ناامیدی هواداران از نکونام؛ استقلال همچنان بد بازی می‌کند

سرمربی آبی‌ها به‌رغم عملکرد ضعیفش در مازندران باز هم قول قهرمانی داد

جواد نکونام، سرمربی استقلال در مسابقه با نساجی مازندران-۳۰ شهریور ۱۴۰۳-ورزش۳

روند ضعیف استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران همچنان ادامه دارد تا هواداران پرشور این باشگاه به این نتیجه برسند که برد پرگل برابر الغرافه نیز بیش از آنکه به بازی خوب استقلال مربوط باشد حاصل ضعف تیم قطری بوده است.

ناکامی‌های جواد نکونام روز گذشته در مازندران مقابل نساجی، که در جایگاه چهاردهم جدول قرار دارد، متوقف شد و شاید اگر خطای پایان بازی روزبه چشمی نبود، استقلال موفق به کسب یک امتیاز هم نمی‌شد.

ناکامی‌های ادامه‌دار نکونام با استقلال موجب شده است تا تعداد زیادی از هواداران این باشگاه باز هم خواستار برکناری نکونام و جذب یک سرمربی کارنامه‌دار خارجی شوند. آن هم در شرایطی که پرسپولیس، رقیب دیرینه استقلال، این روزها با سرمربی اسپانیایی خود چشم‌نواز بازی می‌کند و روز گذشته نیز آلومینیوم را با دو گل از پیش رویش برداشت.

در هفته بعدی مسابقات لیگ برتر ایران نکونام مقابل پرسپولیس در اراک حاضر می‌شود و اگر دربی معروف تهران را نیز واگذار کند شاید دیگر مانند هفته‌های گذشته فرصت ادامه حضور روی نیمکت آبی‌ها را نداشته باشد. مدیران استقلال در فصل نقل و انتقالات ستاره‌های نامدار و گران‌قیمتی را برای نکونام جذب کردند، اما او و دستیارانش همچنان پس از پایان مسابقه با نساجی نیز، بدون اشاره به ضعف فنی خود، برای توجیه این ناکامی سراغ بهانه‌ای مختلف رفتند.

نکونام، علاوه بر نداشتن تاکتیک مشخص، ضعف شدید در کارهای گروهی و توسل به سانترهای بی‌هدف از جناحین، در دقایق پایانی مسابقه با تیم مازندرانی محمدحسین مرادمند دفاع آخر خود را وارد زمین کرد تا با این تعویض هم به هواداران این باشگاه ثابت شود که او حتی در مقابل تیم‌های انتهای جدولی نیز ذهنیت برنده ندارد.

از سوی دیگر، کوین یامگا، ستاره فرانسوی، که به‌دلیل مصدومیت از ناحیه چشم در فهرست خروج نکونام قرار داشت، در بازی دیروز مقابل نساجی درخشید تا نکونام بابت این حرفش که گفته بود «یامگا دیگر نمی‌تواند فوتبال بازی کند» نیز مورد هجمه هواداران استقلال قرار گیرد.

هجمه‌هایی که حالا با کسب تنها پنج امتیاز از چهار مسابقه به اوج خود رسیده و باز هم مدیریت باشگاه استقلال را مجبور کرده است تا پس از ثبت هزاران نظر منفی و درخواست‌ها برای اخراج نکونام، بخش نظرات مخاطبان در صفحه اینستاگرام این باشگاه را ببندد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، جواد نکونام در نشست مطبوعاتی پایان بازی مجددا به هواداران این تیم قول داد که در پایان فصل استقلال را قهرمان لیگ برتر ایران خواهد کرد. وعده‌ای که به نظر می‌رسد تنها برای جلوگیری از اخراجش بیان می‌کند و کمتر هواداری را امیدوار و قانع خواهد کرد.

استقلال در یک ماه آینده در روز ۴ مهر با پرسپولیس، ۹ مهر در قطر با السد، ۱۴ مهر با هوادار، ۲۷ مهر با ذوب‌آهن و اول آبان هم با النصر عربستان در تهران روبه‌رو خواهد شد. بازی‌های که، به‌جز دیدار با هواداران، قطعا برای شاگردان جواد نکونام سخت و حیاتی خواهند بود و چگونگی عملکرد آنان در این مسابقات عمر دوام نکونام روی نیمکت استقلال را مشخص خواهد کرد.

نکونام پس از باخت مقابل استقلال خوزستان تا آستانه برکناری از استقلال رفت و پس از انجام چند مصاحبه علیه فرشید سمیعی و مدیران هلدینگ خلیج فارس، حالا به نظر می‌رسد با اولین شکست ممکن است برای اولین‌بار در کارنامه مربیگری‌اش طعم تلخ اخراج را بچشد.

بیشتر از فوتبال