کدام‌یک از چهره‌های سرشناس از ترامپ یا هریس اعلام حمایت کرده‌اند؟

از هنرمندان عرصه سینما و موسیقی گرفته تا رینگ کشتی، تعدادی از افراد مشهور نامزد مورد نظرشان را برای انتخابات ماه نوامبر آمریکا معرفی کرده‌اند

در فاصله کمتر از یک ماه تا انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده، کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در یک‌ سو و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در سوی دیگر، تلاش می‌کنند توجه تعداد بیشتری از رای‌دهندگان را به خود جلب کنند.

در این مسیر، اعلام حمایت چهره‌های سرشناس، از هنرمندان گرفته تا ورزشکاران و فعالان فضای مجازی، می‌تواند نقطه قوتی برای کارزارهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ماه نوامبر در آمریکا باشد.

تاکنون برخی از افراد مشهور در همایش‌های ملی هر دو حزب در سال جاری حضور یافته‌اند. برای مثال کری واشینگتن و تونی گلدوین، دو بازیگری بودند که با حضور در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها از کامالا هریس حمایت کردند. دینا وایت، رئیس سازمان یو‌اف‌سی و چهره شناخته‌شده ورزش کشتی، نیز دونالد ترامپ را در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان همراهی و از او حمایت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعضی دیگر از چهره‌های سرشناس هم به شکل علنی از دونالد ترامپ یا کامالا هریس اعلام حمایت کرده‌اند که وب‌سایت اکسیوس نام آن‌ها را به شرح زیر آورده است:

حامیان دونالد ترامپ

ایلان ماسک‌ــ ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر و غول عرصه فناوری، دقایقی پس از اینکه رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از تیراندازی در پنسیلوانیا جان سالم به در برد،‌ از او حمایت کرد.

مالک اکس و بنیانگذار اسپیس‌اکس که ابتدا از ران دسنتیس، فرماندار فلوریدا، حمایت می‌کرد، از طرفدارانش‌ــ ۱۹۷ میلیون دنبال‌کننده در شبکه اجتماعی اکس‌ــ خواست به دونالد ترامپ رای دهند. او پس از آن به طور مداوم از سیاست‌های بایدن‌ــ‌هریس انتقاد کرد.

پس از اولین مناظره بین هریس و ترامپ نیز ایلان ماسک تعدادی از پست‌ها را بازنشر کرد که مجریان شبکه ای‌بی‌سی را به سوگیری به نفع هریس متهم می‌کرد.

او در پاسخ به اعلام حمایت تیلور سوییفت از هریس در اینستاگرام نیز پستی کنایه‌آمیز نوشت.

در تازه‌ترین مورد اعلام حمایت ماسک از ترامپ، مالک تسلا در گردهمایی حامیان ترامپ در باتلر روی صحنه ظاهر شد.

جیسون آلدین‌ــ این خواننده در کنسرتش پیامی ویدیویی از ترامپ را پخش کرد و پس از اینکه تصویر ترامپ‌ــ‌ونس روی صفحه به نمایش درآمد، گفت که از او حمایت می‌کند و ترامپ را «پسر من» خواند.

هالک هوگان‌ــ هالک هوگان، کشتی‌گیر سابق، برای حمایت از ترامپ روی صحنه رفت و ژاکت و پیراهنش را پاره کرد تا نام ترامپ‌ــ‌ونس را به نمایش بگذارد. این قهرمان ورزشی در عین حال از سوءقصد به جان ترامپ انتقاد کرد و خواستار حفاظت بیشتر از او شد.

کید راک‌ــ این خواننده موسیقی در طول سه دوره نامزدی ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری همواره از طرفداران پرشور او بوده است.

امبر رز‌ــ این مدل و خواننده رپ از رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اعلام حمایت کرد و در همایشی با حضور طرفداران ترامپ گفت: «این‌ها مردم من‌اند. من به اینجا تعلق دارم.» او در گردهمایی سال ۲۰۲۴ جمهوری‌خواهان گفت: «فکر می‌کنم بهترین فرصتی که می‌توانیم برای زندگی بهتر به فرزندان خود بدهیم، انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری ایالات متحده است.»

ترامپ حمایت دیو پورتنوی، تاجر و کارآفرین، و بازیگرانی چون دنیس کواید، روزان بار، جان ویت و برخی دیگر را نیز با خود دارد.

حامیان کامالا هریس

بیلی آیلیش و فینیاس‌ــ بیلی آیلیش، خواننده، و برادر موسیقیدان او، فینیاس، در روز ثبت‌نام ملی رای‌دهندگان با انتشار یک ویدیو مشترک در اینستاگرام اعلام کردند که در انتخابات پیش‌رو از هریس‌ــ‌والتز حمایت خواهند کرد.

در این پیام ویدیویی، بیلی آیلیش گفت که او و برادرش معتقدند هریس و والتز برای محافظت از آزادی باروری، محیط زیست و دموکراسی تلاش می‌کنند. برادرش نیز تاکید کرد: «نباید به افراط‌گرایان اجازه داد زندگی، آزادی و آینده ما را کنترل کنند.»

بروس اسپرینگستین‌ــ این خواننده در یک ویدیو سه دقیقه‌ای که در اینستاگرام منتشر شد، از هریس و والتز برای حضور در کاخ سفید حمایت کرد و دیدگاه آن‌ها را درباره «ارزش‌های آزادی و عدالت اجتماعی» ستود. این ستاره راک در عین حال گفت که معتقد است برنامه هریس برای اقتصاد موثر خواهد بود.

تیلور سوییفت‌ــ سوییفت در یک پست اینستاگرامی پس از پایان مناظره هریس و ترامپ، حمایت خود را از معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با ۲۸۳ میلیون دنبال‌کننده‌اش در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. این فوق‌ستاره موسیقی پاپ در مورد هریس گفت: «فکر می‌کنم او یک رهبر بااستعداد و ثابت‌قدم است و معتقدم اگر با آرامش و نه هرج‌ومرج هدایت شویم، می‌توانیم کارهای بیشتری در این کشور انجام دهیم.»

جورج کلونی‌ــ پس از شروع مبارزات انتخاباتی هریس، انبوهی از افراد مشهور که حامی بایدن بودند، حمایتشان را از معاون او هم ابراز کردند که یکی از آن‌ها جورج کلونی، بازیگر برنده اسکار، بود.

کلونی یکی از دموکرات‌های فعال در عرصه جمع‌آوری کمک مالی است که پس از اینکه از بایدن خواست از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند، از هریس حمایت و اظهار امیدواری کرد که او بتواند «دموکراسی را نجات دهد».

اسپایک لی‌ــ اسپایک لی، کارگردان برنده جایزه اسکار، نیز در همان روزی که بایدن از رقابت کنار کشید، از هریس حمایت کرد. او عکسی از کامالا هریس را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و گفت که به او رای خواهد داد.

چارلی اکس‌سی‌اکس‌ــ این چهره سرشناس عرصه موسیقی نیز تنها چند ساعت پس از تایید نامزدی کامالا هریس، با انتشار پیامی کوتاه حمایتش را از او نشان داد. پست این موسیقی‌دان بریتانیایی به‌سرعت با استقبال کارزار هریس مواجه شد و در حساب‌های کامالا هریس در شبکه‌‌های اجتماعی بازتاب یافت.

جف بریجز، مارک همیل، مارک روفالو، لوک اسکای واکر چهره‌های سرشناس سفیدپوست دیگری‌اند که اعلام کرده‌اند انتخابشان در ماه نوامبر، هریس‌ــ‌والتز خواهند بود. تعدادی دیگر از افراد مشهور مانند جان لجند، نوازنده، باربارا استرایسند، بازیگر و خواننده، و اپرا، مجری معروف برنامه‌های تاک‌شو (گفت‌وگومحور)، هم از هریس حمایت کرده‌اند.

بیشتر از جهان