آمریکا و کانادا تحریم‌های روسیه را تشدید کردند

کانادا برخی از هنرمندان و بازیگران وابسته به دولت روسیه را در فهرست تحریم‌ها قرار داد

هم‌زمان با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، ایالات متحده آمریکا و کانادا مجموعه تحریم‌‌های تازه‌ای را علیه عوامل گروه مزدور واگنر و سایر مسئولان و عوامل وابسته به دولت و ارتش روسیه وضع کردند.

هدف از اعمال این تحریم‌های تازه، محدود کردن منابع مالی مسکو و جلوگیری از دسترسی روسیه به تجهیزات نظامی موردنیاز برای ادامه جنگ در اوکراین عنوان شده است.

خبرگزاری رویترز، روز پنجشنبه ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیرماه ۱۴۰۲)‌، در گزارشی به‌ نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا، نوشت: «نام ۱۸ فرد و ده‌ها شرکت و سازمان فعال، با هدف جلوگیری از دسترسی روسیه به تجهیزات و قطعات نظامی در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفت.»

بر اساس اعلامیه روز پنجشنبه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، این تحریم‌های تازه به‌منظور کاهش درآمدهای روسیه از بخش فلزات و معادن، جلوگیری از دسترسی روسیه به نظام مالی بین‌المللی و نیز تضعیف ظرفیت‌ها و توان روسیه در بخش‌های مرتبط با انرژی طراحی شده است.

والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اقدامات امروز نشانگر گام دیگر ایالات متحده برای محدود کردن توانایی‌های نظامی روسیه و دسترسی این کشور به تجهیزات نظامی در میدان نبرد است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌زمان، وزارت خارجه کانادا روز پنجشنبه اعلام کرد اتاوا ۳۸ فرد و ۲۵ شرکت مختلف را به اتهام حمایت یا کمک به روسیه برای پیشبرد جنگ در اوکراین و نیز کمک به مزدوران وابسته به گروه واگنر در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

شبکه خبری سی‌بی‌سی کانادا روز پنجشنبه به نقل از ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا، نوشت این تحریم‌ها بیشتر با هدف تضعیف عوامل گروه مزدور واگنر و نیز کاهش خشونت‌ها در آفریقا وضع شده است.

به نوشته شبکه خبری سی‌بی‌سی، تحریم‌های روز پنجشنبه دولت کانادا، صنایع هسته‌ای، پهپادی و نیز برخی از فعالیت‌ها و سازمان‌های فرهنگی وابسته به کرملین را هدف قرار داده است. کانادا این اقدام را در پاسخ به حملات ارتش روسیه به مراکز و اماکن فرهنگی اوکراین انجام داده است.

تحریم‌های روز پنجشنبه دولت کانادا شامل برخی از هنرمندان وابسته به دولت روسیه نیز می‌شود، به این معنا که این هنرمندان نمی‌توانند وارد کانادا شوند یا با اشخاص و شرکت‌های کانادایی قرارداد امضا کنند.

بیشتر از جهان