اوکراین برای مقابله با سربازان روسیه از سگ‌های رباتیک استفاده می‌کند

ارتش اوکراین قصد دارد از این ربات‌های کوچک و چهارپا به ارزش ۹ هزار دلار در خط مقدم نبرد با روسیه استفاده کند

مقام‌های اوکراینی اعلام کردند که در ادامه مقابله با تهاجم نظامی روسیه، قصد دارند از سگ‌های رباتیک مجهز به فناوری پیشرفته در برابر سربازان دشمن استفاده کنند.

به گزارش نیویورک پست، مقام‌های دفاعی اوکراین اظهار امیدواری کرده‌اند که این موجودات کوچک چهارپا بتوانند حملات انتحاری موسوم به «کامیکازه» انجام دهند و سربازان و خودروهای دشمن را در امتداد خط مقدم از بین ببرند.

این سگ‌های فلزی به عنوان ابزار نظامی زمینی قادرند ماموریت‌هایی نظیر شناسایی و رساندن سریع تدارکات به سربازان هم انجام دهند.

بنا بر گزارش‌های منتشرشده، تاکنون بیش از ۳۰ سگ رباتیک ۹ هزار دلاری ساخت شرکت بریت الاینس (Brit Alliance) به میدان نبرد فرستاده شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از فرماندهان اوکراینی اعلام کرده که تیمش در تلاش است از سگ‌های رباتیک به‌عنوان عامل انتحاری میان خودروها یا سربازان دشمن استفاده کند. او تاکید کرد: «ما پس از کاملا مجهز کردن سگ‌های رباتیک و تطبیق آن‌ها با نیازهای میدان نبرد، استفاده انبوه از آن‌ها را شروع خواهیم کرد.»

شرکت سازنده این سگ‌های رباتیک نیز اولین استفاده از این ابزار نظامی را در جنگ اوکراین موفقیت‌آمیز خواند. این شرکت در انتظار بازخوردهای بیشتر از ارتش اوکراین است. با این حال مشخص نیست آیا برای تولید بیشتر آن‌ها با اهداف جنگی نیز موافقت خواهد کرد یا خیر.

کایل توربرن، مدیرعامل شرکت بریت الاینس، پیش‌تر به تلگراف گفته بود که ربات‌ها به‌عنوان سلاح طراحی نشده‌اند، بلکه ابزارهایی برای «نجات جان» افراد در میدان نبردند.

این سگ‌های رباتیک که باد۲ (BAD2) نامیده می‌شوند، به فناوری سنجش از راه دور و دوربین مادون قرمز حرارتی‌ مجهزند که آن‌ها را قادر می‌کند از سنگرها و مناطق جنگلی به‌راحتی عبور کنند؛ امکانی که پهپادهای هوایی از آن بی‌بهره‌اند. همچنین اعلام شده است که باد۲ می‌تواند به مدت پنج ساعت با سرعت ۱۵ کیلومتر در ساعت حرکت و بیش از ۶.۸ کیلوگرم تدارکات و مهمات حمل کند.

این سگ‌ها همچنین قادرند تله‌های انفجاری در امتداد خط مقدم را شناسایی و سربازان اوکراینی را از خطر پیش‌رو آگاه کنند؛ برخلاف پهپادها  که بر فراز تله‌ها پرواز می‌کنند و نمی‌توانند آن‌ها را دقیقا شناسایی کنند.

استفاده از سگ‌های رباتیک در ارتش اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که جنگ پهپادی و موشکی بین کی‌یف و مسکو افزایش یافته است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز شنبه حمله پهپادی کشورش با یک دستگاه بومی پالانیتسیا را افتخارآمیز خواند. بنا بر اعلام وزارت صنایع راهبردی اوکراین، پهپاد جدید این کشور از اوکراین با موفقیت بلند شد و به تاسیسات نظامی روسیه در یکی از شهرهای اشغالی حمله کرد.

بیشتر از جهان