اولین و آخرین مناظره معاونان ترامپ و هریس پیش از انتخابات

ونس هفته گذشته به نیویورک پست گفته بود که نیازی ندارد «خیلی آماده شود» تا با والز رودررو شود

جی‌دی ونس و تیم والز‌ــ AP/AFP/Independent Persian Combo

نامزدهای معاونت ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه و دموکرات‌، جی‌دی ونس و تیم والز، برای اولین و تنها مناظره‌ در روز سه‌شنبه آماده می‌شوند.

به گزارش نیویورک پست، ونس ۴۰ ساله، سناتور جمهوری‌خواه اوهایو، و والز ۶۰ ساله، فرماندار دموکرات مینه‌سوتا، هرگز در سطح معاونت ریاست‌جمهوری مناظره نکرده‌اند و در هفته‌های اخیر همراه مشاوران نزدیکشان خود  را برای این رویداد آماده می‌کردند. ونس در مناظره تمرینی از تام امر، نماینده مینه‌سوتا، خواست نقش والز را ایفا کند و والز برای ایفای نقش ونس، از پیت بوتیجج، وزیر ترابری، استفاده کرد.  ‌

مناظره تلویزیونی ونس و والز حدود یک ماه پیش از روز انتخابات برگزار می‌شود و احتمالا آخرین مناظره سیاسی مستقیم است که بینندگان پیش از ریختن رای به صندوق کامالا هریس یا دونالد ترامپ خواهند دید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

والز گفته است که در مورد مناظره با رقیب جمهوری‌خواهش «مضطرب» است، اما کارزار انتخاباتی ترامپ از تجربه سخنوری والز تعریف و تمجید کرده است‌ــ به نظر می‌رسد که هدف این تمجید بزرگ‌نمایی شکست والز در صورت عملکرد ضعیف و کاهش فشار بر ونس در صورت موفقیت والز باشد.

جیسون میلر، مشاور ترامپ، در تماسی مطبوعاتی گفت: «والز در مناظره‌‌ها بسیار خوب است. می‌خواهم این موضوع را تکرار کنم. تیم والز در مناظره‌ها بسیار خوب است. واقعا خوب. او حدود ۲۰ سال سیاستمدار بوده است.»

اما ونس هفته گذشته به نیویورک پست گفته بود که نیازی ندارد «خیلی آماده شود» تا با والز رودررو شود.

اطرافیان والز نیز به نظر می‌رسد سعی دارند انتظارات را کاهش دهند و به رسانه‌ها گفته‌اند که فرماندار در مناظره کاملا راحت نخواهد بود. ایمی کلوبشار، سناتور دموکرات مینه‌سوتا، به سی‌ان‌ان گفت: «او فردی قوی است. اما از نوع وکیل‌ـ‌مناظره‌کننده نیست.»

به گزارش سی‌ا‌ن‌ان، به نقل از مشاوران کارزار هریس، بخشی از نگرانی والز به این دلیل است که نمی‌خواهد هریس را ناامید کند و سبب شود فکر کند باید فرد دیگری را به‌عنوان نامزد معاونت ریاست‌جمهوری انتخاب می‌کرد.

ونس قصد دارد در مناظره والز را به‌دلیل سوابقش در مدیریت تعطیلی‌های سراسری مرتبط با همه‌گیری کرونا و ناآرامی‌های مربوط به ماجرای جورج فلوید در سال ۲۰۲۰ آماج انتقاد قرار دهد. بنا بر اعلام کارزار انتخاباتی ترامپ، او همچنین قصد دارد به سوابق هریس به‌عنوان دادستان سابق سانفرانسیسکو و معاون فعلی رئیس‌جمهوری بپردازد.

میلر پیش‌بینی کرده است که والز در مناظره تهاجمی و مانند «آفتاب‌پرست» عمل خواهد کرد اما ونس آماده خواهد بود و با ظاهر «مردمی» فرماندار مینه‌سوتا مقابله خواهد کرد. از سوی دیگر، والز قصد دارد مستقیم ترامپ را هدف قرار دهد و تا حد زیادی از ونس عبور خواهد کرد.