تیلور سوئیفت می‌تواند بر سرنوشت انتخابات آمریکا اثر بگذارد؟

شش سال پس از اینکه تیلور سوئیفت برای اولین بار وارد عرصه سیاست شد، اکنون این احتمال وجود دارد که میلیون‌ها طرفدار او ممکن است بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاثیر بگذارند

تیلور سوئیفت هنگام اجرای کنسرت ـ X / taylorswift13

هم‌زمان با نزدیک شدن به رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تلاش دونالد ترامپ جمهوری‌خواه و کامالا هریس دموکرات برای کسب آرای بیشتر، نشریه واشینگتن پست در یادداشتی به این موضوع پرداخت که آیا هنرمندی مانند تیلور سوئیفت، که در رسانه‌های اجتماعی ده‌ها میلیون طرفدار دارد، می‌تواند بر سرنوشت این انتخابات تاثیر بگذارد؟

در این یادداشت به قلم فیلپ بامپ، با اشاره به اینکه درحال حاضر تیلور سوئیفت یکی از مشهورترین چهره‌های سرگرمی جهان است و پیش از این حمایتش از جو بایدن بر سر زبان‌ها افتاده بود، آمده است: «هنگامی که جو بایدن اعلام کرد که از حضور در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا انصراف می‌دهد، برخی از طرفداران سوئیفت یا درواقع «سوئیفتی‌ها» گروهی ویژه برای حمایت از جانشین بایدن تشکیل دادند. اگر این اتفاق رخ دهد و تیلور سوئیفت رسما از کامالا هریس حمایت کند، می‌توان گفت شش سال پس از اینکه این خواننده جوان برای اولین بار پایش را وارد عرصه سیاست کرد، حالا طرفدارانش ممکن است در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری تاثیر بگذارند.»

در ادامه یادداشت واشینگتن پست تاکید شده است: با نگاهی شتابزده به صفحه‌های شخصی تیلور سوئیفت در شبکه‌های اجتماعی به تعداد بالای طرفداران او پی می‌بریم. همچنین جست‌وجوهای گوگل برای نام او تا سال ۲۰۲۰ نسبتا ثابت بود اما با کسب جوایز متعدد و انتشار آلبوم‌های جدید اکنون به اوج خود رسیده است. محبوبیت سوئیفت با راه‌اندازی تور «اراس» (Eras) در سال گذشته افزایش چشمگیری یافت و نظرسنجی یوگاو (YouGov) نشان می‌دهد که میزان محبوبیت او از سال ۲۰۱۸ به این سو بسیار افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که وقتی تیلور سوئیفت در اکتبر سال ۲۰۱۸ از نامزدی دموکرات (و درنهایت ناموفق) برای ورود به مجلس سنا حمایت کرد، ۴۶ درصد از آمریکایی‌ها با او همراهی کردند. این رقم در ژانویه سال جاری به ۵۴ درصد رسید و در حال حاضر بیشتر مردان، زنان و دموکرات‌های آمریکایی به این خواننده نگاه مثبتی دارند. مقبولیت او در میان مستقل‌ها و جمهوری‌خواهان نیز بیشتر شده، به‌ویژه در میان آمریکایی‌های جوان.

کلیشه‌ای که سال‌ها است درباره تیلور سوئیفت وجود دارد این است که طرفداران او عمدتا دختران نوجوان یا بسیار جوان‌اند. اما باید گفت که طرفدار ۱۳ ساله سوئیفت در سال ۲۰۱۸ اکنون جوانی ۱۹ ساله است و به سن رای دادن رسیده است.

اینکه آیا تیلور سوئیفت از هریس حمایت می‌کند یا نه هنوز مشخص نیست، اما نمی‌توان از محتمل بودن آن صرف‌نظر کرد. این موضوع به‌ویژه به این دلیل مهم است که پس از اعلام نامزدی کامالا هریس به نمایندگی از حزب دموکرات، بررسی‌ها نشان داد که رای‌دهندگان جوان‌تر که به انتخاب مجدد جو بایدن بی‌تفاوت بودند شروع به تغییر جهت به سمت هریس کردند. چندین نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که بهبود موقعیت هریس در قیاس با ترامپ، به‌ویژه در ایالت‌های نوسانی، تا حدی به‌دلیل حمایت جوانان آمریکایی از او است.

مانند همیشه این سوال مهم درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح است که آیا جوانان رای خواهند داد؟ در پاسخ باید گفت احتمالا حضور طرفداران سوئیفت در انتخابات بتواند به نفع هریس تمام شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز یکی از دلایلی که بایدن در سال ۲۰۲۰، پس از شکست هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶، توانست در برابر ترامپ برنده شود این بود که درصد بیشتری از رای‌دهندگان جوان در انتخابات حاضر شدند.

اکنون سوئیفت محبوب‌تر از گذشته است و علاوه بر آنکه درصد زیادی از طرفدارانش به سن رای دادن رسیده‌اند، نباید از این غافل شد که طرفداران نوجوان نیز ممکن است با فشار به والدینشان برای رای دادن به گزینه مورد حمایت او بتوانند بر سرنوشت انتخابات تاثیر بگذارند.

نظرسنجی دانشگاه سافولک، که در ماه مه برای یو‌اس‌ای تودی (USA Today) انجام شد، از آمریکایی‌ها پرسید که آیا تایید سوئیفت بر انتخاب آنها تاثیر می‌گذارد یا نه. بیشتر پاسخ‌دهندگان گفتند که نظر او تاثیری ندارد اما ۹ درصد اعلام کردند که ممکن است دست‌کم اندکی بر آنها تاثیرگذار باشد، از جمله این افراد یک نفر از هر ۱۰ زن، آمریکایی‌های زیر ۳۵ سال و افراد مستقل بودند. از این رو اگر تیلو سوئیفت کامالا هریس را تایید کند مجموع آرای دموکرات‌ها ممکن است افزایش چشمگیری پیدا کند.

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

بیشتر از دیدگاه