را که در حال حاضر حدود ۱۸ درصد از خاک اوکراین را گرفته است، شکست دهند. مناطق تحت تصرف روسیه عبارت‌اند از شبه‌جزیره کریمه و بخش‌هایی از چهار منطقه در شرق اوکراین که مسکو ادعا می‌کند زمانی بخشی از امپراتوری روسیه بوده‌اند و اکنون دوباره بخشی از خاک آن کشور شده‌اند و هرگز پس داده نخواهد شد.

بیشتر از جهان