نگرانی مدیران پرسپولیس از عدم بازگشت گاریدو به دلیل احتمال حمله اسرائیل

او به باشگاه پرسپولیس گفت نمی‌تواند هشدارهای بین‌المللی و لغو پروازها را نادیده بگیرد

کارلوس گاریدو، سرمربی اسپانیایی پرسپولیس روی پلکان هواپیما-شهریور ۱۴۰۳-وب‌سایت پرسپولیس

یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس تهران روز چهارشنبه ۱۸ مهر در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی خبر داد که احتمال دارد خوان کارلوس گاریدو، سرمربی اسپانیایی این تیم تا زمان پایان کامل تنش‌های نظامی میان ایران و اسرائیل به تهران بازنگردد.

در شرایطی که اخبار منتشرشده در رسانه‌های غربی و آخرین سخنان مقامات سیاسی در اسرائیل و ایالات متحده حاکی از حمله نظامی قریب‌الوقوع اسرائیل به ایران است، کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی تیم ملی فوتبال ایران و ۴ باشگاه ایرانی از رقبای آسیایی خود را تا زمان کنار رفتن کامل سایه جنگ از ایران لغو کرده است.

در همین حال اکنون یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس که نخواست نامش فاش شود، می‌گوید: «گاریدو و دستیارانش پس از پایان مسابقه روز شنبه با چادرملو از باشگاه درخواست مرخصی کردند تا از تعطیلی لیگ به دلیل برگزاری بازی‌های ملی استفاده کنند و به کشورشان بازگردند. شرکت در یک دوره کلاس مربیگری در اسپانیا، دلیل اصلی مرخصی گاریدو اعلام شد، اما او روز گذشته در تماس با رضا درویش اعلام کرد که از وقوع جنگی گسترده در ایران هراس دارد و به همراه دستیارنش تقاضا کرد تا مدت مرخصی آنان به دلیل شرایط ناامن و بحرانی ایران تمدید شود.»

این منبع آگاه همچنین با اشاره به احتمال اتخاذ تصمیمی مشابه با گاریدو از سوی بازیکنان خارجی پرسپولیس، افزود که سرمربی اسپانیایی سرخ‌پوشان در گفت‌وگو با رضا درویش به لغو اکثر پروازهای بین‌المللی به تهران و اعلام هشدار سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی به شهروندان خود برای ترک فوری ایران اشاره کرده و گفته است در حال حاضر امکان بازگشت به تهران را ندارد.

این درحالی است که تمرینات پرسپولیسی‌ها قرار است از روز پنجشنبه هفته جاری آغاز شود. بر اساس اعلام وب‌سایت باشگاه پرسپولیس، خوان کارلوس گاریدو و دستیاران خارجی‌اش باید روز یکشنبه هفته آینده و ۳ روز پس از آغاز مجدد تمرینات به ایران بازگردند، اما حمله احتمالی و تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران در ساعات و روزهای آتی، می‌تواند این برنامه را به‌طور قطع به تعویق بیندازد و حتی در صورت گسترش تنش، ادامه همکاری این سرمربی نامدار با پرسپولیس را به‌طور کامل قطع کند.

اتفاقی که در پاییز ۱۴۰۱ نیز برای سرخ‌پوشان تهرانی رخ داد و یورگن لوکادیا، مهاجم تاثیرگذار و گلزن هلندی پرسپولیس به دلیل سرکوب و کشتار گسترده معترضان ایرانی در جریان خیزش سراسری آن سال، به‌طور ناگهانی ایران را ترک و سپس اقدام به فسخ یک‌طرفه قرارداد خود کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس قوانین فیفا، مربیان و بازیکنان فوتبال در سراسر جهان می‌توانند در صورت وقوع جنگ یا ناامنی‌های نظامی که امنیت جانی آنان را تهدید می‌کند، آن کشور را ترک و قرارداد خود را به‌طور قانونی فسخ کنند.

موضوعی که در صورت وقوع، میلیون‌ها هوادار پرسپولیس را شوکه خواهد کرد و ضربه‌ای جبران‌ناپذیر را به روند موفقیت‌های تیم مورد علاقه‌شان وارد می‌کند، زیرا گاریدو موفق شده بود روند تیمی پرسپولیس را بازی به بازی بهتر کند و علاوه بر جایگاه مناسب تیمش در جدول، با برد دربی معروف تهران به محبوبیت بالایی میان هواداران این تیم دست یافته بود.

از سوی دیگر کارلوس گاریدو به مدیران باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است که پس از پایان تعطیلات و حضور در کلاس‌های مربیگری قصد دارد به مراکش سفر کند؛ کشوری که گاریدو سابقه سال‌ها مربیگری در لیگ آن را دارد و این سفر نیز می‌تواند تاییدکننده مذاکرات این اسپانیایی برای یافتن تیمی جدید باشد.

بیشتر از فوتبال