انفجارهای متعدد در پایتخت؛ فارس: اسرائیل به چند پایگاه نظامی در غرب و جنوب غرب تهران حمله کرد

ارتش اسرائیل اعلام کرده است در پاسخ به حملات متدوام رژیم ایران علیه اسرائیل طی ماه‌های گذشته و مطابق با دستورالعمل‌ها، به‌طور دقیق به اهداف نظامی در ایران حمله می‌کند

گزارش‌ها حاکی از آن است که در ساعات اولیه صبح شنبه، صدای انفجارهای متعدد در مناطق مختلف تهران به‌ گوش رسیده است. ارتش اسرائیل اعلام کرده است در پاسخ به حملات متدوام رژیم ایران علیه اسرائیل طی ماه‌های گذشته و مطابق با دستورالعمل‌ها، به‌طور دقیق به اهداف نظامی در ایران حمله می‌کند.
ارتش اسرائیل می‌گوید در حمله و دفاع کاملا آماده است و تحولات ایران و نیروهای نیابتی آن را دنبال می‌کند.

برخی گزارش‌ها نیز به شنیده شدن صدای انفجار در اطراف کرج اشاره دارد. صداوسیمای جمهوری اسلامی نیز شنیده شدن صدای انفجار در ایران، شامل تهران را تایید کرده است.

درحالی که رسانه‌های جمهوری اسلامی هنوز دلیل این انفجارها را توضیح نداده‌اند، اکسیوس به نقل از دو منبع مطلع نوشت، حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران در پاسخ به حمله‌های موشکی اول اکتبر جمهوری اسلامی آغاز شده است.

اورشلیم‌پست نیز گزارش داده که همزمان سیستم‌های دفاع هوایی در عراق و سوریه فعال شده‌اند. گزارش این روزنامه اسرائیلی به وقوع انفجار در نزدیکی فرودگاه «امام خمینی» نیز اشاره دارد.

این روزنامه پیش‌تر مدعی شده بود ساختمانی که عصر جمعه در تهرانپارس دچار حریق شد نیز با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مرتبط بوده است.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود...

 

فارس: اسرائیل چند پایگاه نظامی را در غرب و جنوب غرب تهران هدف گرفت

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران ساعتی پس از به گوش رسیدن انفجارهای متعدد در تهران اعلام کرد، چند پایگاه نظامی در غرب و جنوب غرب تهران هدف حمله اسرائیل بوده است.

ارتش اسرائیل پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، حمله‌هایی را علیه اهداف دقیق نظامی در ایران انجام می‌دهد. این بیانیه از افعال گذشته استفاده نکرده و روشن نیست دور دیگری از حمله‌ها در راه خواهد بود یا خیر.

فاکس‌نیوز: مدت کوتاهی پیش از حمله اسرائیل به کاخ سفید اطلاع داده شد

فاکس‌نیوز در گزارشی نوشت، مدت کوتاهی پیش از حمله‌های صبح شنبه اسرائیل به ایران، این حمله به کاخ سفید اطلاع داده شده بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس‌جمهوری آمریکا پیش‌تر از اسرائیل خواسته بود به تاسیسات نفتی و هسته‌ای حمله نکند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در حال حمله هدفمند و دقیق به اهداف نظامی است.

آمریکا: در حمله اسرائیل به ایران مشارکت نداشتیم، «دفاع از خود است»

شان سوت، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکا در عملیات نظامی اسرائیل علیه ایران مشارکت نداشته است. او گفت، آمریکا در جریان حمله‌های اسرائیل به اهداف نظامی در ایران قرار گرفته است. اقدامی که در واکنش به حمله‌های موشکی اول اکتبر جمهوری اسلامی دفاع از خود است.