درآمد ۲۴ میلیارد دلاری عربستان سعودی از گردشگران خارجی در طول شش ماه

تبدیل شدن به قطب اول گردشگری جهان هدف اول دولت عربستان سعودی است

وزارت گردشگری عربستان سعودی اعلام کرد که در نیمه اول سال ۲۰۲۴، گردشگران خارجی ۸.۲ درصد بیشتر از بازه زمانی مشابه  در عربستان سعودی هزینه کرده‌اند. 

بر اساس این گزارش، گردشگران خارجی در این شش ماه بیش از ۲۴.۵ میلیارد دلار در عربستان سعودی هزینه کرده‌اند و مازاد درآمدزایی از گردشگری نسبت به هزینه‌های آن برای این کشور، به ۴۱.۶ میلیارد دلار رسیده است

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

افزایش علاقه گردشگران خارجی به عربستان سعودی و صرف مبالغی هنگفت در این کشور بخشی از تحولات قابل‌توجه در بخش گردشگری عربستان سعودی است. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل، پادشاهی سعودی از نظر رشد تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی و افزایش درآمدهای گردشگری بین‌المللی در هفت ماهه اول سال ۲۰۲۴ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، بین کشورهای گروه ۲۰ در رتبه اول قرار گرفته است.

داده‌های منتشرشده موید اثربخشی تلاش‌های بخش گردشگری عربستان سعودی برای دستیابی به هدف رهبری جهانی در این حوزه است. تلاش‌هایی چون به‌کارگیری بهترین شیوه‌ها در توسعه گردشگری، بهبود خدمات و محصولات گردشگری و همچنین همکاری مستمر تمامی نهادهای دولتی برای حمایت از توسعه این بخش در پادشاهی سعودی.

دستاوردی که به گزارش عرب‌نیوز، نشان‌دهنده حجم بالای تلاش‌های وزارت گردشگری و سایر نهادهای عربستان سعودی در حوزه گردشگری است که برای ارتقای این بخش و کمک به رشد اقتصاد ملی صورت می‌گیرد و بخشی از راهبردی ملی گردشگری این کشور است.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش سال ۲۰۲۴ خود اعلام کرد که عربستان سعودی از هدف گردشگری چشم‌انداز ۲۰۳۰ برای جذب ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده سالانه فراتر رفته است. به گزارش این صندوق، عربستان سعودی با برنامه‌های متعددی که اجرا کرد، توانست تا سال ۲۰۲۳، یعنی هفت سال زودتر از موعد مقرر، به هدف جذب سالانه ۱۰۰ میلیون گردشگر دست یابد.

بیشتر از اقتصاد