سوپرکاپ ایتالیا از ۲ تا ۶ ژانویه در عربستان سعودی

مسابقات این جام در بزرگ‌ترین ورزشگاه سرپوشیده جهان در ریاض برگزار می‌شود

فینال سوپرکاپ ایتالیا در ریاض‌، ژانویه ۲۰۲۳‌ــ

Hussein Malla

فدراسیون فوتبال ایتالیا و وزارت ورزش عربستان سعودی با صدور بیانیه‌هایی اعلام کردند که مسابقات سوپرکاپ ایتالیا برای پنجمین‌ بار به میزبانی سعودی‌ها برگزار خواهد شد.

تیم‌های اینتر، میلان، یوونتوس و آتالانتا نمایندگان ایتالیا در سوپرکاپی خواهند بود که قرار است از دوم تا ششم ژانویه ۲۰۲۵ در مدرن‌ترین ورزشگاه خاورمیانه برگزار شود.

اینتر به عنوان قهرمان فصل پیش سری‌آ، یوونتوس، آخرین برنده کوپا ایتالیا، میلان در جایگاه تیم دوم سری‌ آ در فصل گذشته و آتالانتا، یکی از فینالیست‌های کوپا ایتالیا، چهار باشگاهی‌اند که برای شرکت در جام چهارجانبه سوپرکاپ ایتالیا انتخاب شدند.

در مرحله نیمه‌نهایی این جام، اینتر و آتالانتا روز دوم ژانویه و سپس میلان و یوونتوس در روز سوم ژانویه به مصاف هم می‌روند و در نهایت بازی فینال میان برنده این دو دیدار ششم ژانویه در کینگدام آرنای شهر ریاض برگزار می‌شود؛ ورزشگاهی ۳۰ هزار نفره که پس از افتتاح در سال ۲۰۲۳ مدرن‌ترین مرکز ورزشی چندمنظوره و سرپوشیده در خاورمیانه و شمال آفریقا معرفی شد و به‌عنوان بزرگ‌ترین ورزشگاه سرپوشیده فوتبال در رکورد‌های جهانی گینس نیز ثبت شد.

در بیانیه سری‌ آ ایتالیا آمده که مانند سایر لیگ‌های حرفه‌ای بزرگ، این لیگ نیز از سال ۱۹۹۳ نام شناخته‌شده (برند) خود را به خارج از این کشور صادر کرده است و به همین دلیل تاکنون عربستان سعودی و چین چهار بار، ایالات متحده و قطر دو بار و لیبی هم یک‌ بار از این سوپرکاپ میزبانی کرده‌اند.

تمام مسابقات سی‌وهفتمین دوره سوپرکاپ ایتالیا به صورت زنده در ایتالیا و ۱۶۰ کشور دیگر جهان که حق پخش آن را خریداری کرده‌اند، پخش خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عربستان سعودی پیش از این چهار بار دیگر هم میزبان سوپرجام ایتالیا بوده است. اولین سری این بازی‌ها سال ۲۰۱۸ در جده برگزار شد که در آن، یوونتوس با شکست میلان به مقام قهرمانی دست یافت. در سال ۲۰۱۹، این رویداد به ریاض منتقل شد و لاتزیو با برد مقابل یوونتوس جام را به دست آورد. سپس در سال ۲۰۲۲، اینترمیلان در دربی معروف «دلا مادونینا» فینال سوپرکاپ ریاض، بر میلان در پیروز شد. اینتر در سال ۲۰۲۳ نیز این بار با شکست ناپولی، اول شد و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.

به گزارش روزنامه الریاضه، رویداد پیش رو بر موفقیت مستمر عربستان سعودی در سازماندهی و میزبانی از مسابقات بزرگ ورزشی و بین‌المللی، مطابق با برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ پادشاهی این کشور که تبدیل عربستان سعودی به پایگاه اول ورزش و گردشگری جهان است، تاکید می‌کند.

بیشتر از فوتبال