دومین سالگرد جان‌باختن مهسا امینی؛ استرالیا پنج مقام‌ دیگر جمهوری اسلامی را تحریم کرد

دولت استرالیا تاکنون ۱۹۵ فرد و نهاد مرتبط با جمهوری اسلامی را تحریم کرده است، از جمله افرادی که با سپاه پاسداران ارتباط دارند

پنی ونگ، وزیر خارجه استرالیا‌ــ PAT HOELSCHER/ AFP

هم‌زمان با دومین سالگرد جان باختن مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد جمهوری اسلامی ایران، استرالیا از اعمال تحریم‌های مالی و ممنوعیت سفر پنج مقام دیگر جمهوری اسلامی به این کشور خبر داد.

به گزارش رسانه‌های استرالیایی، پنی ونگ، وزیر خارجه استرالیا، از تحریم مقام‌های ارشد امنیتی و انتظامی که در «سرکوب خشونت‌آمیز» اعتراض‌ها در ایران دست داشته‌اند، خبر داد.

او تاکید کرد: «استرالیا در مبارزه زنان و دختران ایرانی برای رسیدن به برابری، کنار آن‌ها ایستاده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت استرالیا تاکنون ۱۹۵ فرد و نهاد مرتبط با جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است؛ از جمله افرادی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباط دارند.

سایمون بیرمنگام، رهبر حزب لیبرال در سنای استرالیا، نیز با اشاره به دومین سالگرد جان‌باختن مهسا امینی گفت: «در این دو سال طولانی، زنان و دختران ایرانی برای مبارزه به منظور به دست آوردن حقوق انسانی اولیه خود شجاعت نشان داده‌اند و استرالیا باید از شجاعت آن‌ها حمایت کند.»

او افزود: «ما همراه با ایرانیان ساکن استرالیا از دولت ‌می‌خواهیم اقدام‌های قوی‌تری انجام دهد و باید حمایت دوحزبی خود را برای این کار تکرار کنیم.»

بیرمنگام از دولت استرالیا خواست که پیشنهاد سنا را برای اجرای اقدام‌های لازم به منظور قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی جدی بگیرد.

استرالیا پیش از این نیز در آستانه نخستین سالگرد جان باختن مهسا امینی، چهار فرد و دو نهاد مرتبط با جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده بود.

از زمان جان‌باختن مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد،‌ تجمع‌های اعتراضی ایرانیان مقیم استرالیا پیوسته ادامه دارد و آن‌ها می‌کوشند از طریق تحصن و گفت‌و‌گو با نمایندگان پارلمان، دولت استرالیا را برای اتخاذ موضعی سخت‌گیرانه‌تر علیه جمهوری اسلامی تحت فشار قرار دهند.

این فشارها در حالی اعمال می‌شود که دولت استرالیا در مقایسه با آمریکا و دولت‌های اروپایی یا بریتانیا، مواضع ملایم‌تری در قبال جمهوری اسلامی داشته و تحریم‌های گسترده‌ای را علیه جمهوری اسلامی اعمال نکرده است.

بیشتر از جهان